Excesul de stiri tampeste ! Manualul utilizatorului

de A.V.     GiftBooks.ro
Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:51 Actualitate | Cultură

stirile-manualul-utilizatorului
Foto: GiftBooks.ro

„La ani buni dupa ce Giovanni Sartori a scris despre imbecilizarea prin televiziune, Alain de Botton se intreaba: ce sunt, de fapt, stirile (de la televizor, dar nu numai)? Inlocuitorul agresiv al religiei? O forma de hrana prin perfuzii vizuale? O modalitate de reafirmare a deja vechiului principiu dupa care raul se vinde bine si binele se vinde rau?


Raspunsul e previzibil: toate trei la un loc. Asa stand lucrurile, cartea lui nu e doar o analiza a importantei pe care-o au stirile in viata noastra, ci si o cronica a felului cum ne raportam noi, publicul, la ele. Citind-o, ne vom da seama ca, fara sa stim, am facut deja trecerea de la couch potatoes la headline junkies. Ca respiratia naturala a vietii noastre a preluat iremediabil calupurile de noutati senzationaliste. Ca ne aflam intr-un apasat deficit de empatie. Ca frematam de nerabdare asteptand divortul unei celebritati, prabusirea unui politician sau o catastrofa aviatica. Ca masinaria care produce stiri regleaza de fapt ritmurile mersului nostru zilnic si uneori silnic prin lume. Si ca o zi fara titluri, socuri si sondaje a devenit pur si simplu de neconceput.“ - Radu PARASCHIVESCU


Alain de Botton
s-a nascut in anul 1969, la Zürich. Familia, de ascend enta sefarda, provine din micul oras castilian Boton, pe care il paraseste in 1492. Tatal sau s-a nascut la Alexandria, in Egipt. Alain de Botton isi petrece primii opt ani de viata la Zürich, iar urmatorii zece la Oxford, ca intern, si isi continua studiile la Cambridge. Cei zece ani de internat sunt cea mai urata amintire a vietii sale. Romancier, eseist si jurnalist, Botton preda si filozofie la Universitatea din Londra. Pe langa limba in care scrie, engleza, vorbeste perfect franceza si germana. Cartile sale, in care puritatea trairii este dublata de inteligenta narativa si de inteligenta pur si simplu, au succes in toata lumea.



Citeste mai multe despre   























[P] Companie romaneasca cu ADN german. Echipa Kaufland in cifre

Kaufland Romania, lider in industria retail, cu o retea de 112 hipermarketuri, este cel mai mare angajator privat din economie, cu peste 16.000 de salariati si este urmat in top de catre OMV Petrom si Automobile Dacia. 84% dintre angajatii Kaufland lucreaza in vanzari, in timp ce 16% dintre acestia lucreaza in logistica sau in departamente suport din cadrul sediului central. 

3348 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    calup (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:01)

    Ilidia [utilizator]

    Nu ma asteptam de la acest autor respectat, bun cunoscator al l. romane sa foloseasca expresie "calupul noutatilor" ca si cum ar vorbi despre o bucata de sapun...
    • +2 (2 voturi)    
      Limba e vie, se schimbă continuu (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:10)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

      Deja expresiile „calup publicitar” și, prin extensie, „calup de știri” sunt frecvente în enunțurile referitoare la televiziune, cel puțin. Chiar dacă încă nu apare cu acest sens în marile dicționare, expresia este acceptată tacit de media și de „consumatorii” de știri.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version