​Sarbatoarea de shopping Black Friday, creata in SUA si raspandita in multe tari ale lumii, a ajuns si in Iran, tara celebra pentru atitudinea anti-americana a unora dintre liderii sai. The Guardian scrie despre un mare site local care a convins 600 de retaileri sa participe cu reduceri, iar publicul a permit cartele cu parole de acces la internet, pentru ca un numar cat mai mare de oameni sa comande.

Site-ul iranian bamilo.comFoto: bamilo.com

Iranul are 82 de milioane de locuitori, iar numarul de utilizatori de internet a ajuns la 55 de milioane (in 2005 erau doar 7 milioane, iar in 2010 erau 33 milioane).

Desi comertul online contribuie cu numai 0,5% la intregul retail, lucrurile se schimba repede si o dovada este si faptul ca Black Friday se tine in acest an si multi retaileri s-au mobilizat.

Bamilo, care alaturi de Digikala este unul dintre cele doua mari site-uri de shopping online din tara, tine un Black Friday numit Harajome la care 600 de retaileri vin cu reduceri, in special la electronice.

Bamilo s-a pregatit intens cu strategii de marketing online, dar si offline, organizand "caravane" care au strabatut cateva orase pentru a anunta consumatorii ca se va organiza Black Friday. Mai mult, au fost impartite si cartele cu parole de acces la internet, pentru ca un numar cat mai mare de oameni sa intre pe "net" si sa comande.

Sub presedintele moderat Rouhani lucrurile s-au imbunatatit in Iran, tara care a suferit mult din cauza sanctiunilor impuse de Occident din cauza programului nuclear. In ultimii ani tot mai multe produse occidentale au patruns in tara, viteza conexiunilor web s-a imbunatatit si in multe orase sunt retele 4G. In tara exista peste 15 milioane de utilizatori ai aplicatiei de mesagerie Telegram.