Prin definitie, "crossover" desemneaza vehiculele care se incadreaza in mai mult decat o singura clasa. In cazul lui Outback, aceasta descriere este si mai potrivita daca adaugam si habitaclul luxos, specific sedan-urilor de lux, regasit pe modelul testat. Subaru insista asupra faptului ca, prin prezentarea primei generatii Outback, a fost "pionierul" domeniului crossover.

Pana si denumirea trimite la scopul cu care acesta a fost creat: "outback" inseamna teren arid, cu nisip si stanci, foarte putin populat. Ganditi-va la intinderile din Australia, cu tufisuri si rafale de vant, unde cu greu poti intalni vreun calator. Mai degraba vezi un Subaru Outback, al carui sofer la patru ace tocmai se intoarce de la o intalnire de afaceri avuta in cel mai apropiat oras.

Discret, dar expresiv

In trafic, putini sunt cei care vor intoarce privirea dupa Outback. Nu are aspectul agresiv al unei Impreza STi si nici prezenta unui Legacy Sedan. De altfel, Outback nu intentioneaza sa "opreasca" circulatia prin felul in care arata. Notam doar garda la sol, 20 cm, protectiile regasite la nivelul parasocurilor si pragurilor, respectiv pasajele accentuate ale rotilor.

Plus proiectoare de dimensiuni apreciabile, pentru iluminarea optima a drumului la abordarea unor decoruri nu tocmai prietenoase. In rest, profilul elegant si dinamic trimite la Legacy Wagon, versiune pe care se si bazeaza. Contactul cu habitaclul evidentiaza caracterul secundar al modelului: cel orientat catre confort.

Tapiterie din piele, scaune fata incalzite si actionate electric, spatiu bun pentru pasagerii din spate si... senzatia de spatiu. Printre altele, dotarea standard mai include 6 airbag-uri, tetiere fata active, climatronic, computer de bord, sistem de navigatie, geamuri comandate electric, cruise-control si bancheta spate rabatabila.

Soferul este "tratat" cu volan din piele, insa cel mai interesant detaliu ramane "touch screen-ul", situat deasupra consolei centrale. Acesta afiseaza informatii legate de consum, autonomie, acceleratie, intervalul de revizii si setarile sistemului de climatizare.

Foarte placut la utilizare, display-ul este singurul element ce-ti poate distrage atentia de la adevarata calitate a lui Outback: propulsorul si trenul de rulare.

Experienta conteaza

Noi am testat versiunea 2.5 litri pe benzina si transmisie automata in 4 trepte. Cei 165 CP si 225 Nm se dovedesc suficienti pentru acoperirea distantelor lungi in regim de croaziera si incursiuni in teren accidentat.

Unde tractiunea integrala permanenta Symmetrical AWD arata de ce Outback se dovedeste superior modelelor similare: amplasat longitudinal, propulsorul trimite direct rotilor puterea dezvoltata prin intermediul cutiei si diferentialului central, cu implicatii clare asupra stabilitatii si aderentei. Cine doreste insa reprize sportive, se va simti putin limitat de greutatea totala a masinii.

In orice caz, pentru un crossover, Outback 2.5i AT afiseaza o tinuta de drum sigura, stabila la viteze ridicate, frane eficiente si directie precisa. Foarte placuta este tonalitatea boxer-ului in 4 cilindri, mai ales la turatii medii, si sunetul facut la inchiderea portierelor. Infundat, tipic pentru un vehicul solid.

Cat despre cutia de viteze Sportshift, aceasta permite selectarea vitezelor si secvential, dand dovada de "inteligenta".

In momentul abordarii rapide a unui viraj intr-o treapta inferioara, un senzor de acceleratie laterala mentine treapta respectiva pana la parasirea virajului si de-abia apoi selecteaza una superioara. Cu un asemenea model Subaru prin preajma lor, pana si cangurii australieni ar putea sa paraseasca intinderile pentru un Outback civilizat.

Sursa: AutoShow