TIFF 2009 - doua zile de festival si un pic

de Catalin Sturza     Blog de jurnalist cultural
Duminică, 31 mai 2009, 14:49 Actualitate | Cultură

In timp ce in Bucuresti se desfasoara BFIT in the Street, eu am plecat spre ploaia si frigul din Cluj-Napoca, pentru TIFF-ul cu numarul 8. Am facut excursia la Cluj pentru a gasi, la un loc, filme pe care nu ai unde sa le vezi in alta parte, pentru atmosfera celui mai mare festival de film romanesc al momentului si pentru a ma bucura de un fel de vacanta de cinefil.

Pe scurt, pentru mine TIFF-ul e un fel de cura intensiva cu filme, unde nu exista scuze precum lenea si lipsa timpului pentru a ajunge la cinematograf. Ritmul alent al festivalului, numarul coplesitor de pelicule si de evenimente, comasate pe o arie geografica restransa, te obliga sa te tii de reteta: filme, multe filme in fiecare zi.

E bine de stiut

Pe de alta parte, exista si un revers: daca nu esti selectiv, te poti trezi cu o indigestie. Unele filme te incarca sau te storc emotional, altele iti inrosesc sau iti scurtcircuiteaza intelectul, altele fac ambele lucruri in acelasi timp. Unele filme din festival sunt foarte consistente/atoase, au nevoie de timp pentru a fi digerate. Intr-o combinatie hazardata, cu pauze prea scurte sau fara pauze intre filme, v-ati putea trezi, dupa o zi plina de TIFF, zicand: nu imi mai trebuie film un an intreg! Alegeti-va traseul cu atentie, nimeni nu va tine pistolul la cap.  

Mod de intrebuintare: filmele sunt grupate in foarte multe sectiuni, Competitie, Supernova, Umbre, Fara limita, Focus (anul acesta, pe Finlanda, Italia, Polonia, Moldova), Zilele copiilor, Ziua rroma, Ce se intampla, documentarule? etc etc. Acest lucru e mai putin important pentru cinefili; mult mai util va fi programul pe sali de cinema: Republica, Arta, Victoria, Echinox si Taverna, Cinema City la Iulius Mall, cinema Auditorium la Universitatea Babes-Bolyai, drive-in-ul de pe Autostrada Transilvania. Pentru a alege un film exista o multime de sateliti: ziarul festivalului, Aperitiff, ce prezinta si recomanda diferite productii, brosuri la punctele de relatii cu publicul, un catalog cu sinopsisurile tuturor peliculelor.

Vineri (ziua intai)
  • TIFF-ul domina centrul Clujului, cu un banner imens deasupra cinematografului Republica si cu afise imprastiate pe strazi;
  • Pe o trecere de pietoni, doi adolescenti traverseaza cu un fel de roll-up TIFF, pe care il plimba de cate ori masinile au rosu. Iata o meserie interesanta, imi zic: professional street crosser sau sa fii platit pentru a traversa strada;
  • Merg la cinematograful Republica sa-mi ridic ecusonul de presa si aflu ca, desi acreditarea imi ofera acces la deschiderea oficiala, e nevoie pentru a prinde un loc si de o rezervare prealabila, despre care eu n-aveam habar. Era cat pe ce sa ratez „Amintiri din epoca de aur”, insa in fata intrarii il zaresc pe Mihai Chirilov; desi nu ma cunoaste, dupa doua propozitii care rezuma situatia primesc o invitatie cu numele lui pe ea (un gest grozav, pentru care ii multumesc);
  • La ora sapte, sala de la Republica e arhiplina, oamenii stau pe scari, organizatorii gasesc, in ultimul moment, solutii pentru a ocupa absolut toate locurile. Tudor Giurgiu atrage atentia, in deschidere, asupra unei situatii pe care o banuiam observand pe de o parte, imbulzeala din acel moment si, pe de alta parte, starea cinematografului Republica, inghetat in jurul anilor ‘90. Era clar ca o sala full e o exceptie si ca in timpul anului clujenii nu prea dau pe acolo. Faptul e confirmat si de Tudor Giurgiu, care anunta o campanie sustinuta de primarie, pentru salvarea cinematografelor clujene;
  • Un moment extraordinar e acela in care Mihai Chirilov invita pe scena intregul staff al TIFF-ului si citeste pe nerasuflate cateva zeci de nume, fara sa lase, spune el, pe nimeni deoparte.
  • Incepe „Amintiri din epoca de aur“, precedat de spotul TIFF 08 si de un calup de reclame ale sponsorilor. Sonorizarea lasa de dorit, volumul fluctueaza si zgarie urechile. Ni s-a promis ca va fi o vizionare speciala, singura data cand filmul va fi prezentat integral, varianta „director’s cut” - asa cum l-au conceput regizorii sai.
  • „Amintirile…” sunt un montaj de 6 episoade construite in jurul a 6 legende urbane din perioada ceausista. Scenariul filmului e scris de Cristian Mungiu iar regia e semnata de Hanno Höfer, Razvan Marculescu, Cristian Mungiu, Constantin Popescu si Ioana Uricaru. E un film atipic, amuzant, cu cateva note sumbre, accentuate in anumite episoade. E un film la care in sfarsit razi din toata inima de comunism. Am apreciat in special savoarea dialogurilor si felul in care sunt urmarite detaliile marunte, ce reconstituie foarte bine sordidul epocii comuniste. Unele povesti pot parea derizorii, simple glumite - asa cum e cea despre militianul care isi gazeaza porcul, la bloc -, insa fiecare decupeaza, de fapt, o „felie de viata”. Filmul vorbeste despre lacomie, linguseala, lasitate, frustrare, initiativa, iubire, pe alocuri chiar despre curaj. Singurul defect al peliculei ar fi eternogenitatea ei stilistica si tematica. Acest fapt nu a impiedicat insa sala sa rada in hohote si sa-l aplaude pe Cristian Mungiu la scena deschisa.
  • Cristian Mungiu e ovationat, impreuna cu o parte a echipei sale ce urca pe scena, le multumeste tuturor, dar „uita” sa divulge cine ce episod a regizat. Ioana Uricaru reia mesajul campaniei pentru salvarea cinematografului Republica, de care, spune ea, o leaga foarte multe amintiri.
Sambata (ziua a doua)
  • Incepe maratonul. Sase filme intr-o singura zi. De fapt, o zi nu e suficienta pentru sase filme, proiectiile alese de mine se intind de la 11 a.m. pana la 1, in dimineata urmatoare.
  • Pe drumul spre cinema vad cum e sa calatoresti cu troleele RATUC. Acestea sunt veritabile relicve din epoca de aur, ale caror paraituri, zgaltaituri si zdruncinaturi te fac sa retraiesti clipe de neuitat.
  • Chiar prin fata cinematografului Republica trece campania electorala. Cateva zeci de copilandri in tricouri PSD marsaluiesc si ranjesc catre aparatul meu foto: branza, branza!
  • Clujul e si el plin de astfel de amintiri, vitrine inghetate in timp, magazine din anii ‘80, despre care te intrebi cum au supravietuit prin doua decenii de capitalism. Orasul e un amestec de Mitteleuropa care sta cu demnitate in picioare si de comunism, care sta cu o si mai mare incapatanare in picioare si incearca, in plus, sa strice cu cate un colt de paralelipiped fiecare fotografie cu aer medieval.
  • Inainte de prima proiectie, la cafea, ma amuz citind „Ziua de Cluj”. Sub o poza cu Tudor Caranfil scrie: „Cine n-are batrani, sa-si cumpere - regizorul Nae Caranfil”. Nu numai ca l-au facut pe Nae Caranfil batran, dar l-au transformat pe unul dintre cei mai cunoscuti critici romani de film in regizor. La o masa de langa a mea aud un domn furios, cu aer de cosmopolit snobbish, care peroreaza impotriva filmului din seara trecuta: „Eu vreau sa uit epoca de aur, nu sa-mi aduc aminte, mi se pare o aberatie, are succes aici la voi filmul asta?!”.
  • Dintre filmele zilei merita retinute „Il y a longtemps que je t’aime” (r. Philippe Claudel), „Tôkyô sonata” (r. Kiyoshi Kurosawa), „René” (r. Helena Trestikova), „Night on earth” (r. Jim Jarmusch). Cinematografe: Republica si Cinema City.
  • „Il y a longtemps que je t’aime” si „René” au fost si in editia de anul acesta a Festivalului Filmului European de la Bucuresti. „Il y a…”, debutul in lungmetraj al lui Philippe Claudel, e un film foarte puternic, sustinut de interpretarea extraordinara a unei Kristin Scott Thomas ce joaca un rol foarte dificil, integral in limba franceza. E unul dintre acele filme care te storc, emotional, ca pe un burete.
  • „Tôkyô sonata”, una dintre vedetele festivalului, multumita reputatiei lui Kurosawa, e tot o drama, ce evolueaza pe un palier complet diferit fata de „Il y a…”. Filmul incearca sa-ti incinga, pana la scurtcircuit, procesorul mental. Duce bine, pana la un punct, in registru realist o poveste despre un „somer la cravata” din Tokyo, un director administrativ al unei firme concediat si obligat sa stea pe strazi, cautandu-si meserii sub demnitatea sa. „Tôkyô sonata” se rupe, insa, la un punct, cand devine fantasmagoric si tezist, iar la sfarsit incercarea regizorului de a recupera ceea ce a mai ramas din personajele sale e artificiala si inutila.
  • Rasfoiesc, intr-o pauza, un Aperitiff si dau peste un interviu cu Mihai Chirilov, in care acesta estimeaza numarul filmelor la 209, din 47 de tari, 166 de lungmetraje. Cate filme ar putea sa vada cel mai silitor spectator, il intreaba reportera. 50, spune Chirilov. Adica 5 filme in medie, pe zi, cu tot cu ziua deschiderii si cea a inchiderii, folosite integral. Eu unul as estima un parcurs dezonabil la 30 de filme, cu plimbari si evenimente strecurate, pentru destindere, printre ele.
  • Ma mut, pentru „René” si „Night on earth”, la multiplexul de la Iulius Mall. Diferenta dintre cinematografele din centru si sala de mall e ca intre Berlinul de Est si cel de Vest, inainte de caderea zidului.
  • „René” e un documentar filmat pe o perioada de 20 de ani, despre un tanar ceh ce isi petrece viata iesind din si intrand inapoi in inchisoare. Filmul e remarcabil pentru tenacitatea regizoarei de a-si urmari personajul, chiar daca acesta la un moment dat ii sparge propriul apartament, si pentru individul ales, un „desperado” sociopat, care nu se poate abtine de la jafuri si hotii marunte. „Night on earth” e, cred, unul dintre filmele cele mai accesibile ale lui Jim Jarmusch, la nivelul publicului larg, cu o distributie din care fac parte Winona Ryder si Roberto Benigni. E un film format din cinci povesti nocturne, cinci taximetre care isi poarta clientii prin cinci mari orase ale lumii. Desi filmul era menit sa te faca sa razi, fara a ridica mari probleme filosofice, la iesire am auzit un grup de tineri din cartierele clujene vociferand, in mobil: „Am iesit de la film. Groaaznic!!!”.
  • Inapoi la Republica, vizionare „Stranger than Paradise”, tot in programul Jarmusch. Desi filmul incepe la 23.30, sala e aproape plina, ca de alftel la toate proiectiile zilei, la care am asistat. In sala e prezent si Jim Stark, co-producator al patru dintre filmele lui Jim Jarmusch. Stark asista cu rabdare la vizionare, pe la 1 se aprind luminile, oamenii dau buzna spre iesire si spre somn, iar cand sala aproape ca s-a golit cineva spune in microfon: „Acum, va rog, aveti intrebari pentru dl Stark?”. 
Gasiti aici un program al filmelor si aici unul al evenimentelor TIFF 2009.

Citeste tot articolul si comenteaza pe Blog de jurnalist cultural.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

718 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    "capitalism" (Duminică, 31 mai 2009, 17:42)

    alexandra [anonim]

    ...cu respect domnule Catalin Sturza..nu stim exact daca ati incercat sa loviti in Tiff...pentru ca nu este atat de aerisit si usor de digerat cum poate ca este orice festival de film consumabil...sau in organizarea lui intr-un oras de provincie care penduleaza efervescent intre Mittleeuropa si comunism cum foarte plastic ati descris Clujul..probabil daca se numea Muntenia International Film Festival nu isi mai aveau locul nici PSD-ul omniprezent, nici troleibuzele partaitoare, nici magazinele relicva de la fiecare pas..pentru ca nu-i asa, scumpa capitala Romaniei este una perfect comparabila cu orice alta metropola europeana...si orice event dezvoltat in lumina Bucurestiului este flawless.
    Multumim totusi pentru articol, asta nu ne demonstreaza decat ca avem dreptate...viata de la Cluj functioneaza pe alte coordonate, nu pe cele descrise de Dvs...ci pe altele..mult mai bine ancorate decat cele de Bucuresti.
  • -1 (3 voturi)    
    postul tau (Duminică, 31 mai 2009, 17:52)

    cosmin [anonim]

    e doar plin de frustrari, fara pic de atitudine si total pe langa subiect. n-ai incercat si, evident, n-aveai cum sa reusesti sa percepi TIFF in esenta lui, cand ochii iti erau la troleibuze, comentarii ale oamenilor la mobil si incurcai aperififf cu cinecity (ziarul in care ai citit interviul cu chirilov). in sfarsit, hotnews a stat mereu prost la capitolul cultura, acum isi confirma doar o pozitie prestabilita.
  • 0 (2 voturi)    
    atitudine (Duminică, 31 mai 2009, 19:16)

    jo [anonim]

    atitudinea dvs, stimate Catalin Sturza, e una tip "ghiveci":

    1. aveti uimiri de occidental incult & atras de exotismul superficial (observati doar troleibuzele vechi, fara a le vedea si pe cele noi care formeaza cam jumatate din parcul RATUC; vi se pare ca arhitectura preponderent baroca, eclectica & secession a orasului e responsabila cu aerul "medieval"; sunteti mai sensibil la ramasitele trecutului comunist decat la amprenta prezentului capitalist) amestecate cu aere de superioritate specifice intelectualului mioritic (tineti mai degraba sa semnalati prostia & incultura celor ce nu au inteles filmul in loc sa va mirati ca nu doar oamenii instruiti, ci si baietii de cartier ajung la filme de Jarmusch; observati rapid & urzicator incultura jurnalistilor locali; strambati din nas la aerul "de cosmopolit snobbish" al burghezului local); notand toate acestea, dati si dovada de subtilitate (ah, departe-s bucurestii de cluj!)

    2. articolul dvs are de toate : informatii fragmentate (pentru cei ce au descoperit fragmentul o data cu netul), farame de critica de film pt "telectuali" ca noi, laude pt cei mai "tari" ca noi (poate ne citesc!), ironii pt cei sub nivelul nostru (pt a starni zambetele celor ca noi), critica politica voalata (pentru cine?), critica de moravuri provinciale (pentru capitalisti, vorba lui nea Iancu) & publicitate mascata (pentru gospodinele care duc dorul magazinelor din anii '80).

    sa fim intelesi: nu am nimic cu atitudinea. in schimb, prefer ca ghiveciul, neaparat bine condimentat, sa cuprinda doar legume (nici prea fierte, nici prea crude).
  • +1 (1 vot)    
    TIFF (Duminică, 31 mai 2009, 21:37)

    alligator [anonim]

    Si eu m-am intors azi de la Cluj unde am participat la TIFF. trebuie sa recunosc ca un astfel de eveniment de o asemenea dimensiune merita toate aprecierile, chiar si in conditiile in care sunt si lucruri care pot fi criticate....
    Remarc: -organizarea, si modul in care s-a facut campania de marketing,- filmul Amintiri din epoca de aur si pe Mungiu care este un om deosebit de modest, publicul clujan care este rabdator chiar daca fimele nu sunt toate vizionabile.,
    - petrecerile de deschidere si de la broadway
    Carente: am vazut in sala la republica niste scaune pe care erau lipite coli A4 pe care scria "Rezervat Secretar de Judet" dau "Rezervat Consiliul Local". Dupa ce am vazut si filmul cu epoca de aur mi-am dat seama ca au mai ramas ceva reminiscente
    - juriul s-a remarcat prin absenta...cel putin americanul din juriu a stat cu mine in hotel si in primele 2 zile nu stiu daca a vazut 3 filme.
  • +3 (3 voturi)    
    catalinsturza.ro (Luni, 1 iunie 2009, 0:23)

    catalin sturza [anonim]

    @alexandra: in nici un caz n-am incercat sa lovesc in tiff. si cu atat mai putin in orasul cluj-napoca. am incercat sa arat insa ca un festival are loc intr-un context, nu e doar ceea ce se vede in sala de cinematograf. asta percepe un vizitator care vine la festival, sau asta a perceput, cel putin, acest vizitator. altfel, am toata admiratia pentru organizarea festivalului, pentru selectia filmelor si pentru multe alte lucruri foarte reusite.

    @cosmin: singurul care are frustrari aici cred ca esti dumneata, cosmin. si e un gen foarte comun de frustrari, prefer sa nu-i spun pe nume acum.
  • 0 (2 voturi)    
    catalinsturza.ro (Luni, 1 iunie 2009, 2:48)

    catalin sturza [anonim]

    @cosmin: sa am pardon, monser, dumneata esti intr-o grava eroare. m-am dus la 2 dimineata sa verific ziarul, e fix aperitiff-ul de vineri, 29 mai, la sectiunea interogatiff. o fi spus domnul chirilov aceleasi lucruri si prin alte parti, nu stiu. insa macar aceasta pretentie o am de la mine - ca imi verific sursele si ca, atunci cand scriu, cum s-ar spune stiu ce vorbesc :)
    • 0 (0 voturi)    
      un ultim amanunt (Luni, 1 iunie 2009, 12:39)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui catalin sturza

      interviul lui chirilov mi-o fi scapat mie in editia de vineri a aperitiff-ului, desi am parcurs-o, dar cu siguranta l-am citit in cinecity. mea culpa.
  • +1 (1 vot)    
    + (Luni, 1 iunie 2009, 9:22)

    qwerasdf12345 [utilizator]

    Mie mi-a placut articolul.
  • 0 (2 voturi)    
    D-lui Catalin Sturza (Luni, 1 iunie 2009, 9:56)

    Sorin [anonim]

    Am citit articolul si asemenea tuturor celor care au postat comment-uri inaintea mea, sunt profund mahnit de atitudinea pe care ati adoptat-o, in calitate de jurnalist "impartial". Sunt clujean, sunt MANDRU de asta si ma simt jignit cand vad cu cata nonsalanta va permiteti sa caracterizati in termenii in care o faceti unul dintre cele mai prospere orase ale Romaniei. Asta asa...apropo de frustrari, ca tot am vazut ceva legat de asta mai sus. Cu tot respectul, locul dumneavoastra este acolo, in prospera capitala a tarii unde aveti trolee de ultima generatie, cladiri super-moderne si cu grad hiper-redus de periculozitate in caz de cutremur si mega-sosele pe care cand mergi cu masina te rogi sa mai dai de cate-o groapa. Nu-mi sta in fire sa las asemenea comment-uri, insa nu mai suport asemenea atitudini din partea unora care se cred jurnalisti. RUSINE!!!
  • +2 (2 voturi)    
    cluj-napoca (Luni, 1 iunie 2009, 10:35)

    catalin sturza [anonim]

    @sorin: domnul meu, nu-mi sta in fire sa raspund unor astfel de comentarii si, in mod normal, v-as spune ca e valabil ceea ce i-am spus deja lui cosmin.

    insa simt nevoia sa fac o clarificare. ceea ce am scris despre cluj este s simpla cumulare de detalii de context. nu e nimic evaluativ acolo. n-am criticat in mod special troleele, am spus doar ca ele exista, ca parte a realitatii. n-am criticat si n-am judecat, in nici un caz, orasul cluj-napoca pentru troleele sale.

    cred ca mai degraba dvs aveti o problema cu "bucurestenii" si aveti impresia ca tot ceea ce scriu ei despre provincie este jignitor si arogant.

    ati prefera, poate, sa nu descriu deloc nici un crampei de realitate si sa ma prefac, pentru a nu va jigni sensibilitatea, ca nimic din ceea ce am descris din afara salii de cinema nu exista?!

    pot sa leg si niste mere in copaci, daca doriti, ca-n filmul domnului mungiu, pe care sper sa aveti placerea sa-l vedeti la acest festival.
    • 0 (2 voturi)    
      Replica (Luni, 1 iunie 2009, 10:53)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui catalin sturza

      Domnule Sturza, aveti dreptul sa scrieti ce doriti, insa asta nu inseamna ca aveti si dreptate! Clujul este un oras european si cu siguranta cu mult peste media oraselor din Romania. Nu va fi nevoie sa legati mere in copaci si apropo de acest amanunt sincer cred ca v-ati lasat manat de impresia filmului mai sus mentionat de dumneavoastra atunci cand ati caracterizat orasul. Eu nu am nimic cu bucurestenii, insa nu-mi convin asemenea critici atunci cand ele se potrivesc perfect cu proverbul "Rade ciob de oala sparta."
  • +2 (2 voturi)    
    super articol (Luni, 1 iunie 2009, 11:38)

    nici clujean, nici bucurestean [anonim]

    Il felicit pe domnul Catalin Sturza pentru articol! Eu un jurnalist cultural pe care il citesc aproape zi de zi la rubrica de Cultura de pe Hotnews; scrie reportaje culturale in stil occidental, orientat nu doar catre evenimente culturale, ci si catre detaliile si coloratura sociala care le completeaza.
    De felul meu, nu sint nici clujean, nici bucurestean, dar articolul mi se pare o excelenta bucata de reportaj cultural, scris cu umor, usor de citit si fara nici un fel de partipris-uri. Constat insa ca sensibilitatile locale la noi sint cel putin la fel de aprise ca cele nationale :)
  • 0 (2 voturi)    
    Draga Dle jurnalist cultural (Luni, 1 iunie 2009, 11:43)

    Scippio [anonim]

    In primul rand , vreau sa va spun din start ca sunt un bucurestean care , intamplator, locuieste de vreo 3 ani in Cj. Asta ca sa elimin din start orice suspiciune de parti-prix local

    Ce vreau sa va spun este ca "ante-postatorii" au avut perfecta dreptate sa se ia de dvs. Eu pot sa va cred ca artcolul dvs nu reperezenta altceva decat un caleidoscop de impresii la cald. Problema este ca aceste impresii sunt culese exact pe acel gen de mindset de bucurestean ingamfat si figurant pentru care tot ceea ce este in afara Bucurestiului este "la tara". Exact genul de atitudine detestat oriunde in "provincie" . Pentru ca asta ii enerveaza pe oameni , nu faptul in sine ca "x" e bucurestean! Si exact genul de atitudine care enerveaza pe bucuresteni la occidentalii veniti in vizita la "capitala" care din cauza pre-setarii ca vin in lumea a 3 a nu remarca decat cainii vagabonzi , cersetorii si mormanele de gunoi aflate la cativa metri de bulevardele centrale si poleiala lor aparenta.

    Adica hai sa fim seriosi , nici troleibuzele alea nu sunt chiar atat de vechi si de multe, nici magazinele alea nu sunt chiar atat de inapoiate si predominante si nici tu nu vii din Tokyo sau Berlin ca sa ramai atat de marcat de aceste aspecte incat sa simti impulsul sa le treci in impresiile tale de calatorie la Cluj. Nu prietene, vii de la bucale unde inca se circula in tramavaie anti-diluviene, prin cartiere e inca plin de cocioabe cu "buticuri" si cocalarii si pitzipoancele misuna prin "mol-uri"
    /
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns lui Scippio (Luni, 1 iunie 2009, 13:07)

      Arsene [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      Domnu' Scippio, nu cred ca e vorba aici de "mindset de bucurestean ingimfat". Cel mult de un "mindset" pur si simplu, orientat catre a surpinde picarescul si culoarea.

      Am mai citit de dl Sturza un reportaj bun despre Noaptea muzeelor in Bucuresti.. se vede acolo ce ziceam mai sus.. culoare si detaliu social.

      Cred ca cea mai buna descriere a facut-o in comment Atitudine... articolul e un "ghiveci", insa un ghiveci interesant, gustos, care se digera bine


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă