În seara zilei de joi, 1 iunie 2017, populara serie a „Concertelor Enescu” de la sediul Institutului Cultural Român din Londra continuă cu un concert susţinut de Cvartetul Maxim, unul dintre cele mai originale ansambluri camerale românești, compus din Horia Maxim (pian), Mihaela Anica (flaut), Fernando Mihalache (acordeon) şi Săndel Smărăndescu (contrabas).

Cvartetul MaximFoto: ICR Londra

Programul serii, de o mare diversitate, cuprinde o serie de creaţii româneşti precum „Joc dobrogean” de Paul Constantinescu, „Andante” de Tiberiu Olah, „Ballade” de George Enescu, „Vals” de Eugen Doga, „Rondo alla Münchhausen” şi „Balkan-Tango with Walking Bass” de Dan Dediu, adaptate pentru cvartet şi prezentate publicului într-o formulă sonoră inedită. În completarea acestora, cei patru muzicieni vor invita publicul britanic într-o incursiune în lumea jazz-ului, prin „Jocul ţambalelor” al lui Johnny Răducanu. Nu vor lipsi nici celebre partituri internaționale, semnate de compozitori precum Gabriel Fauré, Igor Stravinski, Amilcare Ponchielli sau Aleksander Glazunov.

Constituit în anul 2011, Cvartetul Maxim reunește, într-o formulă instrumentală inedită, artiști de prim rang ai scenei concertistice românești. Considerat a fi unul dintre cei mai valoroși pianiști români ai momentului, Horia Maxim desfășoară o intensă activitate concertistică – atât în România cât și în străinătate. Muzician de mare talent, flautista Mihaela Anica a dobândit o bogată experiență artistică în Franța și Austria, țări în care activează de cincisprezece ani. Fernando Mihalache este unul dintre puținii interpreți români ai acordeonului care au reușit să pătrundă pe scenele de concert, atât în producții de spectacol muzical sau de jazz, cât și camerale. Contrabasistul Săndel Smărăndescu a acumulat, în anii în care a fost membru al unor cunoscute ansambluri orchestrale precum Filarmonica ‚,George Enescu“, Osaka Symphony Orchestra (Japonia) și Suwon Symphony Orchestra (Coreea de Sud), o impresionantă experiență în domeniul muzicii simfonice și camerale. Promovarea, încă de la concertul de debut (aprilie 2012, la sala Radio din București), a unui repertoriu original precum și melanjul sonor neobișnuit au oferit Cvartetului Maxim o binemeritată recunoaștere publică, mai întâi în România. Consacrarea națională a fost dublată de o semnificativă prezență internațională, oferită de concertele susținute în cadrul unor festivaluri de renume precum ”Festspiele Europäische Wochen Passau” (Germania) sau “The Israel Festival” (Ierusalim).