Cluj Napoca va candida la titlul de Capitala culturala europeana pentru anul 2020

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2010, 12:14 Actualitate | Cultură

Clujul, capitala culturala europeana?
Foto: AGERPRES
Orasul Cluj Napoca va candida la titlul de Capitala culturala europeana pentru anul 2020, a anuntat, miercuri, primarul Sorin Apostu, potrivit Agerpres. Pana in 2013, municipalitatea va trebui sa pregateasca proiectul cu care va candida, mai intai la nivel national. Este de asteptat ca mai multe orase romanesti sa intre in aceasta competitie, dupa ce si Timisoara si-a anuntat intentia de a candida.

"Desi pare foarte indepartata data, eforturile trebuie facute din timp. Nu vom fi singuri, se va crea un grup de lucru din care vor face parte pe langa reprezentantii primariei si alte personalitati care ne vor sprijini in acest demers", a declarat miercuri Sorin Apostu, referindu-se la Fundatia Culturala Carpatica, Uniunea Universitatilor Clujene si Cluburile Lion si Rotary.

"De acum incepe o actiune comuna a celor care suntem aici dar si a tuturor clujenilor. Sunt convins ca primarul este cel care va duce batalia pentru indeplinirea acestui obiectiv si noi il vom sprijini", a declarat arhitectul Ioan Vitoc, presedintele Fundatiei Carpatica, cea care a avut initiativa participarii municipiului Cluj-Napoca la titlul de oras cultural european.

La randul sau, Razvan Rotta, membru al Clubului Lions, considera ca emulatia care va fi provocata de aceasta intrecere va avea efecte benefice pentru oras.

Proiectul este sprijinit si de Uniunea Universitatilor Clujene.

Pana la intocmirea proiectului, municipalitatea intentioneaza sa puna in valoare mai multe monumente si obiective culturale si turistice. In prezent, in Cluj-Napoca se face mai mult turism de tranzit, dar in cazul in care orasul va fi desemnat Capitala culturala europeana, turismul cultural ar putea creste cu o mie la suta, estimeaza primarul Sorin Apostu.


Citeste mai multe despre   






















3104 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    cata cultura (Miercuri, 10 martie 2010, 12:21)

    andrei [anonim]

    cata cultura in tara asta... toate orasele noastre sunt capitale europene ale culturii
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Miercuri, 10 martie 2010, 12:35)

      ovicash [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      vin turistii macar de curiosi
      • -6 (6 voturi)    
        Sa nu ne bucuram degeaba (Miercuri, 10 martie 2010, 14:16)

        Cri [anonim] i-a raspuns lui ovicash

        Nu cred ca sunt sanse
        Clujul incepe sa arate ca un mic Bucuresti :-(
        • -6 (6 voturi)    
          asa e ! (Miercuri, 10 martie 2010, 16:09)

          george haiduc [anonim] i-a raspuns lui Cri

          mare problema ! clujul pierde zilnic la capitolul civilizatie. sibiul si timisoara isi pastreaza specificul si merg in alta directie, patrand standardele...
          • +5 (5 voturi)    
            timisoara? civilizata? (Miercuri, 10 martie 2010, 17:58)

            selim [utilizator] i-a raspuns lui george haiduc

            Am stat 5 ani in Timisoara... anul asta m-am mutat la Cluj... Cred ca foarte mult ar trebui sa piarda Clujul la capitolul civilatie sa ajunga unde-i Timisoara acuma.
        • -2 (4 voturi)    
          corect (Miercuri, 10 martie 2010, 16:47)

          Anti-miticism [anonim] i-a raspuns lui Cri

          Ai dreptate, tot mai multi soferi a la Mitic-City!

          Ca sa nu mai vorbim de Matei Corvin inconjurat de scanduri de cativa ani, si pentru inca cativa ani de acum incolo!
  • +9 (9 voturi)    
    ar fi bine (Miercuri, 10 martie 2010, 12:41)

    farty [utilizator]

    ar fi bine ca acest oras sa obtina titlul de capitala culturala. mai vine si strainu' macar din curiozitate. oricum, sibiul a fost superb in perioada in care a fost capitala. in fiecare weekend era plin pe strazi.

    salutari din bucuresti
  • -3 (7 voturi)    
    ce vrajeala ! in 2000 ... cat ?!??!?! (Miercuri, 10 martie 2010, 13:31)

    george haiduc [anonim]

    dincolo de benefeciile si aspectele pozitive, conteaza faptele, poate un brand, poate o viziune.... a, lipsesc cu desavarsire ! cluj-ul doreste cam multe. dar, de ceva vreme, e tot mai putin.
    cei interesati pot sa afle care este bugetul primariei pentru cultura pe anul 2010 si cum a fost cheltuit.
    zau, e o gluma tare proasta.
    iar dincolo de politica de mahala, sunt curios, ii vom intampina pe turisti cu aceleasi drumuri dezastruoase ?!?!!?! doar un exemplu. daca intrebarea e retorica, speranta cred ca se gandeste sa emigreze
  • +8 (12 voturi)    
    wright (Miercuri, 10 martie 2010, 13:34)

    wright [anonim]

    Clujul merita acest titlu. La fel ca Sibiul.

    Noroc cu maghiarii ca au construit ceva in Transilvania, ca ai nostri doar au distrus.
    • +5 (13 voturi)    
      perfect de acord (Miercuri, 10 martie 2010, 14:01)

      hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui wright

      sunt 2 romanii. ardealul si restul. sunt curios pe cand o sa fie caracal, fetesti sau husi capitale culturale :))
      • +1 (5 voturi)    
        Raspuns (Miercuri, 10 martie 2010, 14:10)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui hartagramz

        Cand o sa fie si Cugir, Sebes sau Campia Turzii.
    • 0 (10 voturi)    
      "cata dreptate ai"?!? (Miercuri, 10 martie 2010, 14:07)

      Greco Catolica [anonim] i-a raspuns lui wright

      Asa este, orasele transilvane nu au fost construite de romani, ci de extraterestri... stii de unde au venit? din Egipt, dupa ce au construit piramidele si din Peru, unde au ridicat temple aztece si Machu Pichu... ca sa nu mai spunem ca romanii nu au realizat nimic in Ungaria, doar mentionam faptul ca S. Fenyes (istoric maghiar) recunostea: "Cei mai mari conducatori ai Ungariei medievale nu au fost maghiari, au fost romani: Matei Corvin si tatal sau, guvernatorul Iancu de Hunedoara... dupa ei, Ungaria a devenit Pashalik... Matei, cel mai mare rege umanist al Ungariei, ocrotitor al artelor si mare ctitor, nu a facut nimic pentru poporul maghiar?!?!? alte amanunte gen Nicolaus Olahus ("Miklos Olah" pentru tine, daca nu stapanesti bine limba romana, olah=roman), nu iti spune nimic??? si nici nu sunt sovin, numai ca cele doua culturi s-au intrepatruns, iar dupa romani, alti mari regi ai Ungariei au fost polonezi...
      • +3 (11 voturi)    
        Care romani? (Miercuri, 10 martie 2010, 14:37)

        robert [anonim] i-a raspuns lui Greco Catolica

        Delirezi draga.
        Romanii nu au pus o piatra peste alta in orasele ardelene. Cluj, Sibiu, Sighisoara, Oradea, Brasov, Targu-Mures, Bistrita, Satu Mare etc. Ai vizitat aceste orase? Daca da, ai observat ceva ciudat? Ce au construit romanii in aceste orase in afara de cartiere de blocuri infecte, sedii de banci placate cu gresie de WC, si catedrale ortodoxe absolut straine de stilul acestor orase. De exemplu la Cluj nu exista nici o catedrala ortodoxa in urma cu 100 de ani. Doar in ultimii ani s-au construit vreo 30 de biserici ortodoxe (in cartiere). Pai daca romanii au in traista o cultura de 2000 de ani, atunci cum dracu nu exista nicaieri urmele acestei vaste civilizatii??
        Teatrul din Cluj, tribunalul, cladirea garii, cladirile Universitatii, si absolut toate cladirile din centrul orasului au fost construite de unguri. Si inainte sa imi dai un raspuns isteric, gandeste-te ca toate acestea sunt FAPTE, foarte usor de demonstrat.
        • -1 (3 voturi)    
          cand? (Miercuri, 10 martie 2010, 15:50)

          anna [anonim] i-a raspuns lui robert

          dupa ce v-ati asezat din migrare?
        • +3 (3 voturi)    
          cine delireaza? (Miercuri, 10 martie 2010, 16:33)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui robert

          Draga robert,
          mergi pe strada bisericii ortodoxe din cluj si ai sa vezi prima catedrala ortodoxa (cea care a fost construita inaintea celei de azi). E mica si e in afara zidurilor pt ca acolo au fost obligati romanii sa o faca.
          Teatrul din cluj e facut de doi austrieci: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Fellner
          Palatul Prefecturii din Cluj-Napoca : Josef Huber
          Palatul de Justiţie: Gyula Wagner (nu chiar ungur) si David Sebestyen ca atreprenor.
          Urmele vastei civilizate au fost bine puse sub pres de altii dar nu te mai grabi sa faci generalizari ca nu reusesti decat sa te faci de ras.
          Transilvania e un tinut fantastic cu o arhitectura din lemn fabuloasa (daca ne gandim la Maramures si Apuseni) o arhitectura din piatra unica (Hateg) care sunt 100% romanesti. Istoria a facut ca unele tinuturi de frontiera sa fie colonizate (marginea imperiului). Influenta cea mai puternica e germanica (in general din zona Luxemburgului). Dar spre final in unele orase cultura maghiara a fost puternica.
          E un amestec. Nu ungurii, nu sasii, nu romanii au facut ce avem ci toti impreuna. Cu acuze si generalizari de doi bani nu reusesti sa protejezi ce avem ci doar sa scazi din valoarea unui patrimoniu valoros.
          • +3 (3 voturi)    
            delir, delir (Miercuri, 10 martie 2010, 17:00)

            robert [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Da, ar fi fost un amestec frumos, daca romanii nu s-ar fi repezit, dupa 1918 la distrugerea si/sau ocuparea patrimoniului construit de unguri si sasi din Transilvania.

            Puse sub pres? Concret la ce te gandesti? Arata-mi o SINGURA cladire mai veche de o suta de ani, construita de romani la Cluj sau la Targu-Mures, sau la Oradea, si vin urgent sa o mananc cu furculita.

            Uitat-te la zecile de castele si conace maghiare lasate in paragina dupa zeci de ani de tergiversare a retrocedarii. Uita-te la zecile de biserici sasesti care stau sa se darame ca nu mai pot de grija statului roman. Uita-te la burgul Sighisoarei sau al Brasovului invadat astazi de mertzanisti care scuipa coaja de seminte. Uita-te la puzderia de biserici ortodoxe construite in ultimii 20 de ani, care au aparut in toate orasele transilvanene. Chiar nu vezi cum stau lucrurile?

            Pe plan subiectiv ma doare ca ati distrus cultura civica (materiala, culturala, spirituala) veche de sute de ani din Ardeal si nu ati oferit nimic in schimb.

            Pe plan obiectiv insa trebuie sa fiu de acord cu voi: va amenajati spatiul pe gustul vostru, va faceti istorie, incercati sa va aliniati, asta este mersul istoriei.
        • -2 (2 voturi)    
          construuite de unguri? (Miercuri, 10 martie 2010, 18:26)

          Greco Catolica [anonim] i-a raspuns lui robert

          Administratia a fost austriaca daca e sa discutam concret iar tot ce a fost cladit in Ardeal au cladit romanii, in primul rand, ca au fost cei mai multi intotdeauna, iar apoi ungurii, sasii, svabii, tiganii samd... iar Ungaria a asimilat la greu din toate nationalitatile imperiului... asta e motivul pentru care din rasa mongoloida au ajuns in 1000 de ani de la descalecat o rasa pura europeana... in evul mediu timpuriu orice aventurier din vest era primit si inobilat pentru a imbunatati rasa huna... romanii si-au adus si ei aportul... lasand la o parte pe Iancu de hunedoara, Matei (50% roman) esti curios sa afli cati principi ai Transilvaniei au avut sange romanesc???? religia catolica, calvina sau unitariana si utilizarea limbii maghiare nu a sters insa nationalitatea... iti repet nu sunt sovina si nu ii urasc pe maghiari, am prieteni, neamuri in familie.
          • +2 (2 voturi)    
            Ardealul construit de romani?? (Miercuri, 10 martie 2010, 22:02)

            robert [anonim] i-a raspuns lui Greco Catolica

            Sa stii ca ai fost indusa in eroare, daca tu crezi ca "tot ce a fost cladit in Ardeal au cladit romanii". Bathory, Rakoczi, Kemeny, Wesselenyi, Banffy, Teleki, Kolthay, Kalnoki, Rhedey - nu prea sua a nume romanesti, nu-i asa? Ardealul a fost contruit de aceste familii de nobili unguri. Mai informeaza-te. Ai auzit de stilul gotic, renascentist, baroc, secesionist? Exista asac ceva la Ramnicu Valcea, Targoviste, Bacau, Focsani sau Rosiorii de Vede? Ardealul e plin de ele. Vezi cum arata biserica romano catolica Sf. Mihail din Cluj sau biserica reformata din cetate din Tg-Mures (ambele construite in sec. 14!!!), si fa o comparatie cu orice catedrala ortodoxa. Daca nu-ti cade fisa, atunci nu vrei sa-ti cada.
            • -1 (1 vot)    
              Asa, si? (Miercuri, 10 martie 2010, 22:44)

              Irina [anonim] i-a raspuns lui robert

              Fireste ca istoria Ardealului e legata indisolubil de maghiari, insa sa spui ca numai ei au cladit si au dres...cale lunga. Macar mana de munca era si romaneasca, ca de, la ce erau mojicii buni. De ce nu spui ca le era interzis sa-si construiasca biserici de piatra, ca nu le era permis sa locuiasca la orase, sa-si vorbeasca limba in scoli si in biserici? Si atunci, cum sa aiba o influenta semnificativa ?
              Si ce semnificatie mai au lucrurile astea astazi... Poate numai pt. sovini ca tine...
        • 0 (0 voturi)    
          :/ (Joi, 11 martie 2010, 21:21)

          Cu Tara [anonim] i-a raspuns lui robert

          Revino-ti, cucoana... Comentezi aiurea.. cladirile-s facute de bozgori pentru ca orasele alea au avut primari de nationalitate diferita de cea romana... nu te mai bate cu pumnul in piept caci tu, personal, n-ai facut nimic... iti convine sau nu, Tot ce ai enumerat tu e ROMANESC... deci gura
        • 0 (0 voturi)    
          cladiri de lemn ... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:08)

          ela [anonim] i-a raspuns lui robert

          Oare n-ai umblat prin Maramures, n-ai auzit de renumitele biserici de lemn?
          Din asta era permis sa se construiasca de catre romani, asta le dadeau voie cotropitorii sa faca. Usor de daramat usor de distrus si de ars.
      • +1 (5 voturi)    
        Iancu de hunedoara 50% roman (Miercuri, 10 martie 2010, 15:17)

        ela [anonim] i-a raspuns lui Greco Catolica

        era fiul nelegitim al regelui maghiar Janos Zsigmond
        Care in urma nasterii lui Iancu i-a instarit pe unchii acestuia cu conditia ca fiul lui sa fie mostenitorul averii, iar nepotul lui a ajuns pe tron :D
        in rest in ce priveste arhitectura si istoricul oraselor mari din romania cat timp cel mai mare parc din Bucuresti se cheama Mogyoros (Alunis) NO COMMENT
        • 0 (0 voturi)    
          Parcul Moghioros (Miercuri, 10 martie 2010, 17:40)

          Neutron [anonim] i-a raspuns lui ela

          Numele vechi al parcului si al pietei din vecinatate vine de la Alexandru Moghioros, un baiat cu secera si ciocanul tatuate pe frunte (la fel cum Brasovul s-a numit o perioada Stalin sau Onestiul - Gh Gh Dej). Acelasi Moghioros despre care dna Udrea spunea ca a luptat la 1848. Aceasi dna Udrea care stia ca Norvegia e republica si care paradoxal, e deputata din acelasi sector unde se afla parcul. Gata, s-a inchis cercul.
        • -2 (2 voturi)    
          Histeria nationala maghiara (Miercuri, 10 martie 2010, 19:57)

          Irina [anonim] i-a raspuns lui ela

          Draghe Ela, probabil la orele voastre de histerie nationala jucai telefonul-fara-fir.
          Matei Corvin a fost fiul lui Iancu de Hunedoara si al unei nobile maghiare. Intr-adevar minti romantioase maghiare, nevrand in ruptul capului sa admita ca cel mai mare regele al lor avea jumate sange romanesc, au cochetat cu varianta ca era fiul lui Zsigmond - infirmata de istoricii maghiari.
          Cat despre parcul maghioros...of, mai Elutza..daca taceai filosoafa ramaneai.
          Asa, trebuie sa te las repetenta. Stai jos, nota 2.
          • +2 (2 voturi)    
            sa mori tu? (Miercuri, 10 martie 2010, 22:42)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Irina

            Esti sigura ca Iancu de Hunedoara, cum ii zicem noi, a vorbit romaneste?

            Eu n-as fi asa sigur...
      • +2 (2 voturi)    
        vezi ca esti naiv (Miercuri, 10 martie 2010, 15:49)

        hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui Greco Catolica

        naiv inspre prost adica. unde am zis de unguri ceva? ;))
        deci mai nesovinistule, ai scos 2 concluzii pe masura ta. ca am atribuit transilvania ungurilor si, mai mult, as fi unul dintre ei.
        acum da-ti 2 palme si stai jos!
        p.s. io-s roman toata ziua (nu ca ma laud in mod exagerat cu asta)
      • +1 (1 vot)    
        Nu contest cu nimic (Miercuri, 10 martie 2010, 16:16)

        AntonH [utilizator] i-a raspuns lui Greco Catolica

        Ceea ce spui este adevarat, dar confunzi un pic aztecii cu incasii. In ce il priveste pe Matei Corvin, el se considera ungur, deci a fost ungur. Cam ca si regii romani.
  • -6 (6 voturi)    
    Reparatie (Miercuri, 10 martie 2010, 15:36)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Clujul NU AVEA CUM sa ramana pe dinafara.
    Uitati ca pe un deal din apropiere s-a nascut maretul BOC????!!!!
    Ce-ar fi limba romana fara "nesimtit" ???
  • -3 (5 voturi)    
    Poftim??? (Miercuri, 10 martie 2010, 15:54)

    Andrei [anonim]

    Voi ati fost de curand in Cluj? Arata ca dupa razboi. Exista intr-adevar multe cladiri vechi care insa sunt intr-o stare deplorabila, nu sunt deloc intretinute, precum in alte orase. Aglomeratia este la maxim si aici, tiganie si aici, multe blocuri gri(doar in centru mai sunt unele cladiri frumoase, dar jegoase). Come on people, mai degraba un Brasov, Timisoara, chir Tg Mures, in nici un caz al doilea Bucuresti.
  • +3 (3 voturi)    
    Dar Sighisoara? (Miercuri, 10 martie 2010, 16:19)

    Dumitrana [anonim]

    Dupa ce am vazut ce s-a putut face cu Sibiul intr-un timp relativ scurt, ma tot intreb de ce nu se intampla nimic bun cu Sighisoara. Stiu sigur ca au tot fost fonduri europene pentru renovarea acestui oras. Unde au disparut banii? Sighisoara arata jalnic si cetatea se degradeaza pe zi ce trece tot mai mult. De ce nu stim noi romanii sa scoatem bani din turism cum fac alti europeni? Daca Sighisoara ar fi fost a ungurilor, nemtilor, austriecilor etc. ar fi aratat altfel, ar fi fost vizitata de turisti din toata lumea si ar fi adus banii multi statului. De ce nu ne duce capul sa facem ceva frumos pentru nepotii nostri?
  • -2 (2 voturi)    
    :) (Miercuri, 10 martie 2010, 16:27)

    ion voicu [anonim]

    nu am decit 2 cuvinte:
    ha ha
    • +1 (1 vot)    
      nu-s doua (Miercuri, 10 martie 2010, 17:01)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui ion voicu

      de fapt un singur cuvant, "ha", pe care il repeti de 2 ori.
  • +1 (3 voturi)    
    Sibiul nu merita numele de Capitata culturala (Miercuri, 10 martie 2010, 17:15)

    Ovidiu [anonim]

    In 2007 Sibiul nu merita numele de Capitata Culturala Europeana era prea slab pregatit toate schimbarile s-au facut pe fuga,centrul orasului era nou numai la suprafata ,daca intrai in curtile caselor din centru te speriai pt ca aratau ca in filmele de groaza cu actiuni de prin anii 1400 (Oricum asa arata si acum)Cred ca Clujul merita sa fie in 2007 Capitala Culturala Europeana.
    • 0 (2 voturi)    
      ..... (Miercuri, 10 martie 2010, 17:31)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Macar era totul nou si pus la punct, pe cand la Cluj in 2007 nu cred ca era la fel cum nu e nici acum....
  • -1 (5 voturi)    
    ce lipsa de cultura (Miercuri, 10 martie 2010, 17:51)

    anonim [anonim]

    Auzi-ti mai olteni si mitici care va dati cu parerea,ce o facut ungurii pentru Cluj?Austriecii au facut cladirile astea si NU ungurii.Sunteti niste prosti care cum auziti ceva de la altu' il ziceti si voi.ziceti de blocuri gri...uitate in Iasi si Constanta la blocuri gri..bat si Bucuresti.Si tiganie nu prea am vazut,e cam plin de evenimente culturale prin oras.Mizerie e totusi,ca in fiecare oras de asemenea,dar macar se face ceva.Ziceti-mi daca Timisoara tg mures iasi sau alti au centrul istoric renovat.nu vorbesc de Ct sau Bucuresti care nici nu stiu ce e aia.Oricum,dn cate am vazut la oameni le place orasu,mai ales la turisti.Pana in 2020,cand e concursul pun pariu ca toata Romania o sa arate altfel(daca pleca marinaru betiv).
  • +1 (1 vot)    
    Mmmmdaaaa..... (Miercuri, 10 martie 2010, 21:30)

    Piteșteanu retardat [anonim]

    Cluju ar merita această distincție, dar nu știu dacă până-n 2020 va mai fi la fel!!! Toate orașele din România (inclusiv Piteștiu) se îndreaptă spre o direcție total greșită: urbanism, bădărinism, nesimțism, zgârie-nori nereușiți și total inutili, poluare fonică sau de altfel, etc. Într-un cuvânt, orice înafară de cultură sau civilizație! Eu cred că Cluju e cât de cât cel mai ne-total-sălbatic oraș din România asta de toată rușinea, de aceea cred că ar fi singuru care ar merita statutu ăsta! Da, la ce bun? Tot codașii Europei rămânem, alături de Albania, Bulgaria sau Macedonia! Pfiuuuuuuu....JOS CU FC ARGEȘ!!! (liga a 3 a)!!!!!!
  • -2 (2 voturi)    
    nu prea cred... (Joi, 11 martie 2010, 10:32)

    clujean [anonim]

    Capitala culturala europeana in 2020? Poate in 2200...
    Clujul e un oras supraaglomerat de masini.
    Fiecare centimetru patrat liber e folosit pe post de parcare auto, nu conteaza ca e trotuar, pista pentru biciclisti sau trecere de pietoni.
    Nu are spatiile pietonale ale Sibiului, iar monumentele nu sunt puse in valoare cum trebuie.
    Daca tot centrul ar fi un spatiu pietonal, atunci da, poate.
  • 0 (0 voturi)    
    Nationalism, patriotism.... (Joi, 11 martie 2010, 16:51)

    Laura [anonim]

    ¿De ce ba bateti atat ca au facut ungurii sau romanii? Cand peste tot in lumea asta vecinii au incercat sa se fure unul pe altul, lacomie, imperialism si minciuni....Ungurii stim toti de unde provin si-s ca Israel-ul de astazi, nu avem un trecut bine definit ni-l contruim dar mai luam si ceva de la vecinu´....si vecinu´ daca-i moale si idiot il lasa...si cand se trezeste ca i-a fost furata identitatea e cam prea tarziu ca "romani" ca acest Robert ce vorbeste, locuieste probabil in Romania, ii ia apararea...Pai daca atat de exceptional e poporul maghiar, draga Robert, ce faci aici? citind stiri romanesti, vorbind romaneste si calomniind cum iti convine fara cunostiinta de cauza....
    E loc pentru toti pe pamant, nu crezi? Ce atata cearta, atata religie si atata politica? si tu ce stii ce s-a intamplat acu o groza de secole? Ai citit tu manuscrise autentice?
    Mi se pare ca proiectul HAARP afecteaza cu adevarat.....ce trist....Nu exista un popor care sa fie "pur" , mereu sunt influentze si multicultura si asta e un lucru extraordinar...
  • +1 (1 vot)    
    Cluj-ul merita sa fie capitala culturala... (Joi, 11 martie 2010, 16:59)

    Laura [anonim]

    Ah, inca ceva.....Cluj-ul merita sa fie capitala culturala, ca si oricare alt oras care munceste sa scoata in evidenta istoria si cultura sa. Aceste evenimente ajuta enorm in dezvoltarea economica, turistica si ajuta populatia sa se deschida la minte, sa schimbe mentalitati, sa vada lucruri diferite, sa invetze, sa cunoasca si sa vada lucruri noi....
    E o imbogatire extraordinara sa se amestece culturi, sa se calatoreasca si sa fim mai toleranti...si asta o reusim fara lacomie, fara religii si fara ura....pur si simplu cu vointa si CURIOZITATE


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi