Editura Trei si Contributors.ro

Lansare de carte: Mihai Maci: Anatomia unei imposturi. O scoala incapabila sa invete

de D.S.     HotNews.ro
Marţi, 5 aprilie 2016, 12:34 Actualitate | Cultură

Anatomia unei imposturi. O scoala incapabila sa invete de Mihai Maci
Foto: Editura Trei
Editura Trei şi Contributors.ro vă invită luni, 11 aprilie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, la lansarea volumului Anatomia unei imposturi. O şcoală incapabilă să înveţe de Mihai Maci – cu o prefaţă de Horia-Roman Patapievici. Alături de autor se vor găsi filosoful Gabriel Liiceanu, Magdalena Mărculescu, directorul editorial al grupului TREI, şi Lucian Popescu, editorul platformei Contributors.ro. Vor fi prezenţi mulţi autori şi prieteni ai Contributors.ro.

Anatomia unei imposturi. O şcoală incapabilă să înveţe este o carte ce descrie situaţia foarte proastă în care se găseşte astăzi educaţia în România, aproape un "raport" privind starea învăţământului românesc. Cu luciditate şi măsură autorul explică mecanismele şi pericolele acestei "degradări ameţitoare" a învăţământului. Elevul, studentul, doctorandul – ei sunt principalii perdanţi.

Mihai Maci a fost printre primii autori care au prezentat în spaţiul public defecţiunile capitale ale sistemului românesc de învăţământ. Un text al său din 2013, publicat pe Contributors.ro, Cum produce şcoala tâmpiţi, a depăşit rapid o sută de mii de cititori.

Cartea reia aproape toate marile dezbateri din ultimii trei ani privind educaţia, de la problemele formării elevilor în ciclul gimnazial sau în liceu – reducerea a ceea ce numim capacitatea de a raţiona, de a reflecta, de a înţelege un text, învăţarea mecanică – până la problemele universităţilor şi cele din cercetare. Bineînţeles, este analizată pe larg şi problema plagiatului.

Peste cine ştie câţi ani, această carte va fi citită aşa cum citim azi relatările călătorilor străini din Ţările Române. Cititorii de atunci, uimiţi şi infioraţi de mizeria educaţiei din zilele noastre, vor socoti starea descrisă o anomalie şi un dezastru şi vor da probabil vina pentru neajunsurile acelui viitor pe păcatele înaintaşilor. Pe noi, cei de azi.

„Avem aici, în articolele lui, tot ce ne trebuie pentru a înţelege ce e greşit, unde s-a greşit, de ce se persistă în greşeală, de ce greşeala convine atît de multora şi de ce cu greşelile acestea nu se poate trăi, aşa cum nu se poate trăi cu otrava, cu minciuna ori cu răutatea. Constatările sale factuale, descrierile sale atente şi judicioase sunt întotdeauna împletite cu reacţiile sale morale, împreună cu care alcătuiesc, zidite împreună, o construcţie durabilă.

Ca şi pentru înaintaşii săi critici, durabilitatea scrierii lui Maci e dată nu doar de adevărul judecăţii, ci şi de calitatea sufletească a moralei care formulează judecata: ca români, recunoaştem în ea acel amestec de stupoare, indignare, elegie, resemnare, strigăt, iubire contrariată, care, la noi, îl caracterizează pe orice om căruia România îi stă la suflet.” – Horia-Roman Patapievici

”O spun de la început: şcoala românească produce tâmpiţi industrial şi cu metodă. Sau, reformulând: tâmpiţii nu sunt rezultatul unor accidente sau disfuncţii punctuale ale învăţământului românesc actual, ci consecinţa necesară (şi, ca atare, firească) a logicii funcţionării lui.” – Mihai MACI -din articolul “Cum produce şcoala tâmpiţi”.

„Am avut ocazia de-a vedea inşi derizorii «de la centru» care ne predicau noua ştiinţă a punctajelor, oameni fără nici o suprafaţă, care nu ne adresau niciodată cuvântul ca persoane, pe care nu-i interesa deloc cum lucrăm şi care – vai! cât de bine o ştiam – după lătrăturile de rigoare, dispăreau (pe banii Universităţii noastre, pe care altminteri o dispreţuiau) prin staţiuni balneoclimaterice şi locale «cu specific vânătoresc». Şi mai dureros, am descoperit că sunt şi colegi de-ai noştri care veneau în varii «comisii», care ne zâmbeau şi ne spuneau bancuri, care ştiau tot ce e de ştiut, dar pe care nu-i interesa decât «indemnizaţia» ce decurgea din poziţia lor oficială.

Atunci când ni se explica, cu un patetic aulism, cum «să fim la nivel Cambridge», l-am rugat pe domnul ce ne biciuia de la tribună să meargă la biblioteca universităţii noastre şi să ne spună, pe domeniul lui, la ce nivel putem să fim. Un altul a venit să ne arate pictograme cu cloud-uri şi hub-uri, dar la întrebarea simplă, legată de predictibilitatea finanţării cercetării (de care răspundea), ne-a mărturisit că – din păcate – nu poate să ne spună nimic.”– Mihai MACI

Accesul la evenimente se face pe baza unei rezervări la numărul de telefon 021.311.40.01 sau pe adresa de e-mail cismigiu@humanitas.ro, în limita locurilor disponibile.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

2297 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS
SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri