Pe taraba: Cartile de la Adevarul

de Catalin Sturza Blog de jurnalist cultural
Marţi, 11 august 2009, 10:57 Actualitate | Cultură

Mai intai m-a bufnit rasul cand am vazut pe usa unei librarii de pe Magheru anuntul: „Nu avem cartile de la Adevarul!”. „Chiar asa se dau in vant romanii dupa cartile de la Adevarul?”, am intrebat-o pe vanzatoare. „Da, numai asta cer…”

M-am gandit apoi mai serios: pe de o parte, e un lucru imbucurator ca in Romania cartile se pot vinde ca painea calda; pe de alta parte, oare cum au ajuns la o astfel de cautare aceste carti? Sunt convins ca oamenii nu le cumpara, in general, ca sa le citeasca. 90% dintre ele cred ca decoreaza, frumos, bibliotecile, iar a le colectiona a devenit un trend. Multi le cumpara ca si cum ar aduna poze de la gumele cu surprize: sa nu ratez Tolstoi-ul de saptamana asta!

Problema cu aceste carti (si nu doar cu cele scoase de ziarul „Adevarul”) este ca sunt prost facute si ca, in unele cazuri, editorii le arunca pe piata fara minima decenta de a intreba despre drepturile de autor. „Adevarul” a primit o sumedenie de critici pe aceasta tema, a incalcarii copyright-ului fata de alte edituri si chiar fata de traducatori; vedeti doua exemple aici si aici.

Nu stiu cu ce ar trebui sa compar fenomenul cartilor de la „Adevarul”. Cu succesul literaturii de taraba, Sanda Brown, de la inceputul anilor ‘90? Din punct de vedere al calitatii editoriale, unele carti macelarite in acest circuit al bonusurilor pentru ziar se apropie sau sunt chiar sub standardele de atunci. Cu teapa casetelor video piratate, tot din acea perioada? In orice caz, cert este ca in Romania se pot vinde carti. Insa, in conditiile date, ar fi recomandabil ca in acele pachete sa fie puse doar copertele cartonate, cu titlul si numele autorului in caractere aurii. Ar fi mai onest, si rafturile bibliotecilor ar suferi mai putin…

Citeste si comenteaza pe Blog de jurnalist cultural.


Citeste mai multe despre   



  
7531 vizualizari
  • +13 (17 voturi)    
    rautate sau interes? (Marţi, 11 august 2009, 11:10)

    radu [anonim]

    ce spui tu e pur si simplu o rautate gratuita sau ai un interes ascuns. ce te face sa crezi ca cei ce le cumpara nu le citesc? ai fost tu la ei acasa si ai verificat? sau ai "surse ce nu pot fi dezvaluite" adica inventezi. Vezi Doamne, nu se poate ca cei ce le cumpara sa le citeasca!!! A stabilit asta d-l Catalin Sturza, pentru ca cei ce le cumpara sunt idioti, aia nu citesc, doar d-l Sturza! ne recomanzi cumva alta colectie sau e doar o manevra de discreditare a uinui ziar si a unei idei destul de OK! sau interesul tau se refera la patronul ziarului. Acolo vrei sa lovesti? Nu ne mai considerati tampiti, dragi"comentatori",
    • +1 (9 voturi)    
      da, e clar o rautate (Marţi, 11 august 2009, 12:45)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui radu

      Imi vine greu sa cred ca dupa aproape 20 de ani in care romanii au cumparat in medie 0.3-0.4 carti pe an s-au trezit imediat dupa aparitia colectiei Adevarul sa citeasca saptamanal cate un roman. Asta imi aduce aminte de gluma in care cititul era un eufemism pentru baut. Dimineata un ziar, la pranz o nuvela, dupa masa un roman si seara mergem la badea X care are tipografie.. Romanul s-a nascut cititor..

      PS. Astept cu interes colectia de carti Click si Libertatea!
  • +3 (9 voturi)    
    hahaha (Marţi, 11 august 2009, 11:22)

    liviu_ [utilizator]

    interesant articol...
    eu am cumparat 1 carte de la advarul si mai vreau sa iau una... care chiar vreau sa le citesc... in rest prefer nemira, rao etc...
    • +4 (10 voturi)    
      pe care (Marţi, 11 august 2009, 11:41)

      luc [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      pe care chiar vreau sa le citesc. pe care. pe care. pe care
    • +4 (8 voturi)    
      PE (Marţi, 11 august 2009, 11:50)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Incorect : "si mai vreau sa iau una...care chiar vreau sa o citesc."

      Corect : " si mai vreau sa iau una...PE care chiar vreau sa o citesc."


      Mai citeste, esti pe drumul cel bun,dar mai ai de lucrat.Persevereaza! Vei reusi in cele din urma ! ;)
    • +1 (3 voturi)    
      -1 (Marţi, 11 august 2009, 12:34)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      carti pe "care chiar vreau sa le citesc"
    • +5 (7 voturi)    
      nu doar de decor (Marţi, 11 august 2009, 14:50)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      pretul e destul de ok ca sa ai niste carti in casa si copii sa nu fie nevoiti sa mearga pana la biblitoeca de cartier sa citeasca o carte.
      • +1 (5 voturi)    
        copiii (Marţi, 11 august 2009, 12:06)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui andrei

        cu trei de i
        "copiii sa nu fie nevoiti" sa invete gramatica altundeva decat in familie

        esti in target, inteleg...
  • +3 (5 voturi)    
    Winnetou (Marţi, 11 august 2009, 11:42)

    marian [anonim]

    Dintre cartile de la Adevarul, am cumparat, in mod EXPRES, cele 3 volume ale cartii Winnetou de Karl May.
    Cand eram mic, un singur coleg din clasa de liceu o avea si o imprumutam toti de le el... Am citit acea versiune de cel putin 4 ori!
    E adevarat ca nu le-am citit, am zis sa fie pentru copii mei. Daca as fi gasit in alta parte aceasta carte as fi cumparat-o, indiferent de pret, dar nu e...
    • +1 (1 vot)    
      Winnetou (Marţi, 11 august 2009, 12:42)

      dudu [anonim] i-a raspuns lui marian

      Salut, exista o intreaga colectie Karl May (including Winnetou) tot la Adevarul dar in colectia mai scumpa - nu mai retin numele ei- unde o carte e 25-30 RON.

      Asaca mai bine 11 lei decit 30 :).
  • +1 (9 voturi)    
    cartile adevaru... (Marţi, 11 august 2009, 12:04)

    ovidiu [anonim]

    le am pe toate care au aparut pana acum si nu le-am cumparat pt.decor.muriti de invidie s-au mai bine nu, e mai interesant s-a v-a chinuiti incontinuare. vad ca cunoasteti bine fenomenul sandra braun oare de ce nu ma mira la asa opinie.p.s. lectura placuta in continuare.s-a nu uitati sa ne tineti la curent cu fenomenul sanda si mai cum... vad ca suntei specialisti, cat despre fenomenul adevarul mai bine faceti si dmn.macar ceva la jumate cat au facut cei de la adevaru. o zi buna!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Target (Marţi, 11 august 2009, 13:24)

      DirtyDiana [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      ...acum intelegem de fapt segmentul tinta al colectiei :)) Adica, pentru copii, da, de acord, unele dintre ele sunt bune, desi se pot gasi toti clasicii pe net, iar in scurt timp cartile nu vor mai fi decat depozite de praf sau obiecte cu valoare sentimentala. Totul va fi electronic. Poate mai scapam cativa copaci de la moarte, cu ocazia asta. Dar Anna Karenina, Razboi si Pace... fratilor, alea au fost lectura de vacanta intr-a X-a!!! Daca 10 carti de literatura universala la nivel de liceu inseamna cultura maselor in anul 2009, am ajuns rau de tot!
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 11 august 2009, 15:50)

        luc [anonim] i-a raspuns lui DirtyDiana

        pai inseamna. si nu suntem mai rau decat altii. eu zic ca e un demers laudabil.
    • +2 (2 voturi)    
      gramatica (Marţi, 11 august 2009, 16:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      @ovidiu
      ar trebui sa cumperi si colectia de carti de gramatica. poate la urmatoarea interventie vei scrie corect :)
    • 0 (0 voturi)    
      greseli gramaticale , multe! (Marţi, 23 martie 2010, 12:17)

      claudia [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      GRESIT-muriti de invidie s-au mai bine nu - CORECT-muriti de invidie SAU mai bine nu ( nu cunoasteti diferenta dintre a scrie cuvinte cu cratima sau fara cratima , cand cuvantul "sau" tine locul cuvantului "ori" se scrie legat);GRESIT-s-a v-a chinuiti incontinuare-CORECT - SA VA chinuiti in continuare ;GRESIT -s-a nu uitati -CORECT- SA nu uitati ! nu vreau sa va suparati ca v-am atras atentia dar am observat ca se regaseste peste tot aceeasi greseala , nu este o greseala de neatentie , este o greseala de nestiinta , nu am nimic cu faptul ca dv colectionati cartile adevarul , dar daca tot colectionam , daca tot citim , haideti sa incercam sa invatam si sa scriem corect aceste cuvinte care trebuiau invatate in clasele primare .NUMAI BINE!
  • +5 (5 voturi)    
    CARTI (Marţi, 11 august 2009, 12:37)

    Mihaela [anonim]

    cartile de la adevarul sau cotidianul sunt mult mai ieftine ca in magazin si oamenii le cumpara tocmai pentru ca nu-si permit sa le ia de la librarie. lumea vrea sa citeasca dar a acumpara carti a devenit un lux pe care putini si-l permit in momentul in care o carte buna costa uneori mai mult de 30 sau 40 ron.
    cartile bune pentru copii sunt scumpe. au aparut tot felul de tampenii cu vampiri si catelul besinuta (da, a primit baiatul meu de 8 ani o carte cu asemenea personaj fenomenal). asa ca bravo celor care isi mai permit sa vanda carti la 11 ron, sa le mai putem cumpara si citi si noi, cei care avem un salariu modest.
  • +7 (7 voturi)    
    Aberatie (Marţi, 11 august 2009, 13:00)

    gaspy [utilizator]

    Da, cred ca exista un procent de oameni care cumpara cartile pentru ca arata frumos in biblioteca. Am fost la unii oameni acasa (mutati in locuinte noi), care mi-au aratat ce frumos si-au amenajat casa dar fie nu aveau biblioteca deloc, fie foar una modica cu cartile Adevarul.

    Si totusi, cred ca cei mai multi oameni cumpara cartile pentru ca
    a) sunt ieftine comparativ cu alte oferte din librarii
    b) calitatea e buna (nu stiu de ce se plange dl. Sturza, nu e o editie premium dar e peste medie).

    Oamenii cumpara. Daca, fie si din plictiseala, le citesc, toata lumea are de castigat.
  • +5 (5 voturi)    
    unii citesc si sunt chiar multi (Marţi, 11 august 2009, 13:09)

    carcotasi [anonim]

    Articolul este scris din rautate, se vede asta clar, si pot pune pariu ca autorul articolului nu a mai citit o carte de multa vreme. Eu lucrez intr-o mare companie din Romania, si la noi chiar este o intreaga nebunie cu cartile astea. Suntem cativa zeci de colegi care le luam si ne tot intrecem in citit. Si multi dintre noi o fac in masinja sau la metrou, pentru ca altfel nu au timp. Pe de alta parte pretul este foarte important, cartile sunt accesibile pentru toti. Sunt oameni, si inca foarte multi, care nu castiga 1000 de ron pe luna si nu vor rupe de la gura 200 de ron pentru patru carti pe luna, dar pot sa cumpere cu bani astia 20 din aceasta editie amintita aici. Asa ca domnul autor (nici nu-mi pasa cum te chiama, pentru ca in ultimul timp majoritatea, nu toti jurnalistii astia aparuti ca ciupercile dupa ploaie, sunt jalnici la toate aspectele), mai documenteazate, adica mai invata.
    • +2 (2 voturi)    
      chiama (Marţi, 11 august 2009, 15:52)

      luc [anonim] i-a raspuns lui carcotasi

      cheama
    • +2 (2 voturi)    
      Continuati sa cititi, poate se prinde ceva... (Marţi, 11 august 2009, 16:53)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui carcotasi

      - de regula, inainte de "si" nu se pune virgula;
      - "suntem cativa zeci..." corect este "suntem cateva zeci", pentru ca articolul se acorda in gen, numar si caz cu "zeci", nu cu "colegi";
      - "chiama"- corect "cheama"
      - "ca ciupercile..." este o cacofonie de toata frumusetea; se poate spune "precum ciupercile..." adica se pot folosi sinonime pentru a evita cacofoniile;
      - "documenteazate"- corect "documenteaza-te"

      Ai dreptate, MAI INVATA ! Spor la citit !
      • +1 (1 vot)    
        Mai bine ... (Miercuri, 12 august 2009, 0:22)

        iorgu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        ...s-ar vinde abecedare si manuale de gramatica, ca tare sufera saraca limba romana. Toti oamenii politici, crainicii de radio si televiziune ar trebuie sa le primeasca gratis.
      • +1 (1 vot)    
        ritzi pitzi (Miercuri, 12 august 2009, 12:53)

        gorbaciovsky [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        pierzi esenta comentariului, gandeste-te ca poate a scris in graba intr-o pauza de 5 minute...
    • 0 (2 voturi)    
      parere (Marţi, 11 august 2009, 22:28)

      dan [anonim] i-a raspuns lui carcotasi

      Faza este ca pe tine nu te ajuta cu nimic cititul...Intelegi de ce? Daca nu... mai verifica ce si cum ai scris ...
  • +4 (4 voturi)    
    esti cam tantalau! (Marţi, 11 august 2009, 14:03)

    Catelu [anonim]

    Sunt pur si simplu carti de calitate la preturi decente. Asta e tot. Daca tu le folosesti ca sa-ti decorezi biblioteca, e treaba ta.
  • +6 (6 voturi)    
    Daca macar un copil... (Marţi, 11 august 2009, 14:38)

    Adrian [anonim]

    ... ar ajunge sa citesca o carte prin aceasta campanie si tot ar fi un castig.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu sunt de acord (Marţi, 11 august 2009, 17:17)

      adik [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      cu autorul articolului, dar ma amuza faptul ca majoritatea celor care au vrut sa-l contrazica de fapt i-au dat dreptate.

      In rest, vorbe. Adevarul a editat cartile pentru profit nu pentru nevoile "poporului".

      De fapt am scris aici pentru ca vroiam sa-ti spun ca imi scot palaria in fata ta. Asa este: "daca un singur copil ar ajunge sa citesca o carte prin aceasta campanie si tot ar fi un castig".
      Un mare castig, te-as completa eu.
      Respect!!
  • +8 (8 voturi)    
    Da, asa este.... (Marţi, 11 august 2009, 14:50)

    Solomon [anonim]

    Doar Domnul Sturza si ai sai colegi, jurnalistii cumpara carti pentru a fi citite... ceilalti le cumpara doar ca decor.... Daca intr-adevar asta credeti.... sunteti un dobitoc..... Le cumpara oamenii tocmai pentru ca vor sa citeasca..... pentru ca de la Diverta nu isi permit sa cumpere... pentru ca cele de la Adevarul sunt mai ieftine, mult mai ieftine.... Inteles, Domnul Academician Sturza?????
  • +7 (7 voturi)    
    convingeri... (Marţi, 11 august 2009, 14:50)

    atreus [anonim]

    Si eu sunt convins ca exista caini cu covrigi in coada si balauri cu sapte capete... pai daca vrei sa scrii un articol pe tema asta fa un sondaj si vezi cata lume chiar citeste cartile pe care le cumpara. huooo!
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 11 august 2009, 14:52)

    x [anonim]

    nu conteaza daca le colectioneaza. copii lor o sa creasca cu biblioteca si o sa aiba ce citi. adevarul merita tot respectul
  • +6 (6 voturi)    
    O alta opinie (Marţi, 11 august 2009, 15:00)

    c_brat [utilizator]

    Cred ca autorul articolului vede doar partea goala a paharului.

    Faptul ca se cumpara carti este un fapt imbucurator si sincer cred ca procentul celor care chiar le citesc este mult mai mare decat cel 10% estimat.

    Poate e o moda dar cred ca e o moda mai sanatoasa decat cea de ascultat manele sau plimbat prin mall.
  • +8 (8 voturi)    
    sa nu dramatizam (Marţi, 11 august 2009, 15:04)

    doru-t [anonim]

    "cartile de la Adevarul" nu numai ca nu e nici pe departe cel mai rau lucru care se intampla in tara asta, dar daca ne uitam in jurul nostru si vedem in ce mocirla morala ne zbatem de destul de multa vreme, as indrazni sa consider ca e o incercare timida de a mai atenua nocivitatea atator asazise manifestari cu pretentii culturale pe care nu mai are rost sa le numesc fie si pentru simplul fapt ca vreau sa le ignor si nu vreau sa le fac publicitate.
    Poate ca aceasta actiune are nevoie de anumite corectari mai mici sau mai mari, dar hai sa nu o umlpem de noroi, totusi pare a avea intentii bune.
  • +1 (1 vot)    
    piraterie (Marţi, 11 august 2009, 15:15)

    monica L [anonim]

    Ati auzit ceva de la ORDA in legatura cu pirateria editoriala? Eu nu...cea informatica si a fonogramelor e bine sprijinita de producatori si se ard produsele pirat in piata publica. Cartile nu, ar fi prea emotional si pentru asta nu plateste nimeni... cit despre romani, ei cumpara uitindu-se doar la pret, nu la calitate, in fond covrigii aia vinduti pe strada, cu praf si germeni pe ei sint cei mai buni pentru gloata...
  • +6 (6 voturi)    
    Stimate dl. Catalin Sturza (Marţi, 11 august 2009, 15:42)

    ADY [anonim]

    /
    Ar trebui sa intri mai des intr-o librarie sa vezi la ce preturi se comercializeaza cartile .
  • +7 (7 voturi)    
    explicatie (Marţi, 11 august 2009, 15:47)

    vio Sava [anonim]

    Stimate "ziarist", puteti sa spuneti cititorilor pe ce se bazeazea afirmatiile facute? V-ati gandit oare ca ar putea sa fie si o alta explicatie pentru succesul obtinut de aceasta colectie? Adevarul publica autori de valoare din literatura romana si universala, carti care merita sa fie citite, calitatea e buna (nu se rup la a doua citire ca multe altele din librarii) si pretul foarte rezonabil. Faptul ca arata si bine in biblioteca nu poate fi decat un punct in plus! Multi dintre noi am citit aceste carti in colectia Biblioteca pt toti, mai mult sau mai putin cenzurate. Faptul ca reluam aceasta lectura nu dauneaza nimanui. Evident ca aceste carti exista si in alte colectii, la alte edituri, dar v-ati uitat la pret? Cat priveste problema drepturilor de autor, e asta treaba cititorului????
  • 0 (2 voturi)    
    mie imi place (Marţi, 11 august 2009, 16:24)

    :) [anonim]

    Mie imi place Hustler! Care-i problema?
  • +4 (4 voturi)    
    Prostul nu este destul de prost dacă... (Marţi, 11 august 2009, 16:42)

    Tantza si Costel [anonim]

    Este simplu: cu cit cărţile sunt mai ieftine cu atât mai bine pentru ca se vor găsi mulţi oameni doritori de a citi o carte buna din punct de vedere literar dacă se găseşte la un preţ convenabil pentru toate buzunarele.

    "Elitismul" autorului acestui "superb" articol demonstrează încă odată vorba romanului:
    Prostul nu este destul de prost dacă nu este şi fudul.

    Prefer de o mie de ori de a discuta despre literatura cu cineva care cumpără o carte cu 5-10 RON şi citeşte cu pasiune decât un "elitist" care ii dispreţuieşte pe toţi.

    Poate ar fi mai bine ca "opera faimosului autor" al acestui "remarcabil articol" sa fie pusa într-un colt şi uitata pentru totdeauna.
  • -2 (4 voturi)    
    De acord! (Marţi, 11 august 2009, 17:02)

    cvc [anonim]

    Majoritatea titlurilor sunt iesite din sfera drepturilor de autor, cartile sunt lecturile suplimentare din clasa a 5-a, cumparatorii sunt sfertodoctii care populeaza Romania, cei care incearca sa mai faca ceea ce nu au facut la timpul potrivit,sa citeasca! de acord deci total cu autorul articolului! cartile adevarului sunt un nimic , o spoiala, un exercitu de marketing si nu justifica in nici un fel isteria pt ele!
    • +6 (6 voturi)    
      Nu e aşa (Marţi, 11 august 2009, 15:12)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui cvc

      Hai să o luăm pas cu pas:
      1. ce dacă copyright-ul titlurilor respective a expirat? Valoarea lor e aceiaşi; unele din ele sunt cărţi de referinţă pentru literatura universală.
      2. Lecturi suplimentare de clasa a V-a - generalizezi fără rost. Winnetou, da. Dostoievski - mă îndoiesc.
      3. Cumpărătorii sunt sfertodocţi - de ce ar fi? Argumentează.
      4. "sa mai faca ceea ce nu au facut la timpul potrivit,sa citeasca" - tu gândeşti ceea ce scrii? Nu există "un timp potrivit" pentru lectură, e ceva ce, dacă îţi place, faci toată viaţa.
      5. cărţile sunt un exerciţiu de marketing -- da, aşa e; la fel e şi Hustler. Ce preferi însă să cumpere cineva de la tarabă - Aventurile lui Sherlock Holmes sau "paraşuta" lunii?

      Am crescut în jurul cărţilor; bunicii şi mai apoi părinţii mei au cumpărat cât le-a permis buzunarul. Am citit foarte mult şi am cărţi vechi, din 1920. Deşi am 32 de ani, citesc în continuare în fiecare seară.

      Nu mi-aş permite însă să declar cu un aer de snobism superior că cei ce cumpără cărţi de la tarabă îmi sunt inferori. Dimpotrivă, bravo lor!
      • -1 (1 vot)    
        ah... (Marţi, 11 august 2009, 15:58)

        luc [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        a, deci problema domnilor de mai sus e ca acele carti se vand la taraba. ca nu intelesesem pentru ce se tot agita atat.
        taraba nu e buna. domnul sturza o fi avand rude pe la diverta.
      • -3 (3 voturi)    
        tz, tz, tz (Marţi, 11 august 2009, 16:06)

        Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        "valoarea lor e aceiasi" - mai pune si tu mana pe o carte; corect e valoarea lor e aceeasi. Cred ca tu esti unul care cumpara Hustler.
        • +2 (2 voturi)    
          Da (Marţi, 11 august 2009, 17:16)

          gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

          Aşa e, am făcut in dezacord. Ruşine să-mi fie -- am schimbat într-un loc fără să recitesc.

          Asta nu invalidează însă cu nimic ceea ce am scris mai sus.
  • -2 (2 voturi)    
    fals! (Marţi, 11 august 2009, 23:26)

    patri [anonim]

    patriciu face sclavi oameniii prin aceste carti! de citit nici dracu nu leciteste, desi el este mai intepelt decat omul!
    • 0 (0 voturi)    
      Patriciu (Miercuri, 12 august 2009, 8:59)

      Meputo [anonim] i-a raspuns lui patri

      Bai, Patriciu nu citeste carti, cartile il citesc pe Patriciu ! Sa fie clar asta !
  • +1 (1 vot)    
    nu este indeletnicire mai frumoasa decat cititul! (Miercuri, 12 august 2009, 14:24)

    Musette [anonim]

    Si eu cred ca este o rautate gratuita acest articol. Ca sunt cumparate cartile editate de 'Adevarul' sau 'Cotidianul', asta este un lucru care nu poate decat sa ne bucure - romanii inca mai au frumosul obicei de a citi. Si daca aceste carti apar la un pret convenabil fata de cele din librarii, asta este o facilitate pentru cei care chiar le cumpara pt a le citi ei sau familia lor. Ati uitat vremurile cand stateam cu punga de cafea pt vanzatoarea de la librarie ca sa putem cumpara macar un pachet de carti - din care doar una ne interesa iar restul erau de umplutura (ca si pachetele cu legume si bucata de carne grasa pt care se faceau cozi imense la alimentari!!)? Atunci erau privilegiatii care cumparau cartile la metru, ca dadeau bine in biblioteca, pareau si ei intelectuali. Acum, pe saracia asta, daca o carte se cumpara inseamna ca ea este chiar dorita pt ca banutul se dramuieste cu chibzuinta. Poate este chiar cartea pe care si-au dorit-o acum 25 de ani si nu au putut-o obtine, nu credeti? Eu am cumparat toate cartile de la Cotidianul, nu le-am citit pe toate, normal, dar o voi face in limita timpului liber. Dar ma simt bine ca stiu ca le am, mi le-am dorit si am putut sa le cumpar. Cand e vorba de carti si apetitul oamenilor de a le cumpara si citi, orice alt comentariu este de prisos, ca sa nu spunem jignitor la adresa iubitorilor de carte, indiferent de cine este ea editata!
  • 0 (0 voturi)    
    cartile adevarul (Luni, 14 decembrie 2009, 10:26)

    violleta [anonim]

    Eu cred ca cei de la adevarul au avut si au o initiativa foarte buna. Eu cumpar aceste carti pentru ca,in primul rand, le citesc si in al doilea ran au un pret accesibil pentru buzunarul meu. Asa ca rautaciosii si carcotasii sa nu mai comenteze pe seama acestei colectii.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică