Vânzările Dacia în primele 6 luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 unităţi, în creștere cu 5,9% faţă de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut, a anunțat compania. Sandero a fost cel mai vândut model, cu 112.000 de mașini, iar Duster și-a găsit 99.000 de clienți.

Dacia JoggerFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Dacia este singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru. Mașina electrică Spring și-a găsit 20.000 clienți, iar Jogger, 21.000.

Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.

Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice.

La marca Renault, vânzările au scăzut pe plan mondial cu 16%, de la 858.000 de mașini, la 716.000 de mașini. Franța a fost, de departe, pe primul loc cu 175.000 de unități, iar pe doi a fost Brazilia, cu 53.000. Top 5 a fost completat de Turcia, Germania și India.

Renault are o cotă de 18% pe piața din Franța și 21% în Columbia. Marca stă bine și în Turcia, cu 14%, iar în Argentina are 10% din piață.