Ambasadorul francez Philippe Gustin, la RFI, despre scriitorii care au refuzat sa vina la Salonul de Carte : "Prin definitie, absentii gresesc"

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 22 martie 2013, 16:27 Actualitate | Cultură

Philippe Gustin, ambasadorul Frantei la Bucuresti
Foto: HotNews.ro
Invitat in studioul RFI de la Salonul de Carte de la Paris, ambasadorul Frantei, Philippe Gustin, a precizat ca invitatia pentru scriitorii romani a venit din partea Frantei si ca nu doreste sa le faca publicitate.

"Eu sunt mai atent si am mai mult respect pentru interesul general pentru ca, printr-o luare de pozitie oarecare, sa fac publicitate absentilor. Prin definitie, absentii gresesc intotdeauna. Nu voi spune mai mult, eu unul ma bucur ca marea majoritate a autorilor au acceptat. Reamintesc ca invitatia pentru acesti autori a venit din partea Frantei. Deci cu atat mai rau pentru cei care au refuzat, iar eu nu vreau sa le fac publicitate", a mai declarat Philippe Gustin, in emisiunea speciala a lui Luca Niculescu, ce l-a avut invitat si pe ambasadorul roman la Paris, Bogdan Mazuru.

De altfel, pentru a continua "fronda" unor scriitori precum Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu sau Mircea Cartarescu, mai multi tineri ce purtau masti cu chipul acestora au protestat joi seara, chiar la deschiderea Salonului. S-au declarat a fi artisti romani si straini, iar in mini-manifestul intitulat "ICR-OFF" au denuntat noua conducere a Institutului Cultural Roman. In cele din urma, cei cativa tineri au fost evacuati, inainte de venirea presedintelui Francois Hollande la standul Romaniei.

"E normal ca intr-o democratie sa fie exprimate toate opiniile. Dar asta trebuie sa se faca respectandu-i pe ceilalti si mai ales respectandu-I pe cei care reprezinta Statul"
, a declarat la RFI Philippe Gustin, care a mai explicat si ca e normal sa existe un nivel minim de securitate. "Dar sa nu stricam ceea ce trebuie sa fie un eveniment minunat pentru Romania, pentru relatiile dintre Romania si Franta si pentru imaginea Romaniei in Franta", a insistat el.

Continuarea pe www.rfi.ro.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3274 vizualizari

  • +24 (28 voturi)    
    Domnule Ambasador, (Vineri, 22 martie 2013, 16:43)

    Kappa [utilizator]

    Dumneavoastra vorbiti in numele unei tari care citeodata a fost condusa de calai dar niciodata de secaturi.
    Si-atunci nu puteti intelege gestul de protest al unor scriitori care apartin unei natzii conduse de gunoiae.
    A bon entendeur, Salut!
    • -14 (18 voturi)    
      Ai dreptate! (Vineri, 22 martie 2013, 17:48)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

      E sclavul lui Marga si al USL, e clar. Cine nu e de acord cu noi e impotriva noastra.
  • +23 (25 voturi)    
    De ce nu puneti si voi un plagiator ministru? (Vineri, 22 martie 2013, 16:48)

    abisala [utilizator]

    Nu intelegeti realitatile de aici, dar vi se pare ca puteti da lectii. Vi se pare normal ca acei absenti sa fie crucificati in fiecare zi? Vi se pare nromal sa taca si sa inghita, pentru binele Romaniei? Al carei Romanii? A Romaniei care a stat sub comunism jumatate de secol tocmai pentru ca elitele romanesti au tacut si au inghitit? Revin la prima intrebare: ati pune un plagiator ministru al culturii in Franta? Daca nu, si veniti cu asemenea comentarii, inseamna ca nu intelegeti realitatea! Si e pacat ca un ambasador din Romania sa nu inteleaga realitatea din Romania!
    • -10 (12 voturi)    
      Pai, va contraziceti, caci (Vineri, 22 martie 2013, 18:07)

      Lexis [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      in vara, spuneati ca mai marii de la UE , cunosc foarte bine realitatea din Romania, ca sunt corect informati, ca trebuie sa tinem cont de atitudinea lor. Acum, aceeasi nu mai inteleg realitatea?! Apoi, plangeti Romania ca pe timpul comunismului, elitele nu s-au putut exprima, opune regimului...Luandu-l la rost pe ambasadorul Gustin, demonstrati o data in plus ca logica dv. si a celor care sustin politica acestui site, este:daca nu ganditi ca noi, nu aveti dreptate.
      Romania a avut sub comunism, cea mai severa dictatura, intre tarile blocul est-european, si cult al personalitatii intretinut tocmai de elitele romanesti.Eu nu uit cum, zi de zi vedeam, in cele doua ore de program tv ,omagii de recitaluri ale marilor actori ai vremii, nu uit cum presa era plina de articole ce preamareau pe Ceausescu.Este motivul pentru care nu mai vrem ca vreun artist, scriitor, jurnalist, sa participe prin atitudine, comentarii, la crearea premizelor pentru ca un om, laudat, omagiat, indiferent ce face, chiar daca greseste, asa cum este Traian Basescu, sa hotarasca totul pentru tara asta, sa desconsidere pe oricine nu gandeste ca el.A nu se intelege ca nu sunt de acord cu libertatea de exprimare, ma bucur de ea, iata, scriind aici pe acest site care nu-l critica pe Basescu orice-ar face, dar, nu nu accept sa mai proslavim, omagiem pe cineva aflat la carma tarii, indiferent cine e, indiferent ce face.
      • +9 (15 voturi)    
        asa e (Vineri, 22 martie 2013, 18:44)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

        ma, tu nu accepti sa-i proslavesti decit pe plagiator, cacarau si varan. Vad ca pe linga astia incape si dezastrul pe orice plan numit marga, mosul ramolit ceausist filosovietic turnator dovedit marga. Ca camaradul ambasador al sarpelui marxist cu ochelari holande, altul care, ca si mos iliescu, a fost activist de partid toata viata, e un caviar comunist care are cultul statului, nu e de mirare. Dar la astia, ca tine, ma, asta trece drept libertate de exprimare..
        • -4 (8 voturi)    
          Riposta ce te reprezinta (Vineri, 22 martie 2013, 18:54)

          Lexis [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          La tine , libertatatea de exprimare e intr-atat de bine exploatata incat inunda intr-un limbaj execrabil.
          • 0 (2 voturi)    
            asta este (Vineri, 22 martie 2013, 20:09)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

            limba mea si eu ma mindresc cu ea. Unii ar voi s-o taie, altii sa.........(autocenzurat).
      • +2 (4 voturi)    
        Să n-o mai scăldăm în generalități (Vineri, 22 martie 2013, 20:22)

        Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

        Îmi place că reușiți să scrieți niște propoziții complete, ba chiar și să observați o potențială eroare logică a autorului dinainte.
        Dar hai să nu o scăldăm vreme de 10 propoziții doar de dragul a scrie T. Băsescu în text:
        1. Cine se contrazice, utilizatorul „abisala” sau cine? Că mi se pare că vorbiți așa mai general și tocmai v-ați adresat unui grup. Hai să definim grupul.
        2. Ce treabă are toată poveste cu T. Băsescu?

        Cu toată stima, bateți cîmpii!
  • +7 (11 voturi)    
    Serios? (Vineri, 22 martie 2013, 17:10)

    skanda7 [utilizator]

    Spuneti-le asta celor care n-au urcat pe Titanic, celor care erau in concediu si au lipsit din turnuri pe 11/9 etc.
    Fie aveti o coloana vertebrala foarte "flexibila" fie n-ati inteles nimic din viata politica romaneasca.
  • +11 (15 voturi)    
    Invitati-i domnilor! (Vineri, 22 martie 2013, 17:20)

    Andradda [utilizator]

    Dupa ce trece aceasta daravela n-aveti decat sa-i invitati , separat sau impreuna si fiti sigur ca vor veni cu cea mai mare placere!.
    Dar nu accepta sa fie pusi la pachet si sa reprezinte cultura romaniei alaturi de un premier plagiator si de un sicofant sef al ICR.
    Sigur ati inteles acest lucru dar, deh..la ora asta Franta e condusa de socialisti si, macar asa, un semn de bunavointa a trebuit sa faceti catre Ponta.
    In rest, cultura ramane cultura, plagiatul plagiat si impostura impostura.
  • +11 (15 voturi)    
    Socialist? (Vineri, 22 martie 2013, 17:22)

    Dani.El [utilizator]

    O fi omu' vre-un socialist? Si-o fi promovat Hollande acolitii sau macar ideile?

    Nu de alta dar se pare ca socialistii, din Franta sau de aiurea, sunt dispusi sa ignore si lovitura de stat din Romania 2012 si calitatea mizerabila a indivizilor din Romania daca impart aceeasi Internationala, doar de dragul "doctrinei" ...
  • +8 (14 voturi)    
    extraordinar! (Vineri, 22 martie 2013, 18:02)

    nuculet [utilizator]

    Traiasca republica, solialismul, zisera francezii! Cine a ajuns sa ne dea lectii de etica, lupul moralist!
  • +7 (13 voturi)    
    Domnul Ambasador a ratat sansa de a tacea... (Vineri, 22 martie 2013, 18:05)

    Cetatean-roman [utilizator]

    Pacat ca reprezentantul Frantei iese in decor cu o astfel de declaratie. Daca ar fi simtit comunismul pe propria piele si nu de la distanta, alta era opinia "excelentei sale". Iarta-l Doamne ca nu stie ce spune...
  • +10 (12 voturi)    
    ihaaa (Vineri, 22 martie 2013, 18:53)

    o8561 [utilizator]

    Si kakarau a fost tatal absentilor din parlament.

    Adica vreti sa spuneti ca kakarau este o mare greseala a naturii?

    Daca da, sunt de acord!
  • -6 (12 voturi)    
    are dreptate (Vineri, 22 martie 2013, 19:07)

    antitot [utilizator]

    O parte din oameni de cultura absenti au fost promovati artificial de catre regimul Basescu.
    Asa au fost cunoscuti, PE BANII NOSTRII.
    Acum ca au ramas fara sponsorizare mai bine zis fara POMANA de la stat sau pe intelesul vostru de la ICR au gura mare.
    Stati acasa nu e nici o pierdere e in folosul nostru sa va avem acasa ,in fond marii scriitori romani au fost cei saraci si cu burta goala ceea ce nu e cazul vostru.
    • +6 (8 voturi)    
      HMM... (Vineri, 22 martie 2013, 21:12)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Domnule ambasador,
      dintr-un mare sentiment de respect pentru cultura si spiritualitatea franceza, indraznesc sa nu fiu de acord cu dv. Cred ca era perfect valabil sa puneti sub tacere opinia dv, chiar si oficiala fiind. Regretabil, pentru ca nu reprezentati in Romania doar vocea oficiala aflata la carma Frantei. Nu intelegeti ca nu se poate pune semnul egalitatii intre un plagiat si o munca de creatie de valoare autentica pentru o natiune ca Romania?
      Asa ca... "absentii nu gresesc prin definitie"! Reputatia academicianului franco-roman Eugen IONESCO si a absurdului ca metoda de cunoastere se preteaza perfect si scenei politice .
  • +5 (7 voturi)    
    Repet: ca porcii la troaca (Vineri, 22 martie 2013, 23:37)

    Razvan_M [utilizator]

    Asa s-au intins baietii nostri "de cultura" la calatoria gratis Bucuresti-Paris. Ba chiar au fost la un pas sa participe sub patronajul mititelului Titulescu - ce dintr-un tanar fara nume a ajuns un adult cu renume.
    Comunistii au stiut dintotdeauna sa se descurce cu lichelele.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi