O POETICA CINEMATOGRAFICA

STRUCTURA DISCRETA A FILMULUI NARATIV DE SCURTMETRAJ cu Francisc Mraz

de M.B.     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2009, 12:32 Actualitate | Cultură

Durata curs: 10 ateliere
Frecventa: saptaminal, miercuri
Cost curs: 300 ron/elevi, studenti - 225 ron
Loc desfasurare: www.mandalaclub.ro
Data: 6 Octombrie 2009, 20:30
Care sunt ingredientele unui film valoros ? Putem vorbi, in mod legitim, despre elemente intrinseci ale unui film bun sau trebuie sa ne referim doar la semne discrete ale acestui tip de productie cinematografica.
Care sunt instrumentele de baza care permit o receptare si o interogare pertinenta a filmului?
Apropierea de expresia vie si vibranta a cinematografiei nu poate fi realizata decat o data ce au fost asumate si interiorizate toate acele reguli si categorii care, fara a constrange expresia artistica, ii ofera acesteia posibilitatea trasarii liniilor de profunzime ale naratiunii propuse.
Avand in vedere atat violenta putere de seductie a cinematografiei cat si subtila eficienta a tehnicilor cinematografice, va propun sa descoperim impreuna acele resorturi de a caror asumare depinde autentica si profitabila apropiere de uimitoarea lume a filmului.
Temele atelierelor:
1. Narativitatea in filmul de scurtmetraj. De ce segmentam? Definirea atmosferica a secventei. Principii de segmentare. Ordonarea secventelor dupa sectiunea de aur.
2. Coerenta construirii cardinalei dramaturgice. Cardinala ca mijloc de depistare a surplusurilor literare in film.
3. Timpi de povestire. Centrarea dramaturgica a protagonistului.
4. Inceput si sfarsit puternic. Functia emblemelor de inceput si de sfarsit. Zona tensiunii maxime si functia ei. Inceput si final deschis.
5. Personajul de film. Relatii intre grupurile de personaje. Categorii de personaje.  Caracterul personajelor.
6. Notiuni de imagine de film. Principiul de dimensiune de incadratura. Dominante de imagine. Definirea functiei de dominanta din perspectiva atmosferica. Elemente de constructia imaginii. Miscari de aparat. Familii de obiective.
7. Dominante de culoare si accidente cromatice. Efecte psihoperceptorii. Caractere de iluminare si efecte psihoperceptorii.
8. Montaj. Limitele montajului. Montajul in cadru. Secventa cadru.
Ritmul de montaj ca o caracteristica secventiala in filmul de scurtmetraj.
9. Tabloul de secvente – un sistem elastic de constructie filmica si de depistare a erorilor structurale.
10. Analiza unui film narativ de lungmetraj. Similitudini si diferente intre filmele narative de scurt si lung metraj.
(Primele 8 cursuri vor face permanent referire, din perspectivele temelor care vor fi dezbatute, la 3 filme de scurtmetraj)
Inscriere la - contact[at]victoriei.ro


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

498 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă