Intalnire cu Jim Baggott, autor britanic de carti de filosofia si istoria stiintei, miercuri 18 mai

de D.S.     HotNews.ro
Luni, 16 mai 2016, 14:02 Actualitate | Cultură

Jim Baggott se intalneste cu publicul roman
Foto: Humanitas
Editura Humanitas vă invită miercuri 18 mai, la ora 19.30, pe terasa librăriei Humanitas Kretzulescu, Calea Victoriei 45, la o întâlnire cu Jim Baggott, autorul cărții Higgs. Inventarea și descoperirea „Particulei lui Dumnezeu“.  La dezbatere vor mai participa Irinel Caprini, cercetător senior la Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei“, Doru Căstăian, profesor de filosofie și Vlad Zografi, coordonatorul colecției de știință a editurii Humanitas.

Jim Baggott este unul dintre cei mai consecvenți autori de cărți de știință din Marea Britanie. Volumele sale recente au fost publicate la Oxford University Press cu o frecvență de doi ani. A reușit să transforme câteva dintre descoperirile importante din fizică, cosmologie sau biologie în povești ușor de parcurs, pe alocuri palpitante și sinuoase, investigând și aprofundând fenomene care uneori se întindeau pe decenii întregi de cercetare în comunitățile de știință.

Volumul Higgs. Inventarea și descoperirea „Particulei lui Dumnezeu“ a apărut la două luni după anunțarea rezultatelor experimentelor de la CERN care confirmau existența bosonului Higgs. Cei câțiva ani în care lumea întreagă a urmărit cu febrilitate rezultatele din ce în ce mai promițătoare ale experimentelor i-au dat lui Jim Baggott ocazia să reconstituie istoria diverselor acceleratoare de particule construite mai întâi în SUA, apoi în Europa, și să strângă, în paralel, noutățile care veneau de la Geneva. Urmărind deopotrivă căile care au dus la „inventarea“ bosonului Higgs (deducerea teoretică a existenţei sale) şi aventura descoperirii lui experimentale, cartea lui Jim Baggott e o introducere clară şi intuitivă în problemele fundamentale ale fizicii moderne.

Alte cărți ale lui Jim Baggott în limba engleză: A Beginners Guide to Reality (2005), Atomic: The First War of Physics and the Secret History of the Atom Bomb (2009), The Quantum Story: A History in 40 Moments (2011), Farewell to Reality: How Fairy-tale Physics Betrays the Search for Scientific Truth (2013).

Cea mai recentă carte Origins: The Scientific Story of Creation (2015) se află în pregătire la Editura Humanitas.

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.