Liga Scriitorilor din Romania cere Patriarhiei canonizarea lui Mihai Eminescu

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2010, 18:58 Actualitate | Cultură

Mihai Eminescu
Foto: Agerpres
Liga Scriitorilor din Romania a cerut, marti, Patriarhului Bisericii Ortodoxe Romane canonizarea poetului Mihai Eminescu ca sfant in calendarul ortodox roman, transmite Mediafax. Liga sustine ca unul dintre motive ar fi acela ca din paginile scrise de Eminescu "razbate spiritul national-ortodox".

Liga Scriitorilor din Romania, care are sediul la Cluj-Napoca, i-a adresat o scrisoare Patriarhului Daniel in care afirma ca spera ca propunerea "va gasi ecoul cuvenit la Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane, pentru a-l aseza pe Mihai Eminescu la locul cuvenit in calendarul Sfintilor Ortodocsi Romani".

In opinia Ligii, Eminescu merita canonizat din mai multe motive, printre care se numara si faptul ca din volumele sale "razbate spiritul national-ortodox": "Mihai Eminescu se trage dintr-o familie ortodoxa, caminarul Gheorghe Eminovici, tatal poetului, provenea dintr-o familie de tarani romani-ortodocsi din nordul Moldovei si Raluca Eminovici, mama poetului, nascuta Jurascu, era ortodoxa". De asemenea, Eminescu a urmat, intre anii 1858-1860, scoala primara National Hauptschule (Scoala Primara Ortodoxa Orientala) din Cernauti. In plus, in operele sale, "Eminescu reaminteste, mereu, de prima imagine vazuta la nasterea sa, un Hristos bland si iubitor, luminat la chip de o lumina de candela".

"Mihai Eminescu a scris multe poezii cu tema religioasa si a introdus in literatura noastra limba literara, care si-a gasit salas si in Biserica Ortodoxa Romana. In intreaga opera a poetului descoperim fibra morala si religioasa a neamului nostru, iar poetul national a devenit simbolul spiritualitatii romanesti in sanul careia se afla ca stalp al romanismului Biserica Ortodoxa Romana", se arata in scrisoare.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7109 vizualizari

  • +29 (43 voturi)    
    ??!!!!! (Marţi, 2 februarie 2010, 19:12)

    mamacerghida [utilizator]

    O țară aiuritoare în care delirul a ajuns la maxim.
    • -1 (17 voturi)    
      cred ca e o provocare !liga asta se baga in seama (Marţi, 2 februarie 2010, 19:42)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      inteleg sa fim rationali si sa nu consideram ortodoxia --,care a tinut Rasaritul la marginea civilizatiei culturale si industriale ,care a sustinut schisma crestina ,---un mare castig pentru un popor latin ,poporul roman , imi pare o tampenie
      Renasterea romanismului l-a sustinut unirea cu Roma ,scoala ardeleane ,greco-catolicii ,in nici un caz ortodoxia....
      ca Eminescu a fost antisemit la timpul sau ,in fata invaziei evreilor din Rusia,e ca si cum astazi am fi antiarabi ,la cati araboi a-au pripasit pe aici !o actiune naste reactiunea
      • +5 (11 voturi)    
        Ce-mi plac nostalgicii greco-catolici :) (Marţi, 2 februarie 2010, 23:27)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Dragutule, revolutia industriala nu au facut-o catolicii ci anglicanii si protestantii, daca eram toti catolici inca ne ardea Papa pe rug si traiam in evul mediu.
        Hai, las-o jos ca macane!
        • +2 (8 voturi)    
          dap (Marţi, 2 februarie 2010, 23:48)

          popadrian [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          dar in romania nu anglicani neau ridicat, nici protestanti


          ci ai de la Rim
          • 0 (0 voturi)    
            Nu de la Rim ci de la Hohenzollern (Miercuri, 3 februarie 2010, 20:27)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui popadrian

            Eu parca asa citisem in cartile de istorie, dar la urma urmei poate si poezia a salvat Rroamania, nu?
      • +1 (7 voturi)    
        domnule Eneas (Miercuri, 3 februarie 2010, 10:52)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Am inteles ca n-aveti nici o legatura cu ortodoxia. E ok, sunteti liber sa faceti ce doriti - atat timp cat Dumnezeu iti permite si nu incalci legile statului, poti face ce vrei.

        In articol este vorba despre canonizarea (sfintii nostri, ai ortodoxiei) lui Eminescu.

        In acelasi timp observ ca nu-l ai la inima nici pe Eminescu.

        Tragem deci concluzia ca tu defapt nu ai nici un drept sa vorbesti despre ei in cadrul articolului astuia.
      • +1 (1 vot)    
        Bati (Joi, 4 februarie 2010, 0:05)

        Minunat [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        cimpii, nenicule! Nu ortodoxia te-a tinut la marginea civilizatiei culturale si industriale ci in primul rind minunatul patrimoniu genetic national, in al doilea rind minunata localizare geografica (si asta nu in sensul ca am fi fost prea departe de locul unde au aparut minunatii zori industriali, daca intelegi ce vreau sa zic) si in al treilea rind minunatul curs involburat al istoriei nationale!
        Cit despre ortodoxie, cum a sustinut ea schisma?! Adica nu a vrut sa se "uneasca" cu Roma si sa devina Roma? Adica, ne unim, ne unim, dar tot catolici devenim!
        "Renasterea romanismului" a avut loc intr-un context istoric european favorabil, strabatut de diverse "renasteri nationale" de la un capat la altul al continentului! Vezi, inca de pe atunci eram in tendinte! Minunat!
      • +1 (1 vot)    
        Bati (Joi, 4 februarie 2010, 0:05)

        Minunat [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        cimpii, nenicule! Nu ortodoxia te-a tinut la marginea civilizatiei culturale si industriale ci in primul rind minunatul patrimoniu genetic national, in al doilea rind minunata localizare geografica (si asta nu in sensul ca am fi fost prea departe de locul unde au aparut minunatii zori industriali, daca intelegi ce vreau sa zic) si in al treilea rind minunatul curs involburat al istoriei nationale!
        Cit despre ortodoxie, cum a sustinut ea schisma?! Adica nu a vrut sa se "uneasca" cu Roma si sa devina Roma? Adica, ne unim, ne unim, dar tot catolici devenim!
        "Renasterea romanismului" a avut loc intr-un context istoric european favorabil, strabatut de diverse "renasteri nationale" de la un capat la altul al continentului! Vezi, inca de pe atunci eram in tendinte! Minunat!
    • -8 (20 voturi)    
      Si, ma rog, de ce n-ar fi...!? (Marţi, 2 februarie 2010, 19:58)

      vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      ...si, ma rog, de ce n-ar fi canonizat mihai eminescu???
      ...in calendarul roman - ortodox avem doar cativa "sfinti " care au ramas in memoria colectiva a poporului roman ca aparatori ai credintei si ai neamului !
      ceilalti or fi facut si ei ceva pentru credinta si neam in timpul cat au trait !!!!...
      ..dar, eminescu, cate nu a facut pentru neam, tara si credinta de cand a trait si, chiar si acum, dupa moarte !?....
      "- de la nistru pan-la tisa ,/
      tot romanu' plansu-mi-sa...!"
      "-unde esti, tu, tepes- doamne, /
      ca punand mana pe ei..:!"
      ...cat despre moartea sa, care s-ar fi datorat sifilisului.....mai informati-va, baieti si fete !!
      eminescu a fost un opozant, un critic al sistemului politic si economic din romania !
      amintiti-va ce au patit opozantii regimurilor comuniste !!! ...in puscarii sau la spitalele de nebuni !!! ...nimic nou sub soare !!!...
      propun sa se faca liste de subscrieri la aceasta propunere !!!
      vox populi, vox dei !!!...
      • 0 (0 voturi)    
        nevasta altuia (Marţi, 9 februarie 2010, 8:11)

        zigzag [anonim] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

        Pentru a se putea proceda în zilele noastre la acte de canonizare, trebuie să fie îndeplinite următoarele condiţii de fond:

        1. Ortodoxia neîndoielnică a credinţei celui despre care se tratează, ortodoxie păstrată până la moarte, fie în tot timpul vieţii, fie în timpul de la care a îmbrăţişat credinţa ortodoxă.

        2. Proslăvirea lui de către Domnul, cel puţin printr-unul din următoarele daruri sau puteri:

        a) puterea de a suferi moartea martirică pentru dreapta credinţă.
        b) puterea de a înfrunta orice primejdii sau suplicii, pentru mărturisirea dreptei credinţe, până la moarte.
        c) puterea de a-şi închina viaţa celei mai desăvârşite trăiri morale şi religioase.
        d) puterea de a săvârşi minuni în viaţă sau după moarte – sau în fine –
        e) puterea de a apăra şi de a sluji cu devotament eroic credinţa şi Biserica Ortodoxă.

        3. Răspândirea miresmei de sfinţenie după moartea lui şi confirmarea acesteia, prin cultul spontan pe care i-l acordă poporul credincios, numărându-l în rând cu sfinţii.


        Slava domnului ca Eminescu nu a respectat conditiile de canonizare, e mult mai bine sa-l stiu intelectual si sofisticat decat incuiat.

        P.S. Daca Vasile se iubeste cu nevasta-ta, il vrei pe Vasile canonizat?

        Eu il prefer filozof si cu moralitate indoielnica, altfel ar fi ramas o baba habotnica.
    • -15 (25 voturi)    
      Si, ma rog, de ce n-ar fi...!? (Marţi, 2 februarie 2010, 19:58)

      vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      ...si, ma rog, de ce n-ar fi canonizat mihai eminescu???
      ...in calendarul roman - ortodox avem doar cativa "sfinti " care au ramas in memoria colectiva a poporului roman ca aparatori ai credintei si ai neamului !
      ceilalti or fi facut si ei ceva pentru credinta si neam in timpul cat au trait !!!!...
      ..dar, eminescu, cate nu a facut pentru neam, tara si credinta de cand a trait si, chiar si acum, dupa moarte !?....
      "- de la nistru pan-la tisa ,/
      tot romanu' plansu-mi-sa...!"
      "-unde esti, tu, tepes- doamne, /
      ca punand mana pe ei..:!"
      ...cat despre moartea sa, care s-ar fi datorat sifilisului.....mai informati-va, baieti si fete !!
      eminescu a fost un opozant, un critic al sistemului politic si economic din romania !
      amintiti-va ce au patit opozantii regimurilor comuniste !!! ...in puscarii sau la spitalele de nebuni !!! ...nimic nou sub soare !!!...
      propun sa se faca liste de subscrieri la aceasta propunere !!!
      vox populi, vox dei !!!...
      • +7 (15 voturi)    
        Pai de aia (Marţi, 2 februarie 2010, 20:55)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

        Pai ce treaba are Liga scriitorilor cu biserica??? E ca si cum Liga profesionista de Fotbal ar cere canonizarea lui Dobrin.
        Biserica e singura care poate propune/decide cine e sfint sau nu... ce expertiza are liga scriitorilor cu canoanele bisericesti??!! Daca era liga scriitorilor popi sau liga popilor scriitori intelegeam. dar asha ...
      • +9 (13 voturi)    
        ??? (Miercuri, 3 februarie 2010, 8:38)

        sosos [anonim] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

        o tara bolnava, cu o religie si mai bolnava! atata timp cat exista religie, exista si prostime pe suprafata pamantului! cu bolovani ca tine, am putea foarte usor sa o transformam in sfanta si pe Alba-ca-Zapada! si pe Harap-Alb! pe langa faptul ca te manipuleaza un mosh securist, criminal si hot si spagar cu biserica lui cu tot, mai ii pui pe bietii oameni sa se roage inainte de culcare si lui Eminescu??? Ion creanga cu ce e mai jos? si altii....
        • -1 (3 voturi)    
          harap-alb? (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:31)

          a16 [anonim] i-a raspuns lui sosos

          Harap-Alb nu poate fi canonizat, pentru ca era tigan :D

          Adevarul e ca, daca a fost canonizat Stefan cel Mare, de ce nu si Eminescu? Sau Gigi Becali... nimic nu ma mai mira cand vorbim de religie.

          Dupa parerea mea, religia este o insulta adusa inteligentei umane.
    • -1 (9 voturi)    
      Sa iti explic mamacerghida (Marţi, 2 februarie 2010, 21:33)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

      Pai noi astia rumanii, care ne luptam zi de zi cu identitatea noastra, cu bahmuteanca, OTV si falcute...trebuie sa ne regasim radacinile, cea mai buna cale fiind aceea de readucere a oamenilor dinaintea acestor ultimi 100de ani.

      P.S: Pentru cei care i-au raspuns colegului,,,romanii nu se intind de la Nistru pan` la Tisa cum a zis alt poet ci de la Adriatica pan` la Crimeea (zice realitatea)
      • +4 (8 voturi)    
        nu ar fi mai util.... (Marţi, 2 februarie 2010, 22:57)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

        ...să ne readucă acum 10.000 de ani?!

        Aham, Crimeea, nu știam?! Nu cumva între Urali și Anzii Cordilieri?!
    • -3 (3 voturi)    
      EXCEPTIONAL..DA,..DA,..DA !!! (Miercuri, 3 februarie 2010, 11:23)

      escu [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      probabil CEA MAI IMPORTANTA INITIATIVA din 90 incoace ...DOAMNE AJUTA SA REUSEASCA !!
  • +39 (41 voturi)    
    Eminescu (Marţi, 2 februarie 2010, 19:16)

    Eu [anonim]

    Religia - o frază de dânşii inventată
    Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
    Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
    După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
    Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?
    • -6 (12 voturi)    
      un geniu (Marţi, 2 februarie 2010, 21:08)

      lyth [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      tocmai pentru asta ar trebui sa fie in calendarul ortodox langa Sf. Petru sau Sf. Ion, si promit ca voi pune calendarul pe perete
      • +9 (13 voturi)    
        DAAA!!!!! (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:09)

        brixx [utilizator] i-a raspuns lui lyth

        Si sa-l canonizeze si pe Edison ,ca daca nu era el ne uitam la televizor cu lampasul ! :D:D Este Sf. Mihai pe 8 noiembrie. Mai baga si un Sf. Eminescu ??? Pe cand Sf.Coanda sau Sf.Brancusi?
        • -2 (4 voturi)    
          brixx! (Miercuri, 3 februarie 2010, 10:29)

          Geta [anonim] i-a raspuns lui brixx

          Televizorul este o asa zisa icoana. Daca iti organizezi viata in functie de TV, asta este: o asa zisa icoana. Icoana iti aduce linistea in suflet, iar TV-ul, ne-----linistea, daca esti sincer cu tine.
    • +18 (20 voturi)    
      Bravo! Cel mai tare argument! :) (Marţi, 2 februarie 2010, 22:36)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Ar mai fi de adaugat si faptul ca Eminescu era la curent cu teoriile cosmologice a vremii. Stia de Big Bang, stia ca viteza luminii e finita, stia multe lucruri.

      Din "Scrisoarea I":
      "...Dar deodat-un punct se miscã... cel întîi si singur. Iatã-l /
      Cum din chaos face mumã, iarã el devine Tatãl... /
      Punctu-acela de miscare, mult mai slab ca boaba spumii, /
      E stãpînul fãrã margini peste marginile lumii..."

      Din "La steaua":
      "La steaua care-a rasarit/
      E-o cale-atât de lunga,/
      Ca mii de ani i-au trebuit/
      Luminii sa ne-ajunga.
      //
      Poate de mult s-a stins în drum/
      În departari albastre,/
      Iar raza ei abia acum/
      Luci vederii noastre...."

      Astea sint chestii (ne-creationiste) care nu se prea pupa cu religia. Initiativa de canonizare mi se pare aberanta. Oricum, Eminescu a fost mare.
      • +4 (4 voturi)    
        Partial fals (Miercuri, 3 februarie 2010, 7:06)

        Nana [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Versurile Scrisorii I nu sunt inspirate de Big Bang ci de hinduism, redand aproape textual cuvintele unei Vede.
        • +4 (4 voturi)    
          ai dreptate (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:14)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Nana

          De acord cu tine, este influenta filozofiei indiene, platoniene, schopenhaueriene. Teoria Big Bang-ului a aparut citeva decenii mai tirziu (Georges Lemaître (1894 – 1966)). Dar este totusi izbitoare potrivirea cu geneza si stingerea universului din teoria Big Bang-ului. Descrierea haosului, spatiului, timpului, a luminii si a intunericului, galaxiile, pe care le descrie ca “roiuri luminoase izvorand din infinit”, Pamintul si planetele sistemului nostru solar.

          PS: chiar am vazut ca am facut si un dezacord mai sus, "ale vremii" era corect. Asta pentru ca scrisesem initial teoria vremii apoi am pus la plural si nu am corectat. :)
    • -4 (8 voturi)    
      Punct de vedere (Miercuri, 3 februarie 2010, 8:36)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Eliade, a trecut peste aceste adevaruri ale religiei amintite de tine prin versurile de mai sus, si a vazut si castigul pe care il genereaza religia.

      Secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc.

      Religia, induce in subconstientul uman niste reguli pe baza carora este posibila comunicarea si conlucrarea dintre oameni. Fara religie uciderea unui om devine in mintea umana ca si curatatul unui cartof.
      • +7 (9 voturi)    
        Uauuu, câtă dreptate n-ai!!! (Miercuri, 3 februarie 2010, 9:35)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Mai ales că unele dintre cele mai mari crime ale umanității (unele în masă) s-au produs în numele diferiților dumnezei...
        • -3 (3 voturi)    
          Intrebare (Miercuri, 3 februarie 2010, 10:43)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

          De ce nu pot sa omor un om ca si cum as curata un cartof?

          Eu mi-am raspuns la aceasta intrebare si am ajuns la concluzia de mai sus.

          Tu ti-ai raspuns la aceasta intrebare?

          Cat priveste crimele infaptuite in numele unei religii, cei care le-au facut numai credinciosi nu se pot numi.
          • +1 (3 voturi)    
            Bună întrebare (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:09)

            mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

            Nene Constantine, dacă te uți pe o recentă statistică vei avea supriza să afli că cea mai mică rată a criminalității se constată în rândul țărilor unde majoritatea populației se declară atee. Cea mai înaltă, în rândul țărilor creștine și musulmane.

            Desigur, când vorbim despre criminalitate nu ne rezumăm doar la ucis oameni. mai sunt violuri, răpiri, tâlhării, furturi, incesturi și alte qestii distractive.... Amin!
        • 0 (0 voturi)    
          ortodocsii au fost omorati... (Joi, 25 februarie 2010, 18:20)

          beatriceem [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

          cei care sunt ortodocsii in adevaratul sens al cuvantului, nu cei declarativi, nu omoara, mor pentru credinta pentru o cauza nobila. vreau sa stiu un caz in care ortodocsii au omorat... tocmai asta este diferenta intre Ortodoxie si majoritatea religilor, ca in ortodoxie s-a murit pt Dumnezeu, iar in celalalte religii s-a omorat pentru Dumnezeu(cum sunt mahomedanii).
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 3 februarie 2010, 11:10)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Versurile pe care le-ai pus aici imi aduc aminte de felul in care sectarii interpreteaza Biblia.

      Acum sa dau si explicatia. Strofa face parte din Imparat si Proletar si arata punctul de vedere al unui amarat care se rascoala asupra sistemului, de orice tip. E un om adus la disperare. Daca ai fi citit toata poezia ai fi inteles si tu, si armata care ti-a dat repede plusuri. Mai jos vorbeste si imparatul ceva, de ce nu-l citezi si pe el si apoi atribuieste-i lui Eminescu.

      O intrebare retorica pentru tine: Oare ce spune Ghita Pristanda ii poate fi atribuit lui Caragiale ca matafizica a lui ?

      http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/imparat.php
      • 0 (0 voturi)    
        interpretări și atribuiri (Vineri, 5 februarie 2010, 23:50)

        ptc [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        Ăsta clar poate fi atribuit lui, nu?

        Îţi sărut picioarele tale, copilul meu cel dulce, şi te rog, te rog mult să te linişteşti, să crezi în statornicia şi în iubirea mea şi să speri, dacă poţi spera. Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înşine putem crede şi pe noi înşine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine şi nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut şi te rog, linişteşte-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii. Al tău
        Emin
    • 0 (4 voturi)    
      A fost un sfant, indiferent de ce zic detractorii (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:14)

      diams [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Daca tot va fluturati talentul in a-l comenta in profunzime pe Eminescu, nu -i pociti sensurile macar!!! RELIGIA institutionalizata NU ARE LEGATURA CU CREDINTA!

      Ceea ce Eminescu apara, milita pentru era credinta, crezul in divinitate, introspecitia spre libertatea launtrica, daca cea sociala nu exista..

      Si da, a fost in deschizator de drumuri si idei, motiv pentru care devenise un personaj public periculos pt anumite cercuri politice.. Din acest motiv de multe ori biografia i-a fost falsificata si trunchiata...

      S-au emis multe minciuni despre el cu repetitie, motiv pentru care s-a fixat atat de usor in subconstientul vostru ca a fost "curvar, nebun, sifilitic".. A propos, cati dintre voi n-ati tanjit dupa o femeie/barbat casatoriti sau aflati intr-o relatie? inseamna ca trebuie fiti linsati de acum?

      De retinut pt pseuso-cunoscatori in biografiei poetului - Eminescu N-A MURIT DE SIFILIS, a fost ucis de un medic evreu cu Mercur, in urma unor actiuni politice complotiste, ce duc pana la Regalitate..
  • +11 (27 voturi)    
    Cam exagerat (Marţi, 2 februarie 2010, 19:17)

    robert [anonim]

    Cred ca e o cerere exagerata. Nu a fost preot, nu a fost "sfant" (a murit de sifilis pana la urma), ma rog, in general nu vad de ce trebuie sa exploatam un mare talent artistic pentru alte valori care sunt paralele cu munca sa. Dar ce pana mea? Nu mai putem sa il intrebam si pe el, nu? Comunistii l-au muls pentru propaganda lor, asa ca macar avem un precedent.
    • +14 (18 voturi)    
      Imparat si proletar (Marţi, 2 februarie 2010, 19:42)

      metodel [anonim] i-a raspuns lui robert

      Dar cum neo-legionarii super-religiosi (de nevoie) s-au obisnuit sa recicleze ce au folosit comunistii, v-ati gandit ca o sa aveti ce mulge. Pacat ca Eminescu v-o "trage" din mormant. Altfel ce eliberatori ati mai fi fost voi...maine.

      Religia - o fraza de dânsii inventata
      Ca cu a ei putere sa va aplece-n jug,
      Caci de-ar lipsi din inimi speranta de rasplata,
      Dupa ce-amar muncirati mizeri viata toata,
      Ati mai purta osânda ca vita de la plug?

      Cu umbre, care nu sunt, v-a-ntunecat vederea
      Si v-a facut sa credeti ca veti fi rasplatiti...
      Nu! moartea cu viata a stins toata placerea -
      Cel ce în asta lume a dus numai durerea
      Nimic n-are dincolo, caci morti sunt cei muriti.

      Minciuni si fraze-i totul ce statele sustine,
      Nu-i ordinea fireasca ce ei a fi sustin;
      Averea sa le aperi, marirea s-a lor bine,
      Ei bratul tau înarma ca sa lovesti în tine,
      Si pe voi contra voastra la lupta ei va mân'.

      De ce sa fiti voi sclavii milioanelor nefaste,
      Voi, ce din munca voastra abia puteti trai?
      De ce boala si moartea sa fie partea voastra,
      Când ei în bogatia cea splendida si vasta
      Petrec ca si în ceruri, n-au timp nici de-a muri?
  • +3 (15 voturi)    
    Cam exagerat (Marţi, 2 februarie 2010, 19:17)

    robert [anonim]

    Cred ca e o cerere exagerata. Nu a fost preot, nu a fost "sfant" (a murit de sifilis pana la urma), ma rog, in general nu vad de ce trebuie sa exploatam un mare talent artistic pentru alte valori care sunt paralele cu munca sa. Dar ce pana mea? Nu mai putem sa il intrebam si pe el, nu? Comunistii l-au muls pentru propaganda lor, asa ca macar avem un precedent.
    • -12 (24 voturi)    
      apel la memorie.... (Marţi, 2 februarie 2010, 19:33)

      dani [anonim] i-a raspuns lui robert

      "A murit de sifilis". Ca sa vezi ce destept mare...si nenea cu "...

      http://www.curentul.ro/2009/index.php/2008123121218/Actualitate/Adevarul-despre-Eminescu-la-120-de-ani-de-la-ucidere.html

      Daca aveti timp sa cititi si altceva decat nimicuri, poate mai cititi si cate ceva din ce scria Eminescu in perioada sa. Despre discursurile sale in politica....
      De ce va e frica de Sfinti?
      Fara unii ca astia n-am exista ca neam, sclavilor....anti-romani... mi-e scarba de voi....
      • +15 (23 voturi)    
        Nu mi-e frică de sfinți.... (Marţi, 2 februarie 2010, 19:36)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui dani

        ...ci de aceia care îi fabrică....
      • +7 (11 voturi)    
        Da, stiu (Marţi, 2 februarie 2010, 19:49)

        robert [anonim] i-a raspuns lui dani

        Man, stiam de mult de treburile astea, no offense.
        But again: Ce are scula cu prefectura?!
    • -2 (6 voturi)    
      se poate si mai rau (Marţi, 2 februarie 2010, 20:38)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui robert

      Presupunand ca a murit de sifilis cum zici tu, se poate si mai rau, spaniolii il au Sfant pe Santiago Matamoros (Matamoros=calaul maurilor), deci nu trebuie sa stai sa predici toata viata ca sa fii Sfant, conform religiei.
    • 0 (4 voturi)    
      . (Miercuri, 3 februarie 2010, 2:36)

      ion [anonim] i-a raspuns lui robert

      Eminescu nu a murit de sifilis, eu m-as mai interesa daca as fi in locul dvs. Eminescu a fost asasinat.
      • -1 (3 voturi)    
        Da, asa e! (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:18)

        Pistache [utilizator] i-a raspuns lui ion

        De Vadim
  • +19 (25 voturi)    
    nebuni (Marţi, 2 februarie 2010, 19:32)

    Asterix [anonim]

    asta ne mai trebuie, sa il canonizam si pe Eminescu, parca nu a fost destul canonizarea lui Stefan cel Mare care omora fara judetu(judecata) oameni de langa el, nu ma refer la cei de pe campul de lupta.
    aaa, si inca ceva, nu exista un spirit national ortodox, nu mai suntem in perioada interbelica cand Nae Ionescu spunea ca pentru a fi roman trebuie sa fi ortodox, configurarea etnicitatii nu este data de apartenenta confesionala, sa fim seriosi
  • +19 (23 voturi)    
    tara de dezaxati (Marţi, 2 februarie 2010, 19:32)

    GopO [anonim]

    Nebuni si POPII dar acum vad ca si SCRIITORII.
    O tara innebunitore ...
  • +14 (18 voturi)    
    Inca si mai (Marţi, 2 februarie 2010, 19:35)

    Weather [utilizator]

    Urmeaza la propuneri de canonizare
    1. Ion Popescu Gopo
    2. Grigore Vasiliu Birlic
    3. Gicu Dobrin
    • +2 (4 voturi)    
      Alo! (Marţi, 2 februarie 2010, 20:56)

      robert [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Gopo a fost ok! Ma rog, nu ca sfant, dar a fost OK!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Ma refer la Gopo animatorul, sper ca ala e...)
  • +6 (26 voturi)    
    Eminescu merita (Marţi, 2 februarie 2010, 19:35)

    cineva [anonim]

    Eminescu merita sa fie un sfant al ortodoxiei romane pentru ca are urmatoarele calitati: curvar, autor al multor poezii pornografice si avand doar o forma de credinta. (pe la biserica doar la paste si craciun). Deci, sa-l canonizam cat mai repede.

    Aa... si pt ca avea parinti ortodocsi.. foarte important, mda.
    • -1 (11 voturi)    
      meritam si noi (Marţi, 2 februarie 2010, 19:41)

      C.Flo [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      Poate se droga mai mult decat se drogheaza unii tineri..
      Motivele Ligii Scriitorilor mi se par pe putin aberante!
    • -10 (14 voturi)    
      strigari in pustiu (Marţi, 2 februarie 2010, 20:18)

      nicki uimitul [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      Ne vine noua astazi sa urlam dar ne va trece. Chestiunea nu de noi depinde ci de Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane. Iar daca Inalt Prea Sfintitii vor binevoi sa-l canonizeze, Sfantul Mihai Eminescu il vom numi de acum inainte, Amin.
    • +5 (13 voturi)    
      dupa un nebun, vine altul... (Marţi, 2 februarie 2010, 20:19)

      ... [anonim] i-a raspuns lui cineva

      "curvar" si "autor de poezii pornografice"??? nu cred ca ati citit si inteles in toata viata vreo poezie, fie ea a lui eminescu, mallarme, baudelaire, shakespeare sau khayyam.
      "limitat" si "penibil" este comentariul dumneavoastra. la fel ca si ideea creaţă a "ligii scriitorilor" - ce-o mai fi fiind si aia. stau si ma intreb, in liga scriitorilor nu intra decat scriitori ortodocsi?
      mare e gradina Ta, Doamne...
      • 0 (0 voturi)    
        Curiozitate (Miercuri, 3 februarie 2010, 10:52)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui ...

        Din moment ce a avut curiozitatea sa afle si partea intuncecata a lui Eminescu si s-o dezvaluie pe net, "cineva" l-a inteles ceva mai bine decat tine.
    • 0 (6 voturi)    
      ...anonim (Marţi, 2 februarie 2010, 21:18)

      nicki uimitul [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      Anonimule, inainte de a pune eticheta de nebun unuia sau altuia spune, te rog, daca ai auzit sa fie propusi spre CANONIZARE vreunul din autorii amintiti de tine: „mallarme, baudelaire, shakespeare sau khayyam”. Atentie, nu e vorba de vreo analiza a operelor lor, e vorba despre CANONIZARE, fiule. In rest, toate cele bune
      • 0 (4 voturi)    
        era vorba de inteligenta (Marţi, 2 februarie 2010, 22:19)

        ... [anonim] i-a raspuns lui nicki uimitul

        care lipseste si ne-anonimului "cineva", si, cu siguranta, si dumneavoastra, asa uimit cum va pretindeti.
        faptul ca eminescu nu are nici o treaba cu canonizarea nu inseamna sa il faci "curvar" sau "autor de poezii pornografice". o asemenea sentinta e demna de clasat la "cine nu e cu noi e impotriva noastra" sau "culta esti tu cu ma-ta" (citat incheiat, nimic personal). inainte sa il denumesti pe eminescu in maniera susamintita ar trebui sa intelegi ce inseamna poezie, geniu si eventual cum dintr-o viata atat de tulburata a putut aparea un limbaj divin. asta s-a intamplat si in cazul aproape demonicului verlaine. nu are, evident, nici o legatura cu canonizarea. de altfel, putem radicaliza un pic problema si sa spunem ca nu are legatura nici cu recunoasterea publica. pentru ca nu putem forta niste indivizi precum dumneavoastra, ne-anonimii sa recunoasca existenta, deasupra lor! si a lumii, a unor "poeti".
        • +4 (6 voturi)    
          ultima scrisoare catre ... [anonim] (Miercuri, 3 februarie 2010, 2:46)

          nicki uimitul [utilizator] i-a raspuns lui ...

          Mai prietene anonim, nu fii suparat, nu am pus si nici nu pun la indoiala geniul poetic al lui Eminescu.
          Dar, da, faptul ca a fost un "curvar" și "autor de poezii pornografice" o cred, macar ca nu am spus-o eu. Si ce, faptul ca, printre altele a fost si un "curvar" și "autor de poezii pornografice" il descalifica in a ocupa un loc de frunte intre marii poeti ai lumii? NU. Dar il descalifica in a ocupa un loc intre SFINTI. Despre asta era vorba in articol. Salutari.
          P.S. Te iert ca m-ai facut si nebun si prost
  • +1 (13 voturi)    
    Hai sa fim seriosi ... (Marţi, 2 februarie 2010, 19:41)

    utug [anonim]

    Chestia asta de aducere inapoi la credinta in Dumnezeu (sau alti zei) este veche si plina de exemple. Siddhartha Gautama, Albert Einstein, Voltaire ...
    Creatorul “religiei” budhiste Siddharta Gautama (Budha = cel iluminat) nu credea in existenta sufletului nemuritor si implicit in reincarnare. A crede ca exista un suflet nemuritor care se reincarneaza, ca este preluat dupa moarte de catre o alta fiinta vie, este o credinta fara temei,o amagire (That there is no eternal soul, and that the perception of a constant “self” is an illusion…).
    Siddharta Gautama este autorul unei filozofii si nu a unei credinte sau religii. Urmasii lui i-au falsificat invataturile si astfel bietul Siddharta Gautama cel iluminat (budha = iluminat) a devenit intemeietorul a mai multor religii buddhiste (de fapt hinduse).
    Gautama Buddha
    http://indopedia.org/Gautama_Buddha.html
    Did Einstein believe in God?
    http://wiki.answers.com/Q/Did_Einstein_believe_in_God
    VOLTAIRE: ATHEIST OR BELIEVER IN GOD?
    http://atheismexposed.tripod.com/voltaire.htm

    PS: Va fi canonizata si Veronica Micle ? Vom avea Sfintii Veronica si Mihail ?
  • +13 (15 voturi)    
    Astia sunt sanatosi la cap? (Marţi, 2 februarie 2010, 19:41)

    gheorghe [anonim]

    Va bateti joc de religie cu astfel de propuneri. Eminescu a fost un om normal cu relele si bunele lui. Faptul ca este poetul nepereche nu inseamna neaparat ca este un sfant. Asa ati facut si cu Stefan Cel Mare. Mergeti mai si va verificati la devla!
  • +11 (11 voturi)    
    de ce nu (Marţi, 2 februarie 2010, 19:42)

    Mihai-G [utilizator]

    De ce nu Caragiale - "pentru ca ne-a aratat asa cum suntem", "pentru ca e un clasic ca Eminescu"?
  • +10 (10 voturi)    
    si lista poate continua: (Marţi, 2 februarie 2010, 19:43)

    Ovidiu [anonim]

    Giga Hagi
    Gica Popescu
    Nadia Comaneci
    Lavinia Milosevici

    Ion Luca Caragiale
    Titu Maiorescu
    Nicolae Iorga
    Alexandru Vlahuta
    Stefan Luchian

    Dan Bitman
    Aurelian Temisan
    Dan Spataru
    Corina Chiriac...

    si lista poate continua pana la .... Vatican
  • 0 (12 voturi)    
    Doamne ce tara... (Marţi, 2 februarie 2010, 19:53)

    timis [anonim]

    Dar daca ne gandim bine acest curvar s-ar integra bine intre preotii securisti...
    • +4 (8 voturi)    
      aiurezi! (Marţi, 2 februarie 2010, 21:20)

      flo [anonim] i-a raspuns lui timis

      "acest curvar" si "preotii securisti" .....tu zici ca gandesti "bine" ?!?? Chiar trebuie sa-ti bati joc si de Eminescu?
  • +2 (2 voturi)    
    ati pus bot imediat (Marţi, 2 februarie 2010, 19:56)

    toto [anonim]

    E doar o forma de reclama a acelei Ligi a scriitorilor din Cluj. A nu se confunda cu Uniunea scriitorilor.
    Nu poti canoniza pe oricine are un discurs national-ortodox.
  • 0 (2 voturi)    
    hmm (Marţi, 2 februarie 2010, 20:17)

    io [anonim]

    Sigur nu e o gluma sau o dezinformare?
  • +1 (3 voturi)    
    vai (Marţi, 2 februarie 2010, 20:19)

    dani [anonim]

    a in ne bu nit lumea...
  • +2 (4 voturi)    
    Eminescu (Marţi, 2 februarie 2010, 20:21)

    Gabriel [anonim]

    Chiar nu ati inteles nimic.Subiectul nu este Eminescum,ci societatea din Cluj care in felul acesta spera sa iasa din anonimat si poate,din foame.
  • +5 (7 voturi)    
    de acord! (Marţi, 2 februarie 2010, 20:28)

    cocosila [utilizator]

    dar sa-l canonizeze si pe prietenul lui, ion creanga, pentru elucidarile dogmei ortodoxe din Poveste Povestilor!
  • -1 (3 voturi)    
    pfff (Marţi, 2 februarie 2010, 20:35)

    dares [utilizator]

    n-aveam alta treaba acuma decat sa spuna niste prosti o prostie si noi in plina criza sa ne dam cu parerea

    si orice am spune atacam ori poetul national ori ortodoxia
  • -2 (10 voturi)    
    Pentru mine oricum e ca un sfant! (Marţi, 2 februarie 2010, 20:44)

    Andrei-de-la-Orhei [utilizator]

    Pentru simplul fapt c-a iubit romanii si Romania ,a vorbit si scris lucruri pe care unii nici in soapta n-aveau curaj sa le zica.Ideile sale sunt si acum valabile.Pacat ca unii mai cred in minciunile comunisto-austro-ungare legate de viata si moartea sa.Mai informativa sa nu mai scriti tampenii.M.Eminescu a fost bagat fortat la spitalul de nebuni si otravit sistematic cu mercur pentru ai fi anihilata personalitatea si ideile sale,idei care au pornit unificarea tarilor romane.
    • -2 (6 voturi)    
      Andrei, o iei... (Marţi, 2 februarie 2010, 21:37)

      mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Andrei-de-la-Orhei

      ...pe arătură băiete. Ai grijă cum manipulezi mercurul din termometru...
    • 0 (0 voturi)    
      si pt mine! (Miercuri, 3 februarie 2010, 20:34)

      flo [anonim] i-a raspuns lui Andrei-de-la-Orhei

      Ai dreptate in ceea ce zici, si eu cred la fel.
      Multi insa se exprima in totala necunostiinta de cauza despre viata si opera lui Eminescu. Unii nu l-au citit decat cel mult superficial, de unde sa-l inteleaga? Dar ei "stiu" foarte bine "concluzii", opinii si zvonuri devenite cliseu insa controversate si nedovedite ale detractorilor si inamicilor (din diverse motive) marelui poet. Din pacate asta este se pare tot ceea ce multi vor sau se multumesc sa stie/afle despre Eminescu!
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Marţi, 2 februarie 2010, 21:02)

    ionut [anonim]

    E o aberatie. Cred ca saracul v-ar
    Religia - o frază de dânşii inventată
    Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
    Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
    După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
    Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?
  • +6 (8 voturi)    
    dmb (Marţi, 2 februarie 2010, 21:11)

    dumb [anonim]

    misto tara...
    hac!
    m-as fi abtinut de la comentarii, dar mi se pare cea mai nastrusnica stire din ultima jumatate de an!
    liga scriitorilor tulbureli...
  • +5 (7 voturi)    
    Nebunia (Marţi, 2 februarie 2010, 21:16)

    bobo [anonim]

    Nebunia romanului se apropie de cea a talibanului.
    A fost Stefan, acum Eminescu maine Hagi sau Basescu. Ce-ar mai rade ei sa auda ca ne inchinam lor.
  • +3 (13 voturi)    
    alte propuneri (Marţi, 2 februarie 2010, 21:41)

    petru [anonim]

    alte propuneri
    guta , face fericit 99% din retarzii romaniei , merita
    veronica micle , ia dat insipiratie si sifilis
    aoron pumnul , profu lui care la educat
    mama lui ca ia dat viata
    tataul lui ca ia dar material genetic mamei lui
    bunicii parintiilor lui ca le-a mancat pensia
    mircea badea , o inspiratie pt toti
    mutu ca e high
    parazitii ca ne-au invatat sa injuram cu bun simt
    daniela crudu ca are plamanii sanatosi
    generalul care a desconspirat flacara violeta
    geoana ca a fost atacat energetic
    stefan banica junior ca e elvisul romaniei
    bote ca ne invata moda de la milano
    udrea ca mentine moralul lui base ridicat
    boc ca face atatea lucruri mari pt un ambalaj mic
  • 0 (4 voturi)    
    alte propuneri (Marţi, 2 februarie 2010, 21:41)

    petru [anonim]

    alte propuneri
    guta , face fericit 99% din retarzii romaniei , merita
    veronica micle , ia dat insipiratie si sifilis
    aoron pumnul , profu lui care la educat
    mama lui ca ia dat viata
    tataul lui ca ia dar material genetic mamei lui
    bunicii parintiilor lui ca le-a mancat pensia
    mircea badea , o inspiratie pt toti
    mutu ca e high
    parazitii ca ne-au invatat sa injuram cu bun simt
    daniela crudu ca are plamanii sanatosi
    generalul care a desconspirat flacara violeta
    geoana ca a fost atacat energetic
    stefan banica junior ca e elvisul romaniei
    bote ca ne invata moda de la milano
    udrea ca mentine moralul lui base ridicat
    boc ca face atatea lucruri mari pt un ambalaj mic
  • +3 (7 voturi)    
    Gigi patriarh!!!!!!! (Marţi, 2 februarie 2010, 21:42)

    Spitalu 9 [anonim]

    Jiji!!!!! Poporul te vrea SFANT!!!!!! Patriarh!!!

    Preaidiotenia sa Sfantul Jiji, aparatorul semintarilor si al ciobanilor, adica a 3/4 din populatie.

    Noapte buna Romania.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa nu aruncam cu pietre... (Marţi, 2 februarie 2010, 22:13)

    vaal [anonim]

    ...in aceasta Liga. Este vorba de un grup de entuziasti in varsta, care il aduleaza pe Artur Silvestri si isi tin reuniunile in camine de batrani. Chiar daca sunt putin patetici, isi petrec apusul vietii prin activitati de emulatie crestin-nationalista, altfel insa inofensive.
    Aveti linkul
    http://liga-scriitorilor-romani.com/
    Fiti mai ingaduitori, veti si voi batrani!!!
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 2 februarie 2010, 22:23)

    dragonfly [utilizator]

    Doamne ce am mai ras la unele comentarii care sunt absolut geniale, e clar ca avem multa imaginatie si asta e bine dar ca sa zica unii ca Eminescu e sfant sau ca tb canonizat e chiar prea de tot, din punctul meu de vedere respect Eminescu, cel mai mare poet al Romaniei, mare patriot si chiar geniu dar pana la sfant mai e cale lunga. Ce tampanii pot unii sa spuna ca sa iasa in evidenta!!!! e cumplit!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Atitudine (Miercuri, 3 februarie 2010, 11:00)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui dragonfly

      O spune lumea tampenii, dar mai importanta este comunicarea si dezvaluirea gandurilor.

      Si orice tampenie spusa de unul, ar putea declansa o idee geniala altuia.Pentru mine nu-i chiar asa de cumplit, e chiar instructiv sa te uiti in mintea altora si sa-i intelegi.
  • 0 (2 voturi)    
    ioi (Marţi, 2 februarie 2010, 23:42)

    Lukas [anonim]

    E clar ca cei care fac propunerea asta nu cunosc viata si opera lui Eminescu. Oare s-au intrebat daca el ar fi de acord cu asa ceva?...
  • +2 (4 voturi)    
    Canonizarea cuiva ... (Marţi, 2 februarie 2010, 23:57)

    CipiM [utilizator]

    ... care a ravnit la nevasta altuia timp de 15-16?! Mira-ma-s, indiferent despre cine e vorba.
  • 0 (2 voturi)    
    canonizarea lui eminescu (Miercuri, 3 februarie 2010, 4:57)

    daniel [anonim]

    Studentii au o vorba:"Hai la biblioteca!" - folosindu-se de acest argou cand vor sa mearga la bar. Cand lectureaza fara pauze de odihna , lectura isi face efectul asupra cititorului asemeni alcoolului , calauzindu-l din lumea reala catre lumea ideala. Domnilor de la Liga toata stima mea , insa Biserica Ortodoxa Romana are si ea canoanele si regulile ei. Intr-o zi vom ajunge sa il canonizam in Biserica Ortodoxa pe cine stie ce personalitate , spre exemplu pe Gheorghe Hagi, sau Nadia Comaneci.
  • +1 (3 voturi)    
    Liga Scriitorilor?!? (Miercuri, 3 februarie 2010, 11:26)

    Laur [anonim]

    Tocmai "Liga Scriitorilor" s-a gasit sa-l propuna?!?
    Pai asta numesc ei sfintenie?!?

    Asa si Liga Fotbalistilor vor propune canonizarea lui Hagi; Liga Rockerilor va propune canonizarea lui Curt Cobain, etc

    "Liga Scriitorilor" e normal sa fie fani Eminescu. Dar nu asta e dovada sfinteniei...
  • +2 (4 voturi)    
    de frig unii (Miercuri, 3 februarie 2010, 11:34)

    arletty [anonim]

    saracii, abereaza. or au terminat toate celelalte probleme cu care se luptau si le-a ramas doar Eminescu ??? Exista niste limite, draga Liga ! Idee mai hazlie nici ca se putea. Chiar la fix se incadreaza lEminescu in galeria locala de "sfinti" ce sa zic ?!
  • +1 (3 voturi)    
    Apropos... (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:14)

    mamacerghida [utilizator]

    pe când sanctificarea Ceaușeștilor?! Și ei au fost buni români, ortodocși.... Care vine cu propunerea?!
  • +1 (3 voturi)    
    Eminescu era ateu (Miercuri, 3 februarie 2010, 13:57)

    ptc [utilizator]

    Din scrisorile lui Eminescu către Veronica Micle:

    Îţi sărut picioarele tale, copilul meu cel dulce, şi te rog, te rog mult să te linişteşti, să crezi în statornicia şi în iubirea mea şi să speri, dacă poţi spera. Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înşine putem crede şi pe noi înşine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine şi nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut şi te rog, linişteşte-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii.
  • -1 (3 voturi)    
    Binevenita initiativa... (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:20)

    dan d. [anonim]

    F buna propunerea, sper sa se concretizeze si..

    * pt un bezmetic de mai sus, prezumtiv ignorant:

    @ robert - Eminescu N-A MURIT DE SIFILIS, a fost ucis de un medic evreu cu Mercur, in urma unor actiuni politice complotiste, ce duc pana la Regalitate.. Ce usor e sa judeci in necunostinta de cauza.. poate te stii pe tine cat de ne-sfant esti, dar nu aprecia viata altuia cand nu posezi nici instrumentul, nici talentul...
  • +1 (3 voturi)    
    ce sfant! (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:47)

    bogdanian [anonim]

    De asta nu mai avem sfinti in viata. Au murit toti si s-au amestecat cu ceilalti.
    Intrebare: De ce in Biblie vorbeste doar de sfinti in viata (despre cei morti doar in contextul invierii la a doua venire a lui Isus)?
  • +1 (1 vot)    
    Da nici Chiar asa` (Joi, 4 februarie 2010, 22:46)

    Musatinu [anonim]

    Eu il respect pe Eminescu.
    Dar asta e cea mai mare prostie.... hais a fim seriosi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică