Constructorul de automobile electrice cu sediul în Shenzhen a vândut peste 641.000 de vehicule în prima jumătate a anului 2022, potrivit Al Jazeera.

Masini BYDFoto: Costfoto / ddp USA / Profimedia

Compania chineză care a detronat luna aceasta Tesla ca fiind cel mai mare vânzător de mașini electrice din lume nu este un nume cunoscut.

BYD, fondată în 1995 de antreprenorul Wang Chuanfu, are o recunoaștere redusă a mărcii în afara Chinei, în ciuda faptului că a vândut aproximativ 641.000 de vehicule electrice și hibride în prima jumătate a anului 2022 - cu aproape 80.000 mai multe decât rivalul său din Texas.

Dar pentru Tony Fu, proprietarul unui autoobil BYD Tang PHEV hibrid din 2015, succesul fulminant al companiei din Shenzhen nu este o surpriză.

"Prețurile sale sunt mult mai bune decât cele ale Tesla", a declarat Fu, care locuiește în Shanghai, pentru Al Jazeera.

"Și are mai multe modele. Acum, mărcile naționale [chinezești] oferă mai multe opțiuni - așa că nu e de mirare că vânzările BYD sunt mai bune decât cele ale Tesla.", spune el

Ascensiunea spectaculoasă a BYD vine în ciuda anilor de dezaprobare cu privire la calitatea și siguranța vehiculelor electrice din China, subliniată de ratele de rechemare la service uimitor de ridicate în întreaga industrie, care au depășit uneori 10 la sută.

Printre cei mai proeminenți critici s-a numărat directorul general și cofondatorul Tesla, Elon Musk.

"Ați văzut mașina lor?" a declarat Musk într-un interviu acordat Bloomberg în 2011. "Nu cred că fac un produs bun".

Puțin peste un deceniu mai târziu, BYD, susținută de Warren Buffett, nu numai că vinde mai mult decât Tesla, dar merge pe o traiectorie mai promițătoare - deși cele două companii sfidează comparațiile "mere cu mere", deoarece multe modele BYD sunt vehicule electrice hibride, în timp ce modelele Tesla sunt toate complet electrice.

Firma chineză a raportat o creștere a vânzărilor de 315% în primele șase luni ale anului, comparativ cu o creștere de 46% pentru fostul număr unu.