Intalnire online

Magdalena Marculescu, directorul editorial al Editurii TREI: Intotdeauna "buzz-marketingul" a vandut cel mai bine o carte

de Redactie     HotNews.ro
Luni, 21 septembrie 2009, 18:42 Actualitate | Cultură

Magdalena Marculescu in dialog cu cititorii HotNews
Foto: HotNews.ro
Trilogia Millennium a facut furori in Europa ultimilor doi ani. De ce? Poate fiindca scriitorul Stieg Larsson a reusit sa spuna intr-o poveste politista ceea ce jurnalistul Stieg Larsson nu putea spune despre coruptia si afacerile necurate din ziua de astazi. Directorul editorial al Editurii TREI, Magdalena Marculescu, s-a aflat in redactia HotNews.ro pentru a discuta online despre succesul acestei trilogii, dar si despre piata bestseller-urilor, care sunt ingredientele unei carti de succes astazi si tendintele in domeniul romanului politist.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Intrati in articol pentru a vedea raspunsurile invitatului


Editura Trei lanseaza joi, in librarii, ultimul volum al Trilogiei Millennium de Stieg Larsson, "Castelul din nori s-a sfaramat".

Jurnalist suedez, Stieg Larsson a murit in 2004, in mod neasteptat, in urma unui crize cardiace. Cu cateva luni inainte, ii predase editorului sau Trilogia Millennium, o serie de romane care aveau sa se numere, dupa disparitia sa, printre cele mai cautate si citite carti din lume. Avand o intriga irezistibila si extrem de complexa, cele trei volume de factura politista ataca teme sensibile din punct de vedere politic, precum coruptia, prostitutia, traficul de influenta.

S-a spus ca moartea lui Larsson s-a datorat indraznelii sale de a dezvalui in roman informatii incomode, pe care el le detinea ca jurnalist, dar care ar fi trebuit sa ramana secrete.

Magdalena Marculescu a studiat la Universitatea Sorbona si la Ecole Normale Superieure din Paris. Este doctor in filosofie al Universitatii din Bucuresti, unde a predat vreme de cativa ani.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 yurka

    Stiu cum se lucreaza in edituri si stiu cum se aleg titlurile pentru publicare. Si stiu si ce mult inseamna un director editorial bun.

    !. Ce v-a determinat sa alegeti aceasta carte pentru piata romaneasca?

    2. Cum va descurcati cu vanzarile in fata asaltului ziarelor care se distribuie cu carti? Cat din scaderile la vanzari ale editurilor se datoreaza crizei propriu-zise si cat ziarelor?

    3. Chiar, care sunt elementele care mai compun o carte de succes in Romania, in criza?

    • Magdalena Marculescu

      1. Am ezitat mult pana sa o aleg. Din cauza numarului de pagini. este destul de greu sa vinzi carti voluminoase si mai ales sa le faci cunoscute. Am decis sa o public dupa ce am citit traducerea in franceza a primului volum. Inainte de a citi, consideram ca nu acesta este genul meu de carte. Dupa ce am citit, am avut certitudinea ca este un roman extrem de bine construit, pasionant si - oricat de dificil ai fi ca lector - sfarsesti prin a recunoaste ca Millennium este o lectura excelenta, adica simpla, dar acaparatoare. Cel care mi-a recomandat initial cartea a fost Pascal Bruckner, unul dintre fanii absoluti ai Trilogiei

      2. Desi fac o concurenta oarecum neloiala in materie de preturi (in sensul ca editiile de chiosc se vand nu doar cu ziar, ci si independent, ceea ce nu este contractual corect), ziarele - si cartile distribuite cu ziare - nu ameninta piata editoriale. Paradoxal, dar adevarat. Ele o stimuleaza chiar, fiindca oameni care inainte nu s-ar fi gandit sa-si aleaga o carte din librarie, devin abonati ai cartilor in editie de chiosc. Se invata sa cumpere volume, de dragul bibliotecii sau de dragul de a le citi - cert este ca pana la urma isi creeaza dorinte si asteptari in materie de lectura. Sfarsesc prin a valoriza cartea si a o dori.In ultima instanta, multi dintre ei sfarsesc prin a descoperi placerea lecturii. Prin urmare, astfel de cumparatori de carte vanduta cu ziarul - constituie un segment promitator de piata in viitor.
      Scaderile din vanzari - care nu sunt foarte mari, la drept vorbind - se datoreaza crizei econimice, nu neaparat ziarelor. Pe de alta parte, efectul major al crizei nu se resimte - din analiza mea - atat in scaderea dramatica a vanzarilor, cat in structurarea gusturilor. Oamenii consuma mai mult anumite tipuri de carte si mai putin altele. treaba editorului este sa inteleaga acest fenomen, nu sa se planga.

    • Magdalena Marculescu

      3. O carte devine de succes daca intereseaza. daca raspunde unei nevoi - de pilda, cartile de psihologie au o piata constanta si buna. Sau daca place. Daca este vorba de un roman bun, cum este cazul Trilogiei. de la un moment dat nu mai faci nimic pentru care, cititorii fac publicitate, isi recomanda unul altuia cartea. Si mai sunt si alte elemente. Editorii cunosc o parte dintre ele, intuiesc alta parte, dar raman si multi factori nebanuiti. Nimeni nu poate prevedea perfect daca o carte va fi sau nu bestseller.

  • Întrebarea nr. 2 omarx

    Cat credeti ca este fictiune in aceasta trilogie si cat realitate?

    Mie unuia mi-a explicat multe dintre mecanismele coruptiei din Est si probabil ca ar fi folositoare si procurorilor DNA si Curtii de Conturi :)

    • Magdalena Marculescu

      Exista destul de multa realitate, chiar daca ea este
      1. "pierduta" in poveste
      2. interpretata de autor
      Stieg Larsson era o minte enciclopedica. Editura suedeza care l-a publicat m-a invitat la Stockholm. I-am cunoscut familia lui Marsson, prietenii, apropiatii. In felul asta, am aflat multe despre "personajul" Larsson. de asemenea, traducatoarea, Maria Elena Morogan, traieste in Suedia. Mi-a confirmat faptul ca unele povesti din carte au legatura cu faptele reale. Numele nu sunt recognoscibile - evident - dar situatiile da. Larsson era un jurnalist indraznet, cae spunea pe fata lucruri nestiute de oamenii de rand, lucruri care trebuiau sa ramana in culise. A declarat de multe ori ca a fost amenintat de orientari de extrema-dreapta, stiut fiind ca revista lui Larsson (EXPO - echivalentul real al revistei Millennium din trilogie) lupta impotriva grupariloor neo-naziste, care au provocat atacuri si crime in Suedia. Volumele 2 si 3 care descriu conspiratii si formatiuni secrete din Securitatea suedeza sunt extrem de credibile, de asemenea. Jocul intre realitate si naratiune este fin. Tocmai de aceea unii au banuit ca Larsson a fost omorat. Trilogia lui, de pilda, era conceputa ca o serie de 10 volume. In al 4-lea, pe care nu a mai apucat sa-l scrie, avea sa fie vorba despre asasinarea lui Olov Palme.

  • Întrebarea nr. 3 curios

    Sa asteptam si un al patrulea volum in serie?
    Am citit ca a lasat volumul 4 neterminat si schite de plot pentru cartile 5 si 6.

    Activist politic al Ligii Muncitorilor Comunisti (Kommunistiska Arbetareförbundet) si editor al unor publicatii trotkiste, printre altele.
    Cele trei romane sunt thrilleruri bune, dar atit.
    "S-a spus ca moartea lui... s-a datorat indraznelii sale de a dezvalui in roman informatii incomode..."
    Sa fim seriosi, omul vorbea si de "corupta si nedreapta societate suedeza"!!!

    • Magdalena Marculescu

      Se pare ca nu mai trebuie sa asteptam al 4-lea volum. Discutiile in jurul acestui manuscris neterminat si inchis la sertar au fost declarate pure speculatii. Dar situatia nu este atat de simpla. cea care a declarat existenta unui manuscris neterminat a fost Eva Gabrielsson, prietena de viata a lui Stieg. Cea care a fost alaturi de el la redactarea volumelor. Problema este ca moartea neasteptata a autorului a facut - intr-un mod oarecum injust - ca ea sa nu faca parte dintre mostenitorii de drept ai lui Larsson. Averea lui acum este enorma, va imaginati. Mostenitorii de drept sunt tatal si fratele lui Stieg, adica doi oameni cu care acesta a avut o legatura problematica de-a lungul vietii. Ani in sir s-au ignorat. Ei sustin ca nu exista nici o continuare, fiindca ei nu detin asa ceva.
      Personal, cred ca daca ar fi existat vreun manuscris incomplet - el ar fi iesit la iveala. Exista prea multi editori interesati de un astfel de text, iar presiunile ar fi scos la iveala cu siguranta presupusul "cantec de lebada"
      Cat despre cat de adevarata este banuiala ca moartea a fost provocata sau naturala, este un subiect pertinent. Prietenii lui Larsson spun ca el muncea mult, fuma, petrecea noptile scriind, era sedentar. Din punctul asta de vedere, o criza cardiaca este cat se poatede plauzibila.
      Pe de alta parte, si versiunea cealalata - mai spectaculoasa si publicitara - putea fi adevarata. Nu in orice zi un jurlaist reuseste sa scrie un roman (cu implicatii politice si sociale) atat de bun incat sa fie citit si asteptat in toata lumea

  • Întrebarea nr. 4 rodede

    CE mai vinde astazi o carte?
    Cum imi gasesc urmatoarea carte de citit?
    Multumesc.

    • Magdalena Marculescu

      Intotdeauna "buzz-marketingul" a vandut cel mai bine o carte. Si asa va fi si de acum incolo. "Rumoarea" pe care o starneste o carte, faptul ca oamenii incep sa vorbeasca despre ea, sa-si povesteasca, sa o recomande - acestia sunt cei mai puternici factori de vanzare. Oamenii cumpara o carte daca li se pare ca-i intereseaza. Nu prea-i poti pacali. daca citesc si le place, vorbesc mai departe. Daca nu le place - indiferent cat de mult este sustinuta cartea de planul de promovare - ea nu se vinde. Acum cativa ani, editura TREi a publicat un volum al unui psiholog enlez Peter Collet. Este vorba despre CARTEA GESTURILOR. A fost un fenomen. Nu ne asteptam la asa ceva, am tras tiraje dupa tirage. Era un gen de carte care nu exista pe piata romaneasca, cei care au cumparat-o initial au recomandat-o la prieteni, in cateva saptamani a trebuit sa acceptam evidenta ca ne aflam in fata unei reactii neasteptate. In Anglia, de pilda, cartea nu a avut vanzari spectaculoase, fiindca piata engleza era sufocata de volume pe teme de genul comunicare non-vebala.

      Selectia cartii de citit depinde de un criteriu pe care si-l formeaza fiecare - in functie de gusturi - si pe care il aplica. de pilda, am incredere in critici atunci cand vreau sa aleg o carte foarte literara - si imi aleg ce critici sunt pentru mine credibili. dar, cand este vorba sa aleg o carte care sa ma destinda, dau crezare recomandarilor de cititori de pe bloguri sau de pe amazon. De multe ori este important sa te lasi atras de poveste. daca subiectul te intereseaza - asta poate conta mai mult decat orice in anumite momente.

  • Întrebarea nr. 5 Cristina

    Cat de mare a fost succesul cartii in Romania, cu referire la popularitate, vanzari, s.a.m.d. ?

    • Magdalena Marculescu

      Am raspuns deja la aceasta intrebare mai sus. Popularitatea cartii a atras si cresterea vanzarilor. Inca de la primul volum, am avut vanzari mai mari decat in cazul altor romane.

  • Întrebarea nr. 6 Cosmin Victor Dobre

    Buna ziua
    In ce conditii s-ar putea publica un manuscris?

    Multumesc,

    • Magdalena Marculescu

      Primul pas consta in trimiterea unui mail la editura cu prezentarea proiectului, a autorului si a unui fragment de text (la romane as recomanda text integral).
      Se analizeaza propunerea, se citeste textul si dupa aceea vine decizia daca il publicam sau nu, in functie de compatibilitatea proiectului cu strategiile noastre editoriale generale si de moment.

  • Întrebarea nr. 7 LiSalander

    Buna ziua!

    Va rog sa-mi spuneti ce titluri ale autorului Larsson au aparut deja, intrucat eu am reusit sa achizitonez si sa citesc doar Barbati care urasc femeile si Fata care s-a jucat cu focul. Sunt putin nedumerita de cartea aceasta pe care spuneti ca o lansati in urmatoarele zile, intrucat am citit pe pagina oficiala a autorului ca trilogia este compusa din cu totul alte titluri, si anume: Fata cu dragonul tatuat, Fata care s-a jucat cu focul si Fata care a stricat cuibul de viespi. Va rog sa ma lamuriti si in acest sens.

    Va multumesc mult.

    • Magdalena Marculescu

      In momentul de fata au aparut toate cele trei volumele
      Barbati care urasc femeile
      Fata care s-a jucat cu focul
      Si, de joi, 24 septembrie, ora 18 veti gasi in librarii si volumul 3
      Castelul din nori s-a sfaramat
      Acestea sunt titlurile traducerilor in limba romana.
      Problema este urmatoarea: titlurile in seudeza sunt lungi, metaforice, frumoase. traducatoarea noastra a respectat cat se poate de mult ideea si a tradus aproape mot-a-mot. Dar, dupa cum stiti, titlul pe care il are o carte este foarte improtant in vanzarea ei. Prin urmare, nu s-a respectat principiul mot-a-mot in fiecare limba, pentru ca editorii au preferat titluri interesante pentru cititorii lor.
      The Girl with the Dragon Tatoo - este optiunea editorilor englezi, respectiv americani. Si in cazul celui de-al treilea volum au preferat sa aleaga un titlu care rezona cu asteptarile cititorilor respectivi.
      Cele mai multe tari au tradus volumul 1 similar traducerii noastre. la volumul 2, cam toti editorii au fost mutumiti cu ideea din titlul suedez. La al treilea volum exista iarasi diferente, fiindca titlul exprima o metafora/ proverb care trebuie adaptata de la cultura la cultura.

  • Întrebarea nr. 8 elena

    Cand apare in Romania si volumul 3 al colectiei Millenium?

    • Magdalena Marculescu

      Joi, 24 septembrie ora 18.00 in orice librarie din tara. iar la ora 19 in aceealsi zi, la Libraria Carturesti/ Verona (in Gradina de vara) lansam acest al treilea volum.

  • Întrebarea nr. 9 d

    Care este pozitia Editurii Trei fata de piratarea cartilor dumneavoastra? Sunt site-uri de pe care pot fi descarcate in format PDF, pot fi luate de pe torrente, pot fi descarcate de pe huburi. Exista vreo actiune luata impotriva celor care le "share-uiesc"? Va afecteaza din punct de vedere financiar? Cat de mult? Cum vedeti in viitor aceasta problema a pirateriei?

    • Magdalena Marculescu

      Pana acum un an nu ne-am nelinistit in mod special vis-a-vis de problema piratarii. dar ea exista si am inceput sa tinem cont de ea. Evident este destul de neplacut, mai ales ca producerea unei carti presupune niste investitii.
      Nu stiu daca si cat anume ne poate afecta piratarea textelor. Eu cred ca nu foarte mult. Pur si simplu este incorect sa piratezi.
      Pe de alta parte, publicul nostru este altul. Studentii disperati care prefera sa pirateze - sa incercam sa privim optimist - pot deveni cumparatari de carte in momentul in care vor dispune de venituri mai mari.
      Pe de alta parte, am fost de acord sa postam gratuit texte de carti publicate cu mai multi ani in urma de editura noastra. Chestia asta nu ne afecteaza. Nu avem decat de castigat din faptul ca facem public gratuit un text care mai poate folosi, dar nu mai renteaza sa fie imprimat inca o data.
      Cat despre implicatia pirateriei in indistria de carte, asta este o discutie ampla. Nu cred ca se va ajunge la un fenomen similar cu cel din lumea muzicii si filmului (CD si DVD), unde consumul produsului piratat scade dramatic vanzarile.
      Cred ca oamenii vor continua sa doreasca sa citeasca textul unui roman in forma de carte. Intr-o economie normala, cu venituri de bun simt - nu ai de ce sa piratezi cartea. Este mult mai placut sa o cumperi si sa o citesti.

  • Întrebarea nr. 10 ana

    Nu a fost riscant sa-l publicati in Romania din cauza convingerilor sale comuniste? Multumesc.

    • Magdalena Marculescu

      Nu, nu a fost nicidecum riscant. Trilogia Millennium nu este o carte politica, sa fim seriosi. Cat despre Larsson el nu era implicat politic propriu-zis. Lua pozitie vis-a-vis de pozitiile extremiste si paguboase, atat. Simpatiile de tinerete ale lui Larsson cu Partidul comunist din Umeo nu au de ce sa marcheaze negativ o lectura atat de placuta, si practic chiar nu vorbim despre un autor angajat.

  • Întrebarea nr. 11 Victor

    Lucrez intr-un cu totul alt domeniu de activitate decat literatura, dar sunt pe punctul de a termina de scris un roman.

    Credeti ca sunt edituri in Romania care ar fi interesate cu adevarat de un roman al unui autor debutant si i-ar acorda macar sansa unei lecturi atente?
    Cum ma sfatuiti sa procedez pentru a afla daca romanul meu este publicabil?

    Precizez ca nu tin ca romanul sa apara din motive de orgoliu personal, ci doar daca are valoare.

    • Magdalena Marculescu

      Am vorbit deja despre protocolul de prezentare al unui manuscris catre o editura: un mail cu prezentarea ideii de carte + CV autor + text partial sau integral.
      Cat despre primul roman, si in cazul lui Stieg Larsson tot despre un prim roman era vorba. Si iata ce bestseller a ajuns!
      In ce masura o carte este publicabila sau nu de o anumita editura - mai exact de noi - acest lucru nu-l putem stabili decat in urma unei lecturi. Trimiteti material - in care insist sa existe o prezentare a intentiei autorului, adica: despre ce fel de carte este vorba, care este idee, cui se adreseaza, ce a vrut autorul prin ea - si luam in discutie manuscrisul.

  • Întrebarea nr. 12 Athanor

    Care este pretul de vanzare al cartilor? Exista un discount la achizitionarea celor trei volume?

    • Magdalena Marculescu

      59 RON al treilea volum, avem discounturi pe site, le puteti vizualiza pe www.edituratrei.ro
      oferta speciala la acest al treilea volum care nu exista inca in librarii este de 10% pe site-ul editurii valabil inca astazi si maine (deci 53 RON)

      Din noiembrie vom lansa un pachet de vanzare al celor 3 volume la un pret preferential

  • Întrebarea nr. 13 M.

    "Scaderile din vanzari - care nu sunt foarte mari, la drept vorbind - se datoreaza crizei econimice, nu neaparat ziarelor," spuneti dvs. Dar atunci cum se explica faptul ca in general a scazut numarul titlurilor publicate?

    - Cate titluri a scos Editura TREI anul acesta comparativ cu anul trecut?

    • Magdalena Marculescu

      Am spus ca nu a scazut foarte mult cantitatea de carti vandute.
      Problemele mai importante sunt altele
      1. Librarii au platit mult mult mai prost, din cauza blocajului financiar si a crizei de cash. Dar nu au comandat mai putine carti decat anul trecut!!! Ci doar au platit mai prost. Atat. Nici un vanzator nu comanda marfa in magazin/ librarie daca nu a vandut-o!!!
      2. in aceste conditii s-a restructurat cerera de carte. de pilda, exista o criza la nivel de fictiune. Oferta de romane este mult prea mare in raport cu puterea de consum. Nu se mai cumpara literatura asa cum se cumpara acum trei ani. dar asta nu are legatura cu criza economica mondiala actuala, ci era o criza interna a pietei de carte vizibila inca de la inceputul lui 2008.

      In fata acestor fenomene, s-au produs blocaje. Normal ca a scazut numarul de titluri publicate. S-a produs prea mult fata de cat puteau absorbi cumparatorii si librariile.
      Criza ar fi absolut dramatica insa daca nu s-ar mai cumpara carte de loc, ceea ce nu este adevarat. Alte marfuri sunt mult mai afectate de criza si au vanzari mici: imobiliare, It, poate si turism. In Europa, in general, nu prea au scazut vanzarile de carte si nici incasarile la nivelul produselor culturale (film, teatru) care nu sunt foarte scumpe. Ba chiar, in Franta si Germania criza economica a generat o crestere a consumului la nivelul acestor produce culturale, relativ accesibile oricui. Europa este totusi un continent cultural, iar cartea o distractie accesibila.








Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3148 vizualizari

  • Piata de carti (Luni, 21 septembrie 2009, 21:13)

    yurka [anonim]

    Stiu cum se lucreaza in edituri si stiu cum se aleg titlurile pentru publicare. Si stiu si ce mult inseamna un director editorial bun.

    !. Ce v-a determinat sa alegeti aceasta carte pentru piata romaneasca?

    2. Cum va descurcati cu vanzarile in fata asaltului ziarelor care se distribuie cu carti? Cat din scaderile la vanzari ale editurilor se datoreaza crizei propriu-zise si cat ziarelor?

    3. Chiar, care sunt elementele care mai compun o carte de succes in Romania, in criza?
    • 3 intrebari (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:06)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui yurka

      1. Am ezitat mult pana sa o aleg. Din cauza numarului de pagini. este destul de greu sa vinzi carti voluminoase si mai ales sa le faci cunoscute. Am decis sa o public dupa ce am citit traducerea in franceza a primului volum. Inainte de a citi, consideram ca nu acesta este genul meu de carte. Dupa ce am citit, am avut certitudinea ca este un roman extrem de bine construit, pasionant si - oricat de dificil ai fi ca lector - sfarsesti prin a recunoaste ca Millennium este o lectura excelenta, adica simpla, dar acaparatoare. Cel care mi-a recomandat initial cartea a fost Pascal Bruckner, unul dintre fanii absoluti ai Trilogiei

      2. Desi fac o concurenta oarecum neloiala in materie de preturi (in sensul ca editiile de chiosc se vand nu doar cu ziar, ci si independent, ceea ce nu este contractual corect), ziarele - si cartile distribuite cu ziare - nu ameninta piata editoriale. Paradoxal, dar adevarat. Ele o stimuleaza chiar, fiindca oameni care inainte nu s-ar fi gandit sa-si aleaga o carte din librarie, devin abonati ai cartilor in editie de chiosc. Se invata sa cumpere volume, de dragul bibliotecii sau de dragul de a le citi - cert este ca pana la urma isi creeaza dorinte si asteptari in materie de lectura. Sfarsesc prin a valoriza cartea si a o dori.In ultima instanta, multi dintre ei sfarsesc prin a descoperi placerea lecturii. Prin urmare, astfel de cumparatori de carte vanduta cu ziarul - constituie un segment promitator de piata in viitor.
      Scaderile din vanzari - care nu sunt foarte mari, la drept vorbind - se datoreaza crizei econimice, nu neaparat ziarelor. Pe de alta parte, efectul major al crizei nu se resimte - din analiza mea - atat in scaderea dramatica a vanzarilor, cat in structurarea gusturilor. Oamenii consuma mai mult anumite tipuri de carte si mai putin altele. treaba editorului este sa inteleaga acest fenomen, nu sa se planga.
    • a 3- a intrebare (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:09)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui yurka

      3. O carte devine de succes daca intereseaza. daca raspunde unei nevoi - de pilda, cartile de psihologie au o piata constanta si buna. Sau daca place. Daca este vorba de un roman bun, cum este cazul Trilogiei. de la un moment dat nu mai faci nimic pentru care, cititorii fac publicitate, isi recomanda unul altuia cartea. Si mai sunt si alte elemente. Editorii cunosc o parte dintre ele, intuiesc alta parte, dar raman si multi factori nebanuiti. Nimeni nu poate prevedea perfect daca o carte va fi sau nu bestseller.
  • fictiune (Luni, 21 septembrie 2009, 21:19)

    omarx [anonim]

    Cat credeti ca este fictiune in aceasta trilogie si cat realitate?

    Mie unuia mi-a explicat multe dintre mecanismele coruptiei din Est si probabil ca ar fi folositoare si procurorilor DNA si Curtii de Conturi :)
    • fictiune/ realitate (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:18)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui omarx

      Exista destul de multa realitate, chiar daca ea este
      1. "pierduta" in poveste
      2. interpretata de autor
      Stieg Larsson era o minte enciclopedica. Editura suedeza care l-a publicat m-a invitat la Stockholm. I-am cunoscut familia lui Marsson, prietenii, apropiatii. In felul asta, am aflat multe despre "personajul" Larsson. de asemenea, traducatoarea, Maria Elena Morogan, traieste in Suedia. Mi-a confirmat faptul ca unele povesti din carte au legatura cu faptele reale. Numele nu sunt recognoscibile - evident - dar situatiile da. Larsson era un jurnalist indraznet, cae spunea pe fata lucruri nestiute de oamenii de rand, lucruri care trebuiau sa ramana in culise. A declarat de multe ori ca a fost amenintat de orientari de extrema-dreapta, stiut fiind ca revista lui Larsson (EXPO - echivalentul real al revistei Millennium din trilogie) lupta impotriva grupariloor neo-naziste, care au provocat atacuri si crime in Suedia. Volumele 2 si 3 care descriu conspiratii si formatiuni secrete din Securitatea suedeza sunt extrem de credibile, de asemenea. Jocul intre realitate si naratiune este fin. Tocmai de aceea unii au banuit ca Larsson a fost omorat. Trilogia lui, de pilda, era conceputa ca o serie de 10 volume. In al 4-lea, pe care nu a mai apucat sa-l scrie, avea sa fie vorba despre asasinarea lui Olov Palme.
  • scriitor bun, politician.... (Luni, 21 septembrie 2009, 22:51)

    curios [anonim]

    Sa asteptam si un al patrulea volum in serie?
    Am citit ca a lasat volumul 4 neterminat si schite de plot pentru cartile 5 si 6.

    Activist politic al Ligii Muncitorilor Comunisti (Kommunistiska Arbetareförbundet) si editor al unor publicatii trotkiste, printre altele.
    Cele trei romane sunt thrilleruri bune, dar atit.
    "S-a spus ca moartea lui... s-a datorat indraznelii sale de a dezvalui in roman informatii incomode..."
    Sa fim seriosi, omul vorbea si de "corupta si nedreapta societate suedeza"!!!
    • Buna carte (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:14)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui curios

      O carte foarte bine structurata (oricare dintre primele 2), desi sfarsitul mi s-a parut oarecum previzibil. Intrebarile mele ar fi:
      1. cat este realitate si cat fictiune in aceasta trilogie?
      2. chiar, cum merge vanzarea acestei carti in Romania avand in vedere ca pretul ei este totusi ridicat?
      • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:33)

        Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos

        Pentru ca am raspuns deja la intrebarea referitoare la raportul realitate/fictiune din Trilogia Millennium, trec la a doua intrebare.

        Este o carte care se vinde mult mai bine decat majoritatea romanelor aflate pe piata, este categoric un bestseller.
        Doua remarci
        1. popularitatea cartii este in crestere si ma astept ca acest ultim volum sa amplifice vanzarile celor dinainte. Numarul de fani a crescut treptat.
        2. In nici un caz in Romania nu s-au inregistrat vanzari spectaculoase precum in Suedia unde, s-au cumparat peste 3 milioane de exemplare. Tinand cont de populatia Suediei, inseamna ca unul din trei suedezi si-a procurat cartea. Ar fi frumos ca si in Romania sa atingem cifre-record.
        Cat despre pret, cartea nu este mai scumpa dact altele. este mai mare. dar. se pare ca pretul nu este un mare impediment, atunci cand oamenii isi doresc o carte.
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:28)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui curios

      Se pare ca nu mai trebuie sa asteptam al 4-lea volum. Discutiile in jurul acestui manuscris neterminat si inchis la sertar au fost declarate pure speculatii. Dar situatia nu este atat de simpla. cea care a declarat existenta unui manuscris neterminat a fost Eva Gabrielsson, prietena de viata a lui Stieg. Cea care a fost alaturi de el la redactarea volumelor. Problema este ca moartea neasteptata a autorului a facut - intr-un mod oarecum injust - ca ea sa nu faca parte dintre mostenitorii de drept ai lui Larsson. Averea lui acum este enorma, va imaginati. Mostenitorii de drept sunt tatal si fratele lui Stieg, adica doi oameni cu care acesta a avut o legatura problematica de-a lungul vietii. Ani in sir s-au ignorat. Ei sustin ca nu exista nici o continuare, fiindca ei nu detin asa ceva.
      Personal, cred ca daca ar fi existat vreun manuscris incomplet - el ar fi iesit la iveala. Exista prea multi editori interesati de un astfel de text, iar presiunile ar fi scos la iveala cu siguranta presupusul "cantec de lebada"
      Cat despre cat de adevarata este banuiala ca moartea a fost provocata sau naturala, este un subiect pertinent. Prietenii lui Larsson spun ca el muncea mult, fuma, petrecea noptile scriind, era sedentar. Din punctul asta de vedere, o criza cardiaca este cat se poatede plauzibila.
      Pe de alta parte, si versiunea cealalata - mai spectaculoasa si publicitara - putea fi adevarata. Nu in orice zi un jurlaist reuseste sa scrie un roman (cu implicatii politice si sociale) atat de bun incat sa fie citit si asteptat in toata lumea
  • Marketing (Marţi, 22 septembrie 2009, 7:41)

    rodede [anonim]

    CE mai vinde astazi o carte?
    Cum imi gasesc urmatoarea carte de citit?
    Multumesc.
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:43)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui rodede

      Intotdeauna "buzz-marketingul" a vandut cel mai bine o carte. Si asa va fi si de acum incolo. "Rumoarea" pe care o starneste o carte, faptul ca oamenii incep sa vorbeasca despre ea, sa-si povesteasca, sa o recomande - acestia sunt cei mai puternici factori de vanzare. Oamenii cumpara o carte daca li se pare ca-i intereseaza. Nu prea-i poti pacali. daca citesc si le place, vorbesc mai departe. Daca nu le place - indiferent cat de mult este sustinuta cartea de planul de promovare - ea nu se vinde. Acum cativa ani, editura TREi a publicat un volum al unui psiholog enlez Peter Collet. Este vorba despre CARTEA GESTURILOR. A fost un fenomen. Nu ne asteptam la asa ceva, am tras tiraje dupa tirage. Era un gen de carte care nu exista pe piata romaneasca, cei care au cumparat-o initial au recomandat-o la prieteni, in cateva saptamani a trebuit sa acceptam evidenta ca ne aflam in fata unei reactii neasteptate. In Anglia, de pilda, cartea nu a avut vanzari spectaculoase, fiindca piata engleza era sufocata de volume pe teme de genul comunicare non-vebala.

      Selectia cartii de citit depinde de un criteriu pe care si-l formeaza fiecare - in functie de gusturi - si pe care il aplica. de pilda, am incredere in critici atunci cand vreau sa aleg o carte foarte literara - si imi aleg ce critici sunt pentru mine credibili. dar, cand este vorba sa aleg o carte care sa ma destinda, dau crezare recomandarilor de cititori de pe bloguri sau de pe amazon. De multe ori este important sa te lasi atras de poveste. daca subiectul te intereseaza - asta poate conta mai mult decat orice in anumite momente.
      • Multumesc (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:04)

        rodede [utilizator] i-a raspuns lui Magdalena Marculescu

        Multumesc pentru raspuns - recunosc ca recomandarea lui Pascal Bruckner de pe coperta m-a facut sa cumpar primul volum si asa am descoperit trilogia. Chiar, acesta are blog?:D
        Merci inca o data si succes!
  • succesul cartii (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:53)

    Cristina [anonim]

    Cat de mare a fost succesul cartii in Romania, cu referire la popularitate, vanzari, s.a.m.d. ?
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:45)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Am raspuns deja la aceasta intrebare mai sus. Popularitatea cartii a atras si cresterea vanzarilor. Inca de la primul volum, am avut vanzari mai mari decat in cazul altor romane.
  • Publicare (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:04)

    Cosmin Victor Dobre [anonim]

    Buna ziua
    In ce conditii s-ar putea publica un manuscris?

    Multumesc,
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:47)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin Victor Dobre

      Primul pas consta in trimiterea unui mail la editura cu prezentarea proiectului, a autorului si a unui fragment de text (la romane as recomanda text integral).
      Se analizeaza propunerea, se citeste textul si dupa aceea vine decizia daca il publicam sau nu, in functie de compatibilitatea proiectului cu strategiile noastre editoriale generale si de moment.
  • intrebare discutie online (Marţi, 22 septembrie 2009, 11:53)

    LiSalander [anonim]

    Buna ziua!

    Va rog sa-mi spuneti ce titluri ale autorului Larsson au aparut deja, intrucat eu am reusit sa achizitonez si sa citesc doar Barbati care urasc femeile si Fata care s-a jucat cu focul. Sunt putin nedumerita de cartea aceasta pe care spuneti ca o lansati in urmatoarele zile, intrucat am citit pe pagina oficiala a autorului ca trilogia este compusa din cu totul alte titluri, si anume: Fata cu dragonul tatuat, Fata care s-a jucat cu focul si Fata care a stricat cuibul de viespi. Va rog sa ma lamuriti si in acest sens.

    Va multumesc mult.
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:53)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui LiSalander

      In momentul de fata au aparut toate cele trei volumele
      Barbati care urasc femeile
      Fata care s-a jucat cu focul
      Si, de joi, 24 septembrie, ora 18 veti gasi in librarii si volumul 3
      Castelul din nori s-a sfaramat
      Acestea sunt titlurile traducerilor in limba romana.
      Problema este urmatoarea: titlurile in seudeza sunt lungi, metaforice, frumoase. traducatoarea noastra a respectat cat se poate de mult ideea si a tradus aproape mot-a-mot. Dar, dupa cum stiti, titlul pe care il are o carte este foarte improtant in vanzarea ei. Prin urmare, nu s-a respectat principiul mot-a-mot in fiecare limba, pentru ca editorii au preferat titluri interesante pentru cititorii lor.
      The Girl with the Dragon Tatoo - este optiunea editorilor englezi, respectiv americani. Si in cazul celui de-al treilea volum au preferat sa aleaga un titlu care rezona cu asteptarile cititorilor respectivi.
      Cele mai multe tari au tradus volumul 1 similar traducerii noastre. la volumul 2, cam toti editorii au fost mutumiti cu ideea din titlul suedez. La al treilea volum exista iarasi diferente, fiindca titlul exprima o metafora/ proverb care trebuie adaptata de la cultura la cultura.
  • Buna ziua (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:24)

    elena [anonim]

    Cand apare in Romania si volumul 3 al colectiei Millenium?
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:55)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui elena

      Joi, 24 septembrie ora 18.00 in orice librarie din tara. iar la ora 19 in aceealsi zi, la Libraria Carturesti/ Verona (in Gradina de vara) lansam acest al treilea volum.
  • pirateria (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:42)

    d [anonim]

    Care este pozitia Editurii Trei fata de piratarea cartilor dumneavoastra? Sunt site-uri de pe care pot fi descarcate in format PDF, pot fi luate de pe torrente, pot fi descarcate de pe huburi. Exista vreo actiune luata impotriva celor care le "share-uiesc"? Va afecteaza din punct de vedere financiar? Cat de mult? Cum vedeti in viitor aceasta problema a pirateriei?
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:03)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui d

      Pana acum un an nu ne-am nelinistit in mod special vis-a-vis de problema piratarii. dar ea exista si am inceput sa tinem cont de ea. Evident este destul de neplacut, mai ales ca producerea unei carti presupune niste investitii.
      Nu stiu daca si cat anume ne poate afecta piratarea textelor. Eu cred ca nu foarte mult. Pur si simplu este incorect sa piratezi.
      Pe de alta parte, publicul nostru este altul. Studentii disperati care prefera sa pirateze - sa incercam sa privim optimist - pot deveni cumparatari de carte in momentul in care vor dispune de venituri mai mari.
      Pe de alta parte, am fost de acord sa postam gratuit texte de carti publicate cu mai multi ani in urma de editura noastra. Chestia asta nu ne afecteaza. Nu avem decat de castigat din faptul ca facem public gratuit un text care mai poate folosi, dar nu mai renteaza sa fie imprimat inca o data.
      Cat despre implicatia pirateriei in indistria de carte, asta este o discutie ampla. Nu cred ca se va ajunge la un fenomen similar cu cel din lumea muzicii si filmului (CD si DVD), unde consumul produsului piratat scade dramatic vanzarile.
      Cred ca oamenii vor continua sa doreasca sa citeasca textul unui roman in forma de carte. Intr-o economie normala, cu venituri de bun simt - nu ai de ce sa piratezi cartea. Este mult mai placut sa o cumperi si sa o citesti.
  • comunism (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:42)

    ana [anonim]

    Nu a fost riscant sa-l publicati in Romania din cauza convingerilor sale comuniste? Multumesc.
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:06)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ana

      Nu, nu a fost nicidecum riscant. Trilogia Millennium nu este o carte politica, sa fim seriosi. Cat despre Larsson el nu era implicat politic propriu-zis. Lua pozitie vis-a-vis de pozitiile extremiste si paguboase, atat. Simpatiile de tinerete ale lui Larsson cu Partidul comunist din Umeo nu au de ce sa marcheaze negativ o lectura atat de placuta, si practic chiar nu vorbim despre un autor angajat.
  • Cum poate publica un autor debutant? (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:53)

    Victor [anonim]

    Lucrez intr-un cu totul alt domeniu de activitate decat literatura, dar sunt pe punctul de a termina de scris un roman.

    Credeti ca sunt edituri in Romania care ar fi interesate cu adevarat de un roman al unui autor debutant si i-ar acorda macar sansa unei lecturi atente?
    Cum ma sfatuiti sa procedez pentru a afla daca romanul meu este publicabil?

    Precizez ca nu tin ca romanul sa apara din motive de orgoliu personal, ci doar daca are valoare.
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:10)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Am vorbit deja despre protocolul de prezentare al unui manuscris catre o editura: un mail cu prezentarea ideii de carte + CV autor + text partial sau integral.
      Cat despre primul roman, si in cazul lui Stieg Larsson tot despre un prim roman era vorba. Si iata ce bestseller a ajuns!
      In ce masura o carte este publicabila sau nu de o anumita editura - mai exact de noi - acest lucru nu-l putem stabili decat in urma unei lecturi. Trimiteti material - in care insist sa existe o prezentare a intentiei autorului, adica: despre ce fel de carte este vorba, care este idee, cui se adreseaza, ce a vrut autorul prin ea - si luam in discutie manuscrisul.
  • Discount (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:18)

    Athanor [utilizator]

    Care este pretul de vanzare al cartilor? Exista un discount la achizitionarea celor trei volume?
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:17)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Athanor

      59 RON al treilea volum, avem discounturi pe site, le puteti vizualiza pe www.edituratrei.ro
      oferta speciala la acest al treilea volum care nu exista inca in librarii este de 10% pe site-ul editurii valabil inca astazi si maine (deci 53 RON)

      Din noiembrie vom lansa un pachet de vanzare al celor 3 volume la un pret preferential
  • titluri (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:56)

    M. [anonim]

    "Scaderile din vanzari - care nu sunt foarte mari, la drept vorbind - se datoreaza crizei econimice, nu neaparat ziarelor," spuneti dvs. Dar atunci cum se explica faptul ca in general a scazut numarul titlurilor publicate?

    - Cate titluri a scos Editura TREI anul acesta comparativ cu anul trecut?
    • aaa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:26)

      Magdalena Marculescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.

      Am spus ca nu a scazut foarte mult cantitatea de carti vandute.
      Problemele mai importante sunt altele
      1. Librarii au platit mult mult mai prost, din cauza blocajului financiar si a crizei de cash. Dar nu au comandat mai putine carti decat anul trecut!!! Ci doar au platit mai prost. Atat. Nici un vanzator nu comanda marfa in magazin/ librarie daca nu a vandut-o!!!
      2. in aceste conditii s-a restructurat cerera de carte. de pilda, exista o criza la nivel de fictiune. Oferta de romane este mult prea mare in raport cu puterea de consum. Nu se mai cumpara literatura asa cum se cumpara acum trei ani. dar asta nu are legatura cu criza economica mondiala actuala, ci era o criza interna a pietei de carte vizibila inca de la inceputul lui 2008.

      In fata acestor fenomene, s-au produs blocaje. Normal ca a scazut numarul de titluri publicate. S-a produs prea mult fata de cat puteau absorbi cumparatorii si librariile.
      Criza ar fi absolut dramatica insa daca nu s-ar mai cumpara carte de loc, ceea ce nu este adevarat. Alte marfuri sunt mult mai afectate de criza si au vanzari mici: imobiliare, It, poate si turism. In Europa, in general, nu prea au scazut vanzarile de carte si nici incasarile la nivelul produselor culturale (film, teatru) care nu sunt foarte scumpe. Ba chiar, in Franta si Germania criza economica a generat o crestere a consumului la nivelul acestor produce culturale, relativ accesibile oricui. Europa este totusi un continent cultural, iar cartea o distractie accesibila.
  • aa (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:51)

    HN Moderator [hotnews.ro]

    Intalnirea s-a inchiat, multumim Magdei Marculescu si cititorilor care au participat la discutie


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă