Constient ca versiunea de top Impreza WRX STi poate fi o “arma” ineficienta in cazul clientilor neexperimentati, Radacini Auto Trading, importator unic Subaru in Romania, lanseaza un program de initiere in pilotaj.

Astfel, incepand din iulie, fiecare nou client ce cumpara un WRX STi beneficiaza de un curs gratuit in care poate invata care sunt limitele masinii si cat de mult aceasta “trece cu vederea” excesele celui de la volan. Cursul se desfasoara fie pe masina proprie a clientului, fie pe un model de teste al importatorului. Locatia? In principal, imprejurimile Bucurestiului.

Daca posesorul doreste o alta locatie, el va trebui sa suporte cheltuielile suplimentare pe care aceasta le implica. Fiecare dintre “elevi” va fi indrumat de catre maestrul Eugeniu-Ionescu Cristea, primul maestru al Sportului la Automobilism din Romania si detinatorul a peste 43 de titluri de campion in etapele nationale / internationale de raliu.

Faceti cunostinta cu Impreza WRX STi. Care, datorita performantelor dinamice si solutiilor tehnice inglobate, si-a creat deja o carte de vizita impresionanta. Practic, in cazul unei conversatii legate de bolizi si pasiunile starnite in inimile “fanilor”, poti spune doar atat: STi. Nimeni nu-ti va cere detalii suplimentare sau nu te va intreba despre ce model este vorba.

Initialele vor avea un efect comparabil cu pronuntarea particulelor AMG sau Motorsport. Folosindu-se de experienta din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Subaru a reusit crearea unui adevarat alergator. Puternic, cu o alura amenintatoare si suficiente elemente pentru a demoraliza competitia. Singurele elemente vizuale ce tradeaza pedigree-ul sunt eleronul impozant si “domul” capotei.

Mai putem adauga jantele de 17 toli si evacuarea cromata, inscriptionata cu logo-ul STi. In habitaclu, acelasi feeling sportiv. Volan sport in 3 brate, cadrane de bord inconjurate de aluminiu, pedalier perforat si scaune cu o excelenta sustinere laterala. Automat, o singura intrebare iti vine in gand: Cum e sa prinzi “suta” in doar 5,5 secunde cu patru locuri dupa tine?

Pe scurt, naucitor. Senzatiile sunt cu atat mai intense cu cat explozia de putere nu are loc imediat. Pana in jurul celor 4000 rpm, Impreza WRX STi se comporta docil, acompaniata doar de un “marait” infundat al evacarii. Poti rula linistit in traficul urban, fara teama de a “impinge” catre inainte partenerii de trafic. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu ambreiajul dur, specific modelelor sport.

Cutia de viteze manuala in 6 trepte nu va ridica probleme, selectarea rapoartelor facandu-se precis si scurt. Din cand in cand, eleronul vizibil in oglinda retrovizoare iti “face cu ochiul”, amintind subtil ca Impreza WRX STi inseamna mai mult decat atat. De-abia atunci incepe distractia! Treci de 4000 rpm (intrarea turbinei in actiune) si modelul devine brutal, aratandu-si adevaratul caracter.

Nu ai timp sa remarci ascensiunea acului pana la zona rosie pentru ca esti atent sa nu provoci “pagube” in fata. Doar LED-ul rosu din centrul turometrului anunta momentul optim pentru selectarea treptei superioare, miscare pe care o efectuezi rapid. Inconjurat de suieratul turbinei, simti placere si vrei mai mult.

Din nefericire, vine un moment in care franele Brembo trebuie sa intre in actiune alaturi de ABS si EBD, temperand sprintul catre viteza maxima de 244 km/h. O scurta pauza si o iei de la inceput. Ai devenit deja dependent!

Sursa: AutoShow