Gigel Stirbu: Nu voi fi de acord ca patrimoniul Rosia Montana sa aiba de suferit din cauza exploatarii

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 14 ianuarie 2014, 12:49 Actualitate | Cultură

Ministrul Culturii, Gigel Stirbu, a declarat, marti, la Comisia de cultura a Senatului, ca Ministerul Culturii nu va fi de acord cu o exploatare miniera la Rosia Montana, pana cand nu va fi sigur ca patrimoniul cultural national din acea zona va fi protejat, scrie Mediafax.

Membrii Comisiei pentru cultura si media din Senat au o intalnire, marti dimineata, cu ministrul Culturii, Gigel Stirbu. Scopul acestei intalniri este o prezentare a planurilor Ministerului Culturii pe anul in curs.

In acest context, Gigel Stirbu a declarat ca a fost membru "in celebra comisie de la Rosia Montana" si nu si-a schimbat punctul de vedere pe care il avea la momentul respectiv.

"Am spus-o si acolo ca, din punctul meu de vedere, pana nu suntem siguri ca acel patrimoniu national, cultural, din acea zona va fi recuperat sau va fi protejat, nu cred ca cineva din Ministerul Culturii va putea fi de acord cu o exploatare miniera din acea zona. Sunt convins ca, in momentul de fata, nu exista un pericol iminent vizavi de acel patrimoniu", a spus Gigel Stirbu.

El a precizat ca a intrat in posesia unui studiu care a fost comandat de Ministerul Culturii unor specialisti din Marea Britanie, privind posibilitatea ca Rosia Montana sa intre in patrimoniul universal UNESCO.

Gigel Stirbu a adaugat ca va pune la dispozitia membrilor Comisiei de cultura a Senatului acest studiu in urmatoarea perioada.

"Nu sunt o persoana care sa ma opun dezvoltarii tarii, exploatarii resurselor, dar, ca ministru al Culturii, nu o sa fiu niciodata de acord - inclusiv prin punerea la dispozitie a mandatului meu - ca o particica de patrimoniu sa aiba de suferit din cauza unei interventii industriale", a spus Gigel Stirbu, care s-a declarat convins ca "lucrurile vor lua o turnura favorabila" in cazul Rosia Montana.

De asemenea, Gigel Stirbu a mentionat ca, daca se impune, Ministerul Culturii va organiza o dezbatere publica in urmatoarea perioada cu privire la subiectul Rosia Montana. El a adaugat ca a discutat deja cu reprezentanti ai domeniului patrimoniului, intre care si cu Sergiu Nistor, de la ICOMOS.

Organizarea unei dezbateri publice privind Rosia Montana i-a fost recomandata ministrului Culturii de senatorul PNL Sorin Iliesiu. Acesta a argumentat ca mai multi oameni din domeniul patrimoniului s-au plans ca nu a existat un dialog "in spinoasa problema Rosia Montana".

"(...) totusi, o viitoare lege a minelor va trebui sa existe si o atitudine corecta a oamenilor de cultura si a dumneavoastra trebuie sa existe la modul optim. Trebuie sa existe o dezbatere publica cu toata lumea interesata in acest domeniu (...) astfel incat opinia publica sa fie impacata ca suntem responsabili fata de patrimoniul cultural de la Rosia Montana", a afirmat Sorin Iliesiu.

Precizarile facute de Gigel Stirbu in fata membrilor Comisiei de cultura reprezinta o modificare a punctului de vedere al Ministerului Culturii fata de subiectul Rosia Montana, fapt remarcat marti si de senatorul PSD Georgica Severin, presedintele Comisiei.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2134 vizualizari

  • +1 (23 voturi)    
    Investitii in patrimoniu (Marţi, 14 ianuarie 2014, 12:56)

    AlinaElena1 [anonim]

    Domnule Stirbu, ati fost vreodata la Rosia Montana? Pana acum, Rmgc a investit deja 30 milioane de dolari in patrimoniul de acolo, pe cand Ministerul Culturii nu a facut nimic!
    • +2 (26 voturi)    
      Alinutza, tu esti? (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:13)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui AlinaElena1

      Da, am auzit ca RMGC v-a facut parculetz pentru copii si le-au dat rechizite pentru scoala. Urmeaza sa va mai dea voua niste margele de sticla si oglinjoare colorate, ca sa va tina ocupati cand va cumpara casele pe nimic si va-nchid gura. E una din metodele folosite de conquistadori in relatiile cu amerindienii, prin secolele XVI si XVII.

      Hai, taci si sapa!
    • +3 (21 voturi)    
      aoleu, (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:29)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui AlinaElena1

      30 de millioane de dolari a bagat deja RMGC in cheltuieli cu publicitatea, masa si dansul pentru protejarea patrimoniului obtinut fraudulos la Rosia Montana?!
      • +1 (1 vot)    
        Esti informata gresit (Joi, 16 ianuarie 2014, 0:57)

        Flor.p [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        Banii aia nu s-au dus doar pe publicitate. Si oricum, banii aia au intrat toti in tara, indiferent de aria in care au intrat. Deci ar trebui sa le multumesti!
      • +1 (1 vot)    
        Cum iti (Joi, 16 ianuarie 2014, 1:45)

        AdrenalinaPura [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        Cum iti sustii aceasta afirmatie? Tu nu ai idee ca acei oameni au angajat deja moti acolo, nu?
    • -2 (20 voturi)    
      Cred ca a investit (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:44)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui AlinaElena1

      30 milioane in reclama si postaci platiti.
  • -3 (13 voturi)    
    bravo Giorgica ! (Marţi, 14 ianuarie 2014, 12:59)

    translativus [utilizator]

    Daca ai nevoie de un ajutor substantial in aceasta privinta, vezi ca era una.....o blonda....nu ii mai stiu numele......una care zicea ca se va lega cu lanturile de poarta rosiei, daca exploatarea va primi aviz pozitiv.

    Daca nu o gasesti, poti sa incepi sa iti faci valiza. Nu va mai dura mult.
  • -9 (13 voturi)    
    bravos (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:03)

    Mazeta [utilizator]

    „Nu o sa fiu niciodata de acord - inclusiv prin punerea la dispozitie a mandatului meu - ca o particica de patrimoniu sa aiba de suferit din cauza unei interventii industriale".

    Plesu, fost ministru al culturii, nu îmi amintesc să fi zis vreodată așa ceva. 2-1 pentru Gigel.
    • -1 (11 voturi)    
      da, gigel, salvatorul... (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:19)

      ca_32 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mazeto lasa vrajeala, "Nu o sa fiu niciodata de acord" nu inseamna ca nu o sa voteze sau semneze ce-i cade in mana pt acea exploatare, mai stim unul care la fel zicea ca nu e de acord si dupaia vota pentru...
      • +2 (10 voturi)    
        daca ar fi de acord? (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:34)

        sonnia [utilizator] i-a raspuns lui ca_32

        care ar fi problema daca ar fi de acord cu exploatarea? ar fi cea mai moderna din Europa si am avea si noi cu ce sa ne mandrim, nu doar cu relele facute de conationali peste hotare!
    • -2 (10 voturi)    
      nu cred (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:23)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca era nevoie ca domnul Plesu sa ZICA asa ceva.
    • -3 (9 voturi)    
      si, (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:34)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ti-a mai criticat si seful!
    • -2 (10 voturi)    
      cine-l crede pe GIGEL e...Sorinel (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:38)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      chiar IERI Crin Antonescu (seful suprem al lui Gigel Sorinel) a spsu ca LEGEA MINELOR (de fapt legea Rosia Montana) va fi votata in perioada urmatoare deci lasa-l pe Gigel jos ca macane
    • -4 (8 voturi)    
      Cu adevarat 21 pentru gigel (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:45)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La IQ fireste. eea ce in gasca uslinosilor califica deja pentru ministerul culturii. Cum o fi cel pentru interne nici nu vreau sa ma gandesc.
    • +8 (12 voturi)    
      Ministrul vorbeste in cunostinta de cauza (Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:50)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Gigel stie ce spune. O fi fost la Rosia Montana. A studiat proiectul. A vazut ca deja compania a bagat bani in patrimoniu. Ma astept, insa, sa finanteze si Ministerul Culturii ceva, nu doar de declaratii sa fie in stare!
  • +1 (23 voturi)    
    nu e cazul de Unesco (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:07)

    nicupanait [utilizator]

    Eu nu vad cu ce ar avea de beneficiat Rosia Montana intr-o eventuala includere in patrimoniul Unesco. In afara de Sighisoara, restul obiectivelor Unesco din Romania n-au avut mult de castigat, unele ba chiar de suferit. Sa nu uitam,insa, ca Rosia Montana e o localitate miniera de 2000 de ani, nu TURISTICA!
    • -3 (15 voturi)    
      ia zi matale (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:23)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

      in lista de mai jos care au fost obiectivele care au suferit?

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Patrimoniul_mondial_UNESCO_din_Rom%C3%A2nia

      In 20 de ani vreti sa extrageti tot aurul pe care nu l-ati extras in 2000 de ani.
      "Dezvoltare durabila", my ass!
      • +3 (3 voturi)    
        Tu (Joi, 16 ianuarie 2014, 0:12)

        anna.costea [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        Pe ce te bazezi cand faci asemenea acuzatii? Cat aur s-au extras in ultimii 2000 de ani a?
    • -3 (13 voturi)    
      ba e cazul de UNESCO (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:26)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

      tocmai ca sa nu uitam de Rosia Montana.
    • +8 (8 voturi)    
      asta (Marţi, 14 ianuarie 2014, 23:57)

      cami_p [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

      s-ar bloca niste resurse si ne-am asigura ca o zona ramane in paragina si cu toate problemele pe cap, asta ar asigura unesco
      • 0 (0 voturi)    
        investitii, nu liste! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:34)

        Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui cami_p

        au unii o obsesie cu rezolvarea lucrurilor pe hartie si cu introducerea pe liste. la Rosia Montana e nevoie de investitii, nu de liste!
  • -4 (12 voturi)    
    Bravo Gigel!!! (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:12)

    Mariicaialbastri [utilizator]

    Cred că n-am mai zis un bravo pe Hotnews la un politician român de cînd s-a câștigat procesul cu Ucraina la Haga...
  • -6 (10 voturi)    
    Filozoful Gigel (Marţi, 14 ianuarie 2014, 13:43)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Sa se revizuiasca primesc (adica sa se eploateze) da sa nu se schimbe nimic (adica sa se pastreze patrimoniul). Tocmai faptul ca nu se poate exploata fara a distruge patrimoniul a generat protestele.
    • +3 (13 voturi)    
      se poate si patrimoniu,si minerit (Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:56)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Bogdan, tu ai fost la Rosia Montana sau macar ai habar de ce include proiectul? Exista zone protejate de care nu are cum sa se atinga Rmgc, ba chiar le si da un suflu nou, ca sa revigoreze turismul, ca tot va dati multi doritori de Unesco
      • -2 (6 voturi)    
        Sunt sigur ca nu ai habar (Marţi, 14 ianuarie 2014, 17:25)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        Dar banii RMCG sunt mai buni ca orice proiect. Nu are cum sa supravietuiasca nici o galerie din perioada romana in situl de exploatare. ceea ce salveaza ei e un muzeu satesc cu 7 cratite si o farfurie sparta. Nu e vorba doar de vestigiile arheologice ci si de zona de mediu ce va fi distrusa. Dar, nu-i asa, vom avea o teribila dezvoltare prin 0,25 % redevente, daca se vor plati si astea, schema de transfer a profitului prin societati intermediare fiind desa in functie. In rest turism poate pentru sado-masochisti ce doresc intoxicare cu cianuri iar suflul nou va fi si ultimul.
        • +7 (7 voturi)    
          nevoie de ecologizare (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 18:15)

          AlexandraMaciuca [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Din pacate, mediul la Rosia Montana s-a distrus inca de acum multi ani si se distruge pe zi ce trece, daca nu se ecologizeaza rapid. Statul n-are bani,investitorul este dispus sa se ocupe si de asta. Nu vad de ce ne-ar deranja
      • 0 (0 voturi)    
        bineinteles (Joi, 16 ianuarie 2014, 2:12)

        Anck [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        si mereu se va gasi o solutie de mijloc. important e sa fie si oamenii dispusi sa o asculte.
    • 0 (0 voturi)    
      informeaza-te (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:35)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      de fapt lipsa de informare si dezinformarea activistilor au generat proteste. daca te-ai informa, ai vedea ca se poate exploata si si proteja patrimoniul, asta si vor sa faca cei de la RMGC.
  • -2 (10 voturi)    
    Hotii continua jaful ... (Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:00)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Deci in planurile lor, politicienii isi inchipuie ca vor continua jaful.
  • +8 (12 voturi)    
    reabilitarea a inceput (Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:45)

    andinny [utilizator]

    Ar fi fost culmea sa spuneti ca sunteti de acord cu distrugerea patrimoniului. Din fericire, reabilitarea a inceput. Cel putin eu asta am vazut ultima data cand am fost la Rosia Montana. Nu trebuie exclus patrimoniul, cand e vorba de minerit, ambele pot avea de castigat
  • -5 (9 voturi)    
    Băieți, pe loc repaus :) (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:54)

    Luminitza [utilizator]

    Doamne, de când n-au mai avut atâta de lucru postacii” :D
    • +5 (5 voturi)    
      de lucru (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 22:49)

      nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui Luminitza

      stii cine ar trebui sa aiba de lucru? Motii. Si nu cu ziua, ci sa contribuie la stat, fiind salariati. E crunt sa vezi oameni cu experienta, care traiesc de pe azi pe maine pt ca niste politicieni nu sunt in stare sa ia decizii!
  • +7 (7 voturi)    
    gata cu dezbaterile (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 18:12)

    AlexandraMaciuca [anonim]

    dupa mai bine de 10 ani in care s-a tot dezbatut pe toate fatetele problema Rosia Montana, au fost dezbateri tv, online etc, nu cred ca mai e rost de inca o dezbatere publica. Doar tragem de timp, cand zona are nevoie de ajutor. Ieri!
    • +5 (5 voturi)    
      Ratam oportunitati? (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 22:48)

      nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui AlexandraMaciuca

      de acord, insa am vazut ca niciun politician nu doreste sa-si asume raspunderea pe Rosia Montana si prin dezbateri dupa care oricum nu se decide nimic, macar amana momentul de a-si face datoria.Ma tem sa nu ratam o noua mare oportunitate, din cauza lasitatii. Vad ca si bulgarii se misca mai repede la minerit!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version