Articol actualizat

VIDEO Muzeul Taranului Roman, in pericol de disparitie. Miza - un teren si o cladire in centrul Bucurestiului

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 17 decembrie 2013, 18:49 Actualitate | Cultură

Muzeul Taranului Roman
Foto: Muzeul Taranului Roman
Directorul Muzeului Taranului Roman (MTR), Virgil Stefan Nitulescu, i-a adresat marti o scrisoare deschisa premierului Victor Ponta, in care ii cere sa nu dea curs initiativei de desfiintare a Muzeului. "S-ar desfiinta o institutie fundamentala pentru spiritualitatea romaneasca, greseala pe care a facut-o numai regimul comunist", i-a scris directorul MTR premierului. Miza eventualei desfiintari a Muzeului Taranului este cladirea si terenul aferent din Centrul Bucurestiului, chiar in fata sediului Guvernului.

Rovana Plumb, ministrul Mediului, admite ca "a fost o discutie" in acest sens, dar nu s-a luat nicio decizie. Noul ministru al Culturii, liberalul Gigel Stirbu, spune ca nu va vota niciun act in acest sens, in timp ce premierul Victor Ponta ii cere sa comaseze cele doua muzee.

Nitulescu citeaza un proiect de hotarare de Guvern care ar trece cladirea si terenul Muzeului Taranului la Muzeul Antipa, toate urmand sa intre in subordinea Ministerului Mediului. De asemenea, patrimoniul si colectiile de la Muzeul Taranului ar urma sa fie mutate la Muzeul Satului si expuse in aer liber, in Parcul Herastrau.

Reamintim ca Muzeul Taranului Roman a fost infiintat in 1906, de Regele Carol I.

Totul pe fondul unei dispute care a capatat si accente politice. Dupa ce a depus juramantul de ministru al Culturii, Gigel Stirbu (PNL) a fost intrebat de presedintele Traian Basescu de ce doreste sa comaseze cele doua muzee, iar Ponta a replicat scurt: "Comasati-le".

Ulterior, Gigel Stirbu a intervenit la Realitatea TV si a afirmat ca nu avea cunostinta de aceasta intentie in momentul in care a depus juramantul si ca nu va semna un astfel de act.




Directorul general al Muzeului Antipa a declarat, pentru Mediafax, ca nu stie de existenta unui proiect de Hotarare de Guvern care ar face ca muzeul pe care il conduce sa treaca in subordinea Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice.

El a spus insa au existat discutii cu reprezentantii Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, care au spus ca i-ar putea ajuta sa extinda spatiul Muzeului Antipa, astfel incat actuala cladire care are fatada pe Soseaua Kiseleff sa poata fi extinsa si spre Bulevardul Ion Mihalache, pentru ca instuitutia "moare din lipsa de spatiu".

In ceea ce priveste trecerea imobilului care adaposteste Muzeul National al Taranului Roman in administrarea Muzeului National de Istorie Naturala "Grigore Antipa", Dumitru Murariu a spus ca nu s-a pus niciodata aceasta problema in discutie, acea cladire fiind nepotrivita pentru profilul Muzeului Antipa.

"Niciodata nu s-a luat in discutie aceasta idee", a declarat pentru Mediafax Dumitru Murariu.

De asemenea, Dumitru Murariu a precizat ca toate marile muzee ale lumii s-au extins de-a lungul timpului, de aceea este necesar ca si Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" sa aiba cat mai mult spatiu pentru a functiona in mod corespunzator.

Contactat de HotNews.ro, Radu Boroianu, secretar de stat in Ministerul Culturii, a afirmat ca a aflat abia in urma cu doua zile de acest proiect initiat de Ministerul Mediului. In acest moment, proiectul de Hotarare de Guvern nu are avizul Ministerului Culturii, a mai spus Boroianu. Acesta este convins ca noul ministru al Culturii, Gigel Stirbu, nu va fi de acord cu acest proiect. "Am vorbit cu domnia sa si ieri si astazi si mi-a dat asigurari ca nu va semna acest proiect", a precizat Boroianu. Acesta a mai afirmat ca in cazul Muzeului Antipa sunt "lucruri care ar putea fi discutate", deoarece si in alte state europene muzeele de istorie naturala se afla la ministere ale mediului. Insa, nu poate fi acceptat un transfer si comasarea Muzeului Taranului Roman cu cel al Satului deoarece sunt muzee care au semnificatii diferite. Muzeul Taranului Roman este dedicat spiritualitatii romanesti, iar Muzeul Satului este dedicat etnologiei romanesti.

Virgil Nitulescu, directorul general al Muzeului Taranului Roman, crede ca prin acest proiect se doreste desfiintarea muzeului, miza fiind, probabil, una imobiliara. Nitulescu sustine ca ace st proiect a starnit indignarea tuturor celor care lucraza in acest domeniu. "Colegii mei din toata reteaua muzeelor vor sa faca un protest la nivel national si international", a mai afirmat Nitulescu. Potrivit acestuia, au mai existat discutii despre o posibila comasare a celor doua ministere, insa doar in sensul unificarii sub o singura conducere, Muzeul Taranului Roman urmand sa functioneze in actuala cladire.

HotNews.ro a incercat inca de luni sa obtina un punct de vedere din partea Ministerului Mediului, insa acesta nu a transmis niciun raspuns pana in acest moment.

UPDATE Paulina Popoiu, directorul general al Muzeului Satului, a declarat pentru Mediafax ca nu i-a intrebat nimeni nimic despre proiectul de comasare cu MTR, insa a precizat ca, fiind vorba despre doua institutii de o asemenea anvergura, "lucrurile nu se fac asa usor, se fac dupa anumite analize".

"Oficial, nu ne-a intrebat nimeni nimic, totul a fost pe baza de zvonuri", a declarat Popoiu.

Citeste integral scrisoarea deschisa trimisa de directorul Muzeului Taranului Roman premierului Victor Ponta:

"Stimate Domnule Prim-Ministru,

    Am fost informat cu privire la existenta unui proiect de hotarare a Guvernului care ar face ca, intr-o prima etapa, Muzeul National de Istorie Naturala 'Grigore Antipa' sa treaca in subordinea Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice si imobilul din Soseaua Kiseleff nr. 3, care adaposteste Muzeul National al Taranului Roman, in administrarea Muzeului National de Istorie Naturala 'Grigore Antipa'. In etapa urmatoare, din cate am inteles, ar urma ca, in termen de 90 de zile, Muzeul nostru sa fie unificat cu Muzeul National al Satului 'Dimitrie Gusti', pierzandu-si asadar, personalitatea juridica, iar toate bunurile culturale care sunt adapostite in cladirea noastra si expozitia permanenta sa fie gazduite in imobilul muzeului in aer liber din Parcul Herastrau.

MTR, Antipa si Guvernul Romaniei pe harta
Foto: Google Maps
    Va rog sa imi permiteti, domnule Prim-Ministru, sa expun foarte pe scurt motivele pentru care o asemenea decizie ar fi total inoportuna. Nu am sa discut, aici, situatia colegilor nostri din Muzeul 'Antipa'. Muzeul nostru, care a fost infiintat in anul 1906, sub patronajul Regelui Carol I (al carui nume l-a si purtat, din 1915, pana in 1948) a fost gazduit in cladirea in care se afla acum, de la bun inceput. Cladirea, proiectata, initial, de arhitectul Nicolae Ghica - Budesti si terminata de arhitectul Grigore Ionescu (si care, acum, este monument istoric de importanta nationala), a fost gandita, din capul locului, pentru a gazdui 'Muzeul de Arta Nationala', initiat de marele nostru muzeolog, istoric de arta si etnolog, Alexandru Tzigara - Samurcas. Din pacate, cel mai mare muzeu al Romaniei, asa cum era in acel moment, a fost evacuat din cladire in 1953, pentru a gazdui Muzeul Lenin - Stalin, devenit, mai tarziu, Muzeul de istorie a Partidului Comunist, care a fiintat, pana in decembrie 1989 in aceasta cladire.

    Intre timp, Muzeul (rebotezat 'de Arta Populara') a fost, gazduit de Palatul Stirbey, de pe Calea Victoriei, pana in anul 1978, cand, prin decizia directa a lui Nicolae Ceausescu, a fost desfiintat, prin unificare cu Muzeul Satului. Intregul patrimoniu al muzeului a fost inghesuit in niste conditii absolut improprii, Muzeul Satului, ca muzeu in aer liber, nefiind pregatit, in nici un fel, sa primeasca acest patrimoniu si sa il ingrijeasca.

    La inceputul lunii februarie a anului 1990, dupa desfiiintarea fostului muzeu al Partidului Comunist, Muzeul nostru s-a intors in sediul care ii era destinat. Pentru patrimoniul sau, care numara peste 90.000 de obiecte, s-au construit depozite speciale adecvate patrimoniului etnologic, potrivit standardelor internationale. Totodata, intr-un timp foarte scurt, o echipa exceptionala de etnologi, sociologi si artisti, condusa de marele pictor Horia Bernea, a realizat o expozitie permanenta remarcabila, fapt care a fost recompensat cu cel mai important premiu in domeniul muzeelor, din Europa. Astfel, in 1996, Muzeul Taranului a primit Premiul pentru Muzeul European al Anului, ramanand, pana in ziua de astazi, singura institutie muzeala din Romania care a primit aceasta distinctie.

    Daca s-ar da curs proiectului de hotarare a Guvernului (care, oricum, in acest moment, nu respecta, in opina noastra) prevederile Legii muzeelor si colectiilor nr. 311/2003 republicata, art. 18 si 34 si care nu a fost publicata pe pagina de internet a ministerului initiator,
- s-ar desfiinta o institutie fundamentala pentru spiritualitatea romaneasca, greseala pe care a facut-o (atunci, cu vadita intentie) numai regimul comunist,
- s-ar distruge o expozitie permanenta care a fost unanim apreciata de specialisti si de ghidurile turistice publicate in intreaga lume (va putem pune la dispozitie aceste detalii),
- ar fi lasat fara adapost un patrimoniu de exceptie (pentru ca Muzeul Satului nu dispune de spatii suplimentare de depozitare pentru a putea primi si obiectele pe care le gestioneaza Muzeul Taranului),
- Muzeul 'Antipa' ar primi un spatiu, oricum, inadecvat nevoilor sale,
- un numar imens de persoane care apreciaza Muzeul National al Taranului Roman (nu numai cei care fac parte din elita intelectuala a tarii, de la membrii Academiei Romane, profesorii universitari, artistii etc.), precum si publicul obisnuit al muzeului, de la elevi si studenti, pana la rezidentii straini in Romania, inclusiv, diplomatii, vor fi extrem de nemultumite de o asemenea masura, care va elimina din viata publica a Capitalei un loc de cultura ce are o semnificatie aparte pentru cel putin cateva sute de mii de oameni (nu doar vizitatorii obisnuiti ai muzeului, asadar), care vin la Muzeul Taranului pentru a lua parte la manifestari culturale dintre cele mai diverse: expozitii temporare, concerte, festivaluri de teatru si film, lansari de carte, conferinte etc.

Stimate Domnule Prim-Ministru,

Va asigur ca pozitia pe care o exprim in aceasta scrisoare deschisa este conforma cu cea a intregului personal al Muzeului si ca ea va ramane aceeasi, indiferent cine se va afla la conducerea institutiei in viitor.

Sper ca prin decizia pe care o veti lua, de a nu da curs initiativei de desfiintare a Muzeului National al Taranului Roman, veti dovedi ca ascultati vocea ratiunii, respectand dreptul fundamental la cultura al cetatenilor si punand pret pe identitatea culturala a romanilor.

Cu deosebit respect,

Dr. Virgil Stefan NITULESCU
Directorul general al Muzeului National al Taranului Roman"
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

21105 vizualizari

  • +37 (37 voturi)    
    MTR (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:10)

    demaGOGU [utilizator]

    Tzigara – Samurcaș si H. Bernea se rasucesc in mormant
    • -23 (27 voturi)    
      devierea atenţiei spre un non-subiect (Marţi, 17 decembrie 2013, 21:30)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      avem alte jdemii de lucruri mai importante pentru care să ne indignăm decât pentru comasarea a 2 muzee.
      • +25 (27 voturi)    
        prietene (Marţi, 17 decembrie 2013, 23:41)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        singurul lucru mai important decat ceva care exista dinainte sa te nasti tu este ceva de dinainte sa se nasca bunicii tai. Si tot asa, ca sa intelegi si povestea cu aurul de la rosia montana. Este foarte important, probabil ca habar nu ai ca muzeul satului este cel mai vizitat muzeu din tara sau ca mtr-ul a fost condus de marele Horia Bernea (am avut privilegiul sa-l intalnesc, sa-mi ierte paranteza), sau ca muzeul satului este printre cele mai vechi muzee in aer liber din Europa si tot asa. Vorbesti de "jdemii de lucruri mai importante" doar ca sa te afli in treaba. Trecutul este mai important decat parerea ta.
        • +5 (5 voturi)    
          Nu te contrazic... (Miercuri, 18 decembrie 2013, 13:23)

          lst [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          ... doar iţi atrag atenţia că eşti în maaare eroare!
          Muzeul satului este altceva decât Muzeul ţăranului român!

          ... Tot aşa cum Ministerul culturii, chiar dacă n-o să-ţi vină să crezi, nu are treabă cu acele ramuri ale agriculturii care se ocupă de cultura câmpului...

          În rest, în principiu, ai dreptate...
          • 0 (0 voturi)    
            Dragule (Sâmbătă, 28 decembrie 2013, 1:04)

            un dac [utilizator] i-a raspuns lui lst

            Ma scuzi, acum am vazut mesajul. Nu fac nicio eroare, le-am vizitat pe fiecare in parte de zeci de ori. ii explicam stimabilului de ce sunt importante muzeele si de ce trebuie lasate in pace. Numai bine!
      • +5 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 18 decembrie 2013, 10:16)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Eu, de exemplu, sunt indignat cand vad atata ignoranta...
    • +4 (4 voturi)    
      Tzigara – Samurcaș si H. Bernea se rasucesc ... (Miercuri, 18 decembrie 2013, 13:01)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ... in mormant, Goebbels (cel caruia ii venea sa scoata pistolul cand auzea de cultura) in schimb... jubileaza!
  • +18 (24 voturi)    
    Gaze de șist (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:18)

    Un cititor [utilizator]

    Au gasit baieții în imcinta muzeului și vor să-i dea ceva de lucru la Plumb ca să polueze ceva, acum că s-a amânat acțiunea Roșia Montana, iar la Pungești poluarea merge destul de greoi. Ponta e restant la planul de poluare și acum vrea să recupereze. La jandarmi stă bine.
  • +20 (22 voturi)    
    ca sa faca CE ???? (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:25)

    open [utilizator]

    ce "se doreste" sa devina cladirea golita ? Din nou muzeu PSD ? Iliescu are zilele numarate din motive de sanatate si trebuie sa fie tot gata ?

    Daca stie cineva sa ne spuna. Daca nu poate facem un concurs de idei: eu propun tot MTR muzeul taranului roman.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu stiu (Miercuri, 18 decembrie 2013, 9:22)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui open

      Nu stiu ce urmareste Ponta, probabil pur si simplu cresterea puterii unui minister. Pana acum numai centralizari a facut, un fel de dictatura prost-mascata. La fel cum comunistii au incercat sa stearga istoria, la fel si Ponta, ca sa-si traga pe spuza lui inca un obiectiv. Stiati ca Ponta va controla vanzarile de terenuri ? Se va infiinta o "autoritate" (adica un grup de marionete) sub controlul lui pentru aprobarea vanzarilor de terenuri. Fratilor, sub USL traim in tiranie.
  • +21 (23 voturi)    
    PM (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:26)

    dan63 [utilizator]

    adică Prim Mitomanul nu cunoaște istoria, așa că ... alteptați/vă la orice. Și sunt sigur că nici cei care i-au votat pe usl nu știu mai multe ca el, care nu știe ... nimic!
  • +27 (29 voturi)    
    nu-i prima data (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:29)

    ca_32 [utilizator]

    dupa ce au distrus ICR acum urmeaza Muzeul Taranului si Muzeul Satului. Obiectivul e simplu analfabetizarea, debusolarea, confuzia poporului ca doar asa poti sa strunesti o turma de dobitoci. noroc cu UE care mai franeaza planul lor malefic dar pe termen lung presimt ca or sa indobitoceasca un procent covarsitor din popor cat sa inchida gura la oricine cu "noi am fost votati, facem ce vrem"
  • +20 (22 voturi)    
    Horia Bernea (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:33)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Ei si? Un plagiator care calca in picioare memoria si osirdia lui Horia Bernea, un intelectual pe la glezna caruia abia de-ar fi ajuns Ponta+Gigel laolalta.
  • +14 (16 voturi)    
    Tovarasul Calcan (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:36)

    Romulus Iaru [utilizator]

    Tovarasul Calcan loveste iar....
  • +23 (25 voturi)    
    ba pontanocchio, (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:36)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    vad ca de vorba buna si de rusine nu te-nduri sa pleci, ce naiba vrei? 1907 cu furci si coase?! DEMISIA, BA!

    Jos guvernul pontanocchio! Jos parlamentarii penali!
    • +17 (19 voturi)    
      aceeasi poveste (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:40)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      ca si la spitalul din Eforie Sud, le desfiinteaza/"muta" ca sa puna labele pe terenuri:

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15346059-video-incredibila-soarta-spitalului-malul-marii-negre-doar-luna-dupa-intrat-parohia-baronului-psd-nicusor-constantinescu-spitalul-ortopedie-eforie-sud-fost-inchis-facto.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-de_profesie_medic_in_romania-15470097-face-chirurg-roman-atunci-cand-inchide-spitalul-care-lucreaza.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-16180601-multi-ani-domnule-doctor-hai-cara.htm
  • +19 (21 voturi)    
    mesajul nu e pentru dvs. (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:48)

    radiola [utilizator]

    Pentru bugetarii din cultura.
    Ponta stie ca vin vremuri grele pentru bugetari ,banii vor fi mai putini ca doar bate campania electorala la usa
    ,de la UE se cam strange surubul asa ca o sa va cam imputineze.
    Va comaseaza pana dispareti,oare nu bugetarii l-au votat pe Ponta?
    Boc era unul rau care va taia bani stati sa vedeti distractie de la anul cat va taie USL.
    Nu am nimic cu cultura romana dar cat timp a fost Pataievici la ICR l-ati facut albie de porci.
  • +17 (17 voturi)    
    Să desfiinţăm toate muzeele (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:50)

    felis_tigris [utilizator]

    Ce dracu' avem nevoie de muzee? Ce să facem cu ele? Dă-o dracu' de cultură muzeistică, că asta nu aduce profit la şmecherii politici, aduce profit doar plebei, iar plebea cu cât este mai îndobitocită, cu atât mai bine pentru şmecherii politici. Ţi'ai dracu' de nenorociţi! Sunt convins (oare?) că nenorociţii ăştia nu ar fi capabili să demoleze clădirea din discuţie, dar poate că unor baştani le-ar prii la fix clădirea respectivă.
    • +1 (1 vot)    
      N-ai dreptate!!!! (Miercuri, 18 decembrie 2013, 13:45)

      lst [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      'Geaba ai primit numai plusuri; te-arunci în necunoscut cu capu' înainte, fără să înțelegi chestii elementare!

      NU, nici Muzeul Țăranului Român și nici Antipa (deși în denumirile oficiale apar în sintagma ”Muzeul Național”), n-au nicio valoare!

      Nici măcar Muzeul (Național ! ~al) Satului (confundat pe aici de multi comentatori cu cel al țăranului român) n-are valoare.

      ... Bine, mă refer la valoare COMERCIALĂ/IMOBILIARĂ!

      Ca, dac-ar fi avut, l-ar fi trecut in administrarea lu' Dragnea, măi dragă, nu lu' Plumb (he, potrivit nume!), la mediu...

      Oricum, imi amintesc ca in ultimii ani al comunismului, la Universitatea din Bucuresti s-au comasat (cam cu aceeași logica ca cea din spatele comasarii muzeelor în discuție) facultățile de Biologie cu cea de Geologie-Geografie.
      Daca atunci cand s-au pus în aceeași caciulă GEOlogia cu GEOgrafia se spunea ca trebuia adus si GEO Bogza in noua facultate, la cea de BioloGIE-GeoloGIE mai erau asteptate TeoloGIA, FiloloGIA etc, pentru ca erau (nu-i așa?) din aceeași ”familie”... cu legătură la Paşcani!!!
      Ce, astea nu-s amandouă muzee !?!

      So, avem, pe țeavă MUZEUL NAȚIONAL DE ISTORIE NATURALĂ AL ȚĂRANULUI GRIGORE ANTIPA !!!!!

      ... NIȘTE TĂRANI, DOM'LE !!!
  • +18 (20 voturi)    
    Cum adică, noi mai avem țărani? (Marţi, 17 decembrie 2013, 19:59)

    Cocofifi [utilizator]

    Domnule director,

    apreciem inițiativa dvs de a păstra unul dintre puținele edificii care comemorează istoria poporului român, în majoritatea lor țărani care, pe lângă faptul că și-au plătit birurile, au mai și murit pe capete pentru netârnarea țării.

    Din păcate, în această eră a informației, România nu își mai permite să aibă țărani. Recomandăm înlocuirea noțiunii de țăran cu cea de hacker, pentru că așa suntem cunoscuți peste hotare.

    Peste 50 de ani o să avem în manualele de istorie "Răscoala hackerilor de la Bobâlna" și tabloul "Consultanți IT omorâți cu tunul" de Octav Băncilă.

    Nu-i așa că viitorul e incitant? Eh?
  • +15 (17 voturi)    
    ... (Marţi, 17 decembrie 2013, 20:00)

    cris80 [utilizator]

    cum a fost si cu spitalul din eforie, scopul e pur imobiliar. ma intreb daca acum se va reactiona mai puternic fiind in Bucuresti.
  • +14 (16 voturi)    
    umbla zvonul (Marţi, 17 decembrie 2013, 20:25)

    Un cititor [utilizator]

    Ca Ponta ar vrea sa faca acolo muzeul ciocoiului român. Director Trița Fănița.
  • +15 (15 voturi)    
    USL (Marţi, 17 decembrie 2013, 20:55)

    OmulNou [utilizator]

    USL = guvernarea pe nevazute, nu stim, nu vorbim, facem orice ca sa ne sporim puterile.
  • +16 (18 voturi)    
    Cocalarul Roman vs. Taranul Roman (Marţi, 17 decembrie 2013, 21:47)

    krampus [utilizator]

    Primsinistrul Ponta vrea sa scape de cruci si icoane asa de aproape de biroul lui, mai intai baga dinozauri apoi un dinozauras istet de-al lui va face acolo un hotel cinci stele si daca or sa fie si niscaiva folkloriste, cu atit mai bine ! Eventual, grupul de folkloriste se va numi Ansamblul Cocalarului Roman.
    • +4 (4 voturi)    
      de folcloriste... (Miercuri, 18 decembrie 2013, 12:32)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui krampus

      ... se ocupa Ministrul Tineretului, cel care ii furniza folcloriste tinere, de liceu, lui Negoita, actualul primar al sectorului 3.
      Merite pentru care a si ajuns, cum era normal la USL, Ministru al Tineretului.
      In concluzie, jos tiranul Basescu si Justitia basista!
  • +13 (15 voturi)    
    aha! (Miercuri, 18 decembrie 2013, 6:51)

    ctrlm [utilizator]

    Iar un teren si o clădire de furat. Schema clasica a lipitorii imobiliare de stat. La fel ca institutul de cercetari alimentare, etc. Escrocii nostri nu au nici macar imaginație. Sunt niste găinari.
  • +11 (13 voturi)    
    ha! (Miercuri, 18 decembrie 2013, 9:22)

    _cutare [utilizator]

    Sa fie oare Gigel Stirbu revelatia anului ca ministru al culturii? Poate avem o surpriza placuta, chiar daca nu ma astept ca omul sa aiba idei geniale pentru ca nu este un om de cultura, in simplitatea lui s-ar putea macar sa se opuna distrugerii din cultura promovata in ultimii ani de cei care s-au perindat pe la minister. Mie imi ajunge sa spuna nu cand trebuie sa fie distrus sau desfiintat un obiectiv sau eveniment ce tine de cultura noastra, nu am nevoie de ideile de doi bani ale unui om prea plin de el, cum a fost Barbu. Gigel se pare ca s-a pronuntat deja impotriva distrugeri minelor romane de la Rosia Montana. Acum se opune desfiintari MTR. Sa vedem ce urmeaza.
  • +11 (13 voturi)    
    Felicitari Guvernului Romaniei (Miercuri, 18 decembrie 2013, 9:28)

    GiorgianGînguţ [anonim]

    Un netarmuit respect pentru neobositele eforturi de inlaturare pentru totdeauna a ultimelor ramasite ale mentalitatii burghezo-mosieresti de pe teritoriul Romaniei pentru profunda preocupare de creare a omului nou, complet separat de valorile trecutului.
  • +5 (5 voturi)    
    traiasca Turnatorul Sef (Miercuri, 18 decembrie 2013, 11:56)

    visio [utilizator]

    ce departe ajungi daca iti parasti rudele la politia PCR!!
    mai, contemporanii lui Felix, luati aminte 3 cuvinte: fraierilor, v-am facut!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Oare cine a pus ochii pe această (Miercuri, 18 decembrie 2013, 13:23)

    marga 2 [utilizator]

    clădire frumoasă ? Care USL-ist ?
  • +2 (2 voturi)    
    Da guvernul ce are? (Miercuri, 18 decembrie 2013, 15:02)

    benicio [utilizator]

    Probabil ca jumatate din Palatul Victoria ar putea sa gazduiasca lejer cateva colectii de la Antipa, oricum e o armata de birocrati acolo, iar la cum merge economia nu prea se justifica. Ce idei geniale le vin uneori!
  • +2 (2 voturi)    
    După ce s-a furat toată industria şi agricultura.. (Miercuri, 18 decembrie 2013, 16:15)

    Alistar44 [utilizator]

    ....noul USL fură muzeele. Când şi cine va fura şi Palatul Regal ??? Cei ce vor fi graţiaţi şi amnistiaţi prin Legea făcută pentru ei ce vor fura după eliberare ???
  • +2 (2 voturi)    
    Extindere , nu comasare (Miercuri, 18 decembrie 2013, 16:35)

    Draky [utilizator]

    Stimabili cetateni cu idei (unii glumeti zic i...i), in loc de comasare, propun sa extindeti toate muzeele din zona in cladirea Guvernului si guvernul sa plece, a inceput sa se fosilizeze!
  • +2 (2 voturi)    
    de desfiintarea acestui Guvern ce spuneti? (Miercuri, 18 decembrie 2013, 17:05)

    me_ro [utilizator]

    cat ii mai suportam?! cate minciuni, hotii si jecmaneli? cata imagine terfelita a tarii mai inghitim? cate legi nenorocite ii mai lasam sa isi voteze? Pana cand???? iesiti in strada fratilor.
  • +1 (1 vot)    
    zisa comasare a MTR (Miercuri, 18 decembrie 2013, 21:02)

    Mihai IonTurcu [anonim]

    Daca comasarea va insemna mutarea patrimoniului MTR in alta cladire, ca fost candva conservatorul unui muzeu national, in primul rand este pierduta conceptia expozitiei actuale,care a costat timp si bani, apoi va deveni incert unde vor fi initial depuse colectiile, dintre care unele foarte sensibile (textile,piele,pai) si nimeni nu garanteaza ca in orizont de timp mediu vor reveni undeva in alte depozite adecvate si in alta expozitie, deci vor sta gramada inlazi, te miri in ce mediu, de unde vor fi scoase pe jumatate distruse( atac de insecte, bacterii si mucegai). Aceasta mutare, inainte dea fi organizat muzeal unui nou spatiu adecvat, ar fi crima.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă