Intalnire cu Jim Baggott, autor britanic de carti de filosofia si istoria stiintei, miercuri 18 mai

de D.S.     HotNews.ro
Luni, 16 mai 2016, 14:02 Actualitate | Cultură

Jim Baggott se intalneste cu publicul roman
Foto: Humanitas
Editura Humanitas vă invită miercuri 18 mai, la ora 19.30, pe terasa librăriei Humanitas Kretzulescu, Calea Victoriei 45, la o întâlnire cu Jim Baggott, autorul cărții Higgs. Inventarea și descoperirea „Particulei lui Dumnezeu“.  La dezbatere vor mai participa Irinel Caprini, cercetător senior la Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei“, Doru Căstăian, profesor de filosofie și Vlad Zografi, coordonatorul colecției de știință a editurii Humanitas.

Jim Baggott este unul dintre cei mai consecvenți autori de cărți de știință din Marea Britanie. Volumele sale recente au fost publicate la Oxford University Press cu o frecvență de doi ani. A reușit să transforme câteva dintre descoperirile importante din fizică, cosmologie sau biologie în povești ușor de parcurs, pe alocuri palpitante și sinuoase, investigând și aprofundând fenomene care uneori se întindeau pe decenii întregi de cercetare în comunitățile de știință.

Volumul Higgs. Inventarea și descoperirea „Particulei lui Dumnezeu“ a apărut la două luni după anunțarea rezultatelor experimentelor de la CERN care confirmau existența bosonului Higgs. Cei câțiva ani în care lumea întreagă a urmărit cu febrilitate rezultatele din ce în ce mai promițătoare ale experimentelor i-au dat lui Jim Baggott ocazia să reconstituie istoria diverselor acceleratoare de particule construite mai întâi în SUA, apoi în Europa, și să strângă, în paralel, noutățile care veneau de la Geneva. Urmărind deopotrivă căile care au dus la „inventarea“ bosonului Higgs (deducerea teoretică a existenţei sale) şi aventura descoperirii lui experimentale, cartea lui Jim Baggott e o introducere clară şi intuitivă în problemele fundamentale ale fizicii moderne.

Alte cărți ale lui Jim Baggott în limba engleză: A Beginners Guide to Reality (2005), Atomic: The First War of Physics and the Secret History of the Atom Bomb (2009), The Quantum Story: A History in 40 Moments (2011), Farewell to Reality: How Fairy-tale Physics Betrays the Search for Scientific Truth (2013).

Cea mai recentă carte Origins: The Scientific Story of Creation (2015) se află în pregătire la Editura Humanitas.

VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.