Centrul National al Dansului Bucuresti gazduieste competitia oficiala din ALT Concurs National de Coregrafie

de D.S.     HotNews.ro
Miercuri, 12 octombrie 2016, 17:59 Actualitate | Cultură

ALT Concurs National de Coregrafie
Foto: Afis
Cele nouă lucrări care vor concura în competiţia oficială din cadrul ALT Concurs Naţional de Coregrafie, ediţia a IV-a (15 – 20 octombrie 2016) vor fi prezentate la sala Stere Popescu de la Centrul Naţional al Dansului Bucureşti (CNDB), pe 15 octombrie, între orele 15.30 şi 21.30, informeaza comunicatul CNDB.

ALT Concurs Național de Coregrafie este un proiect dedicat coregrafilor, dansatorilor și spectatorilor din România. El cuprinde atât competiția oficială, cât şi ateliere de formare profesională cu coregrafi de renume internațional, spectacole de coregrafie contemporană invitate din Spania și SUA, ateliere teoretice, gala de decernare a premiilor şi un eveniment de networking pentru public și artiști.

Cele nouă lucrări din competiţia oficială a evenimentului sunt:

Mahākālī („Marea Kālī”)
Coregrafie: Agata Denisa Marinescu
Distribuție: Hera Alexandra Zăulet, Oana Alexandra Zara, Agata Denisa Marinescu, Alin Tudorie
Sound design: Eliza Pîrjol și Agata Denisa Marinescu
Light design: Eliza Pîrjol

Conceptul spectacolului  este inspirat din mitul zeiţei Kālī, divinitate a mitologiei indiene. Kālī este zeiţa morţii şi a întunericului, dar şi a timpului, a fecundităţii şi a distrugerii. Kālī este mama zeilor, forţa dorinţei, a acţiunii, a cunoaşterii. Ea reprezintă viitorul, destinul şi puterea morţii, dar și sensurile vieții.

Agata Denisa Marinescu este câştigătoarea premiului pentru cel mai bun spectacol coregrafic în cadrul concursului Gala Absolvenţilor 2016 – UNATC, cu spectacolul „Mahākālī”. Este proaspăt absolventă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” – Secția de Coregrafie, având ca background Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”.

Psychotic Escape
Coregrafie: Alina Radu
Distribuție: Alina Radu, Alexandru Amatis Chifu

„Psychotic Escape” pornește de la elementele cheie care definesc comportamentul de tip psihotic: halucinațiile, schimbările în structura de personalitate, convingerile iluzorii de factură paranoidă. Demersul coregrafic este unul introspectiv, fiind o manifestare fizică a pătrunderii de tip psihologic în mintea unui om pe care l-am numi nebun, dar care poartă masca acestei aparențe și al cărui univers lăuntric se manifestă ca un labirint construit sub forma unui mecanism de apărare.

Alina Radu este multiplă campioană națională, europeană și mondială la gimnastică aerobică și premiantă la concursuri de dans contemporan. A colaborat, în calitate de interpretă, în spectacolul de master al coregrafei Andreea Novac, în spectacolul de licență al Cezarei Blioju, „Babiloniada”, și în spectacolul „Breaking Point”, în coregrafia lui Daniel Dragomir, prezentat în cadrul celei de-a III-a ediții ALT Concurs Național de Coregrafie.

conversație
Bianca Oichea: coregrafă şi interpretă
Bogdan Runceanu: multimedia set-up & visuals, programator
David Szigethy: algoritm compoziție muzicală & interpretare muzicală, muzician
Chow Sing Tai: programare MIDI, tehnician
Mara Oprișiu: producătoare

Acest performance este o lucrare în dezvoltare care cercetează corespondența dintre limbajul nonverbal (mișcarea) și cel auditiv (sunetul). O simplă mișcare generează sunet. Acesta este redat cu ajutorul unui algoritm de compoziție muzicală bazat pe hazard și prin utilizarea unui senzor de vibrație care transformă solul într-un instrument muzical. Corpul performerului devine acustic, iar astfel performerul dobândește un nou statut cu dublu rol în exprimare: el este în același timp creator vizual, dar și creator sonor.

Bianca Oichea este coregrafă și performeră de dans contemporan. Ea trăiește și se ocupă de proiecte artistice în Brașov. Demersul ei creativ are la bază pe îmbinarea noilor tehnologii (interactivitate în timp real) cu mișcarea, alternarea universului sonor cu cel vizual. Cel mai recent exemplu în acest sens este spectacolul „LOE”, finalizat în 2016. Bianca Oichea activează și ca manager cultural în cadrul platformei Neoteric, care are ca scop dezvoltarea artei contemporane la Brașov.

Azi
Coregrafie: Daniel Alexandru Dragomir
Distribuție: Andreea Vălean, Ana Mihai, Tătărău Corina, Hariga Cristian

„Azi” este o reflecție coregrafică asupra prezentului manifestat în gândire, acțiune, reacție, privire, este un demers în mișcare prin care emoțiile sunt aduse la suprafață și ajung să vorbească despre puterea pe care o au frica, iubirea sau curajul. Toate aceste forțe care sălășluiesc în suflet aduc omul în pragul luării unei decizii manifestate într-un punct de criză, de alienare: decizia se instituie ca o eroare a unui mecanism, a unui sistem care ne conține pe toți. Suntem rotițe într-un angrenaj care este, în ultimă instanță, comunitatea care nu ar putea exista în absența noastră.

Daniel Alexandru Dragomir a participat la cursuri și ateliere susținute de Cezara Blioju, Valentina de Piante, Judith State, Eva Sanchez Martz, Márta Ladjánszki. În anul 2015, primește premiul Teatrului de Balet din Sibiu pentru spectacolul „Breaking Point”, cu care a participat în cadrul celei de-a III-a ediții ALT Concurs Național de Coregrafie. Premiul a constat în invitația de a crea spectacolul de dans contemporan „Nu mai sunt eu”,  împreună cu Andreea Vălean. Este student în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică (anul III).

No. 10 Self

Coregrafie și distribuție: Elena Copuzeanu

„No.10 Self” este o lucrare coregrafică nouă semnată de Elena Copuzeanu și prezentată informal, în martie 2016, cu susținerea Centrului Național al Dansului din București. Piesa are forma unei călătorii, realizată prin intermediul unor experiențe și evenimente. Pentru orice drum există un punct de start și o destinație finală, iar între acești doi poli se manifestă întotdeauna o formă de metamorfoză. Autoarea se deplasează în spațiul scenei pe un traseu coregrafiat minimal, traversează o serie de „evenimente corporale” între punctele A și B și propune incursiuni în spații interioare și exterioare, dezvăluind ce se află în spatele mișcărilor: un flow de gânduri, emoții, stări.

Elena Copuzeanu a câștigat experiență și formare în dramaturgie și dans contemporan, prin participarea la numeroase workshop-uri de performance, dans contemporan, dramaturgie și teatru. A experimentat diverse direcții de cercetare ca desen/pictură, instalație video, performance și dans, fiind interesată de interdisciplinaritate. Proiectele sale se focusează prioritar asupra intervențiilor în spațiul public, asupra dansului și interogării limbajelor coregrafice.

Emptiness: connecting people

Coregrafie: Ema Constantin
Distribuție: Anda Stoian, Bianca Bor, Hermina Dohotariu, Carla Waltner, Mihai Petrini

Spectacolul are la bază o interogație fundamentală: cum ar arăta o lume construită pe absența relațiilor interpersonale, o lume a individualităților care nu cunosc vreo formă de conexiune autentică? Singurătatea absolută, opțiunea pentru o viață departe de omenire, refugiul într-o realitate artificială sunt aspecte care pun în mișcare mecanismele spectacolului.

Ema Constantin este regizor artistic, coregraf, dramaturg, designer și dansator independent, cu pregătire atât în domeniul dansului clasic, cât și în sfera dansului modern. Lucrarea sa, „Suflete... stop cadru”, a primit titlul pentru cea mai bună creație coregrafică în cadrul U.N.A.T.C, în anul 2015. A colaborat cu Teatrul Odeon, Teatrul Notarra, Teatrul pentru copii Ion Creangă și a lucrat cu regizorii Felix Alexa, Geanina Herghelegiu, cu coregrafii Alina Iacov, Violeta Dincă, Liliana Iorgulescu, Gigi Căciuleanu, Răzvan Mazilu și cu scenografa Adriana Raicu.

Use me, use me, abuse me!
Coregrafie: Mariana Gavriciuc
Distribuție: Daniel Dragomir, Corina Tătărău, Mariana Gavriciuc, Tavi Voina

Spectacolul de licență al Marianei Gavriciuc este o introspecție în lumea instinctelor, a pornirilor sadice ascunse în natura umană, a lipsei de rațiune care scoate la lumină cruzimea pe care oamenii o neagă sau refuză să o arate. Albul, caracteristică majoră a toposului, este o paradigmă a spectacolului, fiind o marcă a pendulării indivizilor între agresivitate și victimizare. Se creează astfel un spațiu voit ambiguu, care poate sugera în egală măsură ideea de puritate, de pace, curățenie, sensibilitate și adăpostire, dar și de sterilitate, absența naturalului, prezența morții sau sentimentul orbirii.

Mariana Gavriciuc a colaborat ca interpret în spectacole precum „Just in case” (coregraf Simona Dabija), „Self” (coregraf Camelia Neagoe), „365 de oi” (coregraf Teodora Budescu) și „Sounds Blind” (coregraf Krista Sandu), spectacole câștigătoare ale premiului „Cea mai bună creație coregrafică” în Gala Master, și în spectacolul de licență regie „Norway today” (regizoare Claudia Machedon), în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, dar şi în „One World Romania”, performance semnat de Vava Ștefănescu.

Constelația unui vis
Coregrafie și distribuție: Momo Sanno

Solo-ul „Constelația unui vis” activează corpul în mișcare al dansatorului prin întrebări care se preschimbă în mișcare: „Pierdut printre stele, sau creatorul propriului drum? Există pe acest drum o singură direcție, sau poate fi experimentată libertatea drumurilor fără sfârșit? Sunt dansator Dervish, sau Explorator al Vieții?... Sunt creator, sau observator?... Prizonier al „deja-știutului”, sau aventurier către „neștiut”?... Scafandru la adâncime, sau înotător galactic? Fără frică, sau Nebun?... Esența dansului conduce spre cea mai importantă dintre întrebări: „Ce alegi sa fii?”.

Momo Sanno este dansator și coregraf care a dansat în producții de dans precum: „Disney's The Lion King” (Germania, Olanda), „Femme Creole” (Franța), „Classic meets contemporary” (România), Best Musical Gala 2012, „Exiled in forgotten land” (Germania), „Travelling Body” (Olanda), „Idalina” (Miami 2007, Cel mai bun Performance), „Vira Luna” (USA). Are o bogată activitate ca interpret atât în dans, cât și în teatru, și a colaborat cu importante companii precum Garth Fagan Dance (SUA), Stage Entertainment (Germania), Miami Contemporary Dance Company (SUA),  FuturPointe Dance Company (SUA), DeKiss Moves Amsterdam (Olanda).

ESSENCE

Coregrafie: Vanda Ștefănescu
Distribuție: Denisa Anastasiu, Ana Mihai, Carla Waltner, Andrew Lupu, Daniel Dragomir

Tema centrală a spectacolului „ESSENCE” este fericirea. Orice finalitate și-ar propune omul, orice drum ar alege să urmeze, orice țeluri și-ar stabili pentru existență, obiectivul principal al vieții sale rămâne fericirea, singurul scop, unica rațiunea de a exista a ființei umane. Orice altceva reprezintă un scop intermediar în vederea atingerii unui unic țel: fericirea. Spectacolul „ESSENCE” este o coregrafiere a căutării fericirii, o materializare scenică a întrebărilor despre locurile unde căutăm și găsim ținta supremă a vieții noastre.

Vanda Ștefănescu este dansator si coregraf. A participat la numeroase festivaluri de dans și a colaborat cu Teatrul Național din București, Teatrul Odeon, Teatrul de Operetă și Musical în diferite proiecte de dans ce au purtat semnătura coregrafilor Răzvan Mazilu, Gigi Căciuleanu, Massimo Gerardi. Pe plan internațional, a colaborat cu compania Vortice Dance din Portugalia și Stadtteater Giesen – Germania. Este absolventă a Liceului de Coregrafie „Flora Capsali" din București și a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” - Secția de Coregrafie.

Din juriul ALT Concurs Naţional de Coregrafie fac parte coregrafa şi performera spaniolă Eva Martz, jurnalista şi consultanta de PR Cristina Bazavan, coregrafa, profesoara de yoga şi performera americană Maureen Momo Freehill şi coregraful şi art director-ul bulgar Jivko Jeliazkov.

Distincţiile oferite în cadrul galei de decernare ALT Concurs Naţional de Coregrafie sunt: Premiul ALT Concurs Naţional de Coregrafie 2016 (în valoare de 10.000 de lei şi acordat de juriu), Premiul Performer (în valoare de 3.000 de lei şi acordat de juriu), Premiul Open Door la Institutul de Artă din Barcelona (o săptămână de studiu la Institutul de Artă din Barcelona acordată pentru doi dansatori, de către Martz Contemporary Dance Company), Bursa World Dance Movement (două burse în valoare de 200 de euro acordate de Martz Contemporary Dance Company), Premiul Derida Dance Center (o rezidenţă în cadrul Derida Dance Center, Sofia), Premiul Butopia (o invitaţie acordată unui coregraf la Butopia Centre for the Embodied Arts in Nature, Whidbey Island, SUA) şi Premiul Teatrului de Balet Sibiu (o invitaţie de a realiza o coregrafie cu compania de balet a teatrului pentru stagiunea 2016/2017).

ALT Concurs Național de Coregrafie este un proiect cultural produs de Asociaţia Secția de Coregrafie şi finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, ARCUB prin programul „Bucureşti In-Vizibil” și AC/E Accion Cultural Española.

Bilet întreg: 10 lei pe spectacol / 50 de lei pentru întreaga zi
Bilet redus: 5 lei pe spectacol / 30 de lei pentru întreaga zi


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
154 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri