GiftBooks.ro: Cum functioneaza Google? - din culisele unei companii care a schimbat lumea

de A.V.     GiftBooks.ro
Vineri, 9 ianuarie 2015, 9:38 Actualitate | Cultură

cum-functioneaza-google
Foto: GiftBooks.ro

Presedintele consiliului de administratie de la Google si fostul director executiv al aceleiasi companii, Eric Schmidt, impreuna cu fostul prim-vicepresedinte al departamentului de productie, Jonathan Rosenberg, s-au alaturat companiei Google cu peste un deceniu in urma. La vremea aceea, amandoi acumulasera deja experienta ca directori in domeniul tehnologiei informatiei.

Inca de pe atunci, Google era renumita pentru modul de functionare cu totul atipic, reflectand principiile vizionare si adesea contradictorii ale fondatorilor firmei, Larry Page si Sergey Brin. Eric si Jonathan si-au dat rapid seama ca, pentru a reusi, urmau sa invete de la zero tot ceea ce credeau ca stiu deja despre afaceri si management.

 

In prezent, Google este legendara pe plan mondial si depaseste cu regularitate granitele inovatiei in diverse domenii. Cum functioneaza Google cuprinde lectiile invatate de Eric si Jonathan pe masura ce au ajutat la cladirea acestei fabuloase companii.

 

Autorii explica modul in care tehnologia a inclinat balanta puterii dinspre companii catre consumatori, aratand ca singura cale de a reusi in aceasta lume, aflata in perpetua schimbare, este realizand produse superioare din punct de vedere calitativ si atragand o noua specie de angajati pluritalentati, pe care Eric si Jonathan ii numesc „inteligente creatoare“.

 

Tratand subiecte care acopera o plaja larga, de la cultura si strategia organizationala, talentul angajatilor, procesul de luare a deciziilor, comunicarea, inovatia, precum si modul de a face fata aparitiei firmelor revolutionare, autorii ilustreaza maximele din domeniul managementului („Pentru a ajunge la un consens este necesar dezacordul“, „Exilati valetii dar luptati-va pentru dive“, „Ganditi in termeni de crestere inzecita, nu de crestere cu 10%“) pigmentand volumul cu numeroase anecdote, de pe tot parcursul istoriei companiei Google, multe dintre ele, cunoscute pana acum doar initiatilor, fiind impartasite acum pentru prima oara publicului.

 

Intr-o epoca in care lucrurile se desfasoara din ce in ce mai rapid, cea mai buna reteta a succesului unei firme consta in atragerea inteligentelor creatoare si crearea unui mediu in care acestea sa poata prospera din plin. Cum functioneaza Google va arata cum sa faceti acest lucru.

 

In timp ce Larry continua sa vorbeasca, Jonathan a avut revelatia ca inginerii despre care discutau nu erau ingineri in sensul traditional al cuvantului. Da, erau realizatori de programe si ingineri de sistem straluciti, dar pe langa experienta lor vasta in domeniul tehnic, multi dintre ei aveau simtul afacerilor si o creativitate deosebita. Larry si Serghei le dadusera acestor angajati libertati si puteri neobisnuite pentru ca veneau dintr-un mediu universitar. Conducerea acestor oameni folosind structuri traditionale de planificare nu ar fi dat rezultate; i-ar fi ghidat, dar in acelasi timp i-ar fi incorsetat. „De ce ai vrea sa faci acest lucru?“, l-a intrebat Larry pe Jonathan. „Ar fi o prostie.“


Jonathan Rosenberg s-a alaturat companiei Google in 2002 ocupandu-se de proiectarea si dezvoltarea produselor destinate clientilor, firmelor care-si fac reclama si partenerilor, inclusiv Search, Ads, Gmail, Android, Apps si Chrome. In prezent este consultantul directorului executiv al companiei Google, Larry Page.

 

Eric Schmidt a fost director executiv la Google intre 2001 si 2011. In acea perioada a supervizat cresterea firmei, de la o firma debutanta din Silicon Valley pana cand a devenit unul dintre liderii mondiali in domeniul tehnologiei informatiei, care in prezent are venituri anuale de peste 55 miliarde de dolari si sedii in peste 40 de tari. Eric este in prezent presedintele comitetului de administratie al companiei Google.



Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

43044 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri