Luna martie debutează la Varşovia cu „Metropoezia” („Wiersze w Metrze”/ ”Poems in the Underground”) – o campanie de anvergură, realizată sub egida EUNIC Varşovia (Uniunea Europeană a Institutelor Naţionale de Cultură), prin care poezia europeană este promovată în rândurile publicului larg varşovian.

Alături de EUNIC Varşovia, la proiect participă Institutul Municipal pentru Cultură Gdańsk, Institutul Cărţii, Asociaţia Traducătorilor de Literatură, Fundaţia Wisława Szymborska, întreaga manifestare aflându-se sub patronajul primarului Varşoviei.

Proiectul „Metropoezia” prezintă diversitatea culturii europene reflectată în poezie. Obiectivul principal al campaniei este promovarea poeziei contemporane europene prin metode mai puţin obişnuite. Versurile poeţilor din Austria, Cehia, Danemarca, Germania, Irlanda, Italia, Lituania, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Suedia, Ucraina vor fi postate timp de o lună, în original şi în traducerea în limba polonă, în vagoanele şi staţiile de metrou, pe locurile utilizate de obicei pentru reclamă. Astfel, poezia îi va însoţi pe varşovieni în viaţa lor de zi cu zi, îndemnându-i, în acelaşi timp, la reflecţie.

Tema „Metropoeziei” 2016 este natura, înţeleasă într-un sens foarte larg, chiar filosofic – nu numai natura care ne înconjoară, ci şi natura lucrurilor, a oraşului cu ritmul lui propriu, natura relaţiilor interumane şi a fiecărei fiinţe umane ca entitate separată. Din România va participa cu versuri poeta Doina Ioanid. Versurile fac parte din volumul Cusături, apărut la Editura Polirom în anul 2014.

Proiectul, care urmează să se desfăşoare la Varşovia pe parcursul lunii martie 2016, are următoarele componente: campania prezentării poeziilor în metroul varşovian, web-site-ul creat pentru acest eveniment (http://www.wierszewmetrze.eu/o_projekcie), întâlniri literare şi concurs de haiku-uri scrise de cetăţeni străini şi având ca sursă de inspiraţie Varşovia.