Grupul german Metro ar putea ajunge la sfarsitul acestui an la 24 de magazine cash & carry pe piata romaneasca, prin deschiderea a inca trei unitati in Timisoara, Arad si Baneasa.

Grupul german a depasit deja de doua ori obiectivul anuntat pe parcursul ultimilor noua ani, de 10 si respectiv 20 de magazine. Investitia medie pentru un magazin Metro este de aproximativ 15 milioane de euro.

"In luna septembrie vom deschide un magazin la Timisoara, care va fi al doilea magazin al nostru din acest oras, si unul la Arad", spune Delia Nica, director relatii publice la Metro Cash & Carry Romania.

Compania ar putea deschide pana la sfarsitul acestui an, potrivit informatiilor din piata, si un alt magazin in zona Baneasa din nordul Capitalei, ca parte a unui proiect comercial de anvergura.

Oficialul Metro Cash & Carry Romania a confirmat discutiile privind locatia din zona Baneasa, insa nu a dorit sa avanseze o data referitoare la momentul deschiderii magazinului precizand ca nu a fost semnat inca nimic oficial.

In cazul in care magazinul din Baneasa va fi deschis, grupul german va ajunge sa detina doua magazine in zona de nord a Capitalei. Practic, pe langa magazinul din Baneasa, Metro detine din toamna anului 1996 si un magazin in zona Aeroportului Otopeni.

Acesta a fost primul magazin pe care Metro l-a deschis pe piata romaneasca, magazinul gazduind si sediul central al companiei.

Cu 21 de magazine, Metro Cash & Carry Romania a trecut anul trecut de pragul de un miliard de euro cifra de afaceri, fiind din acest punct de vedere cel mai mare comerciant din Romania si una dintre cele mai mari afaceri private de pe piata locala.

Singurul concurent al Metro pe segmentul magazinelor de tip cash & carry este tot un grup german, Selgros, care opereaza in prezent opt magazine.

Povestea gigantului german (locul doi in Europa, dupa Carrefour) pe piata romaneasca a inceput in anul 1996 prin deschiderea magazinului de la Otopeni. Metro a reprezentat primul jucator international de anvergura care a intrat pe piata locala si a adoptat o politica prudenta.

Dupa anul 1999, o data cu numirea la conducerea companiei a romanului Dusan Wilms, Metro si-a accelerat expansiunea anuntand un obiectiv de 10 magazine cash & carry, care ulterior a fost marit la 20 de magazine.

Metro a ajuns in prezent la 21 de magazine, iar Dusan Wilms, fostul sef al companiei din Romania, a urcat in ierarhia grupului german ajungand anul trecut sef regional Metro Cash & Carry pentru Europa de Sud-Est.

Din acest an, Dusan Wilms conduce departamentul afacerilor externe din cadrul Real, divizia de hypermarketuri a grupului Metro.

De altfel, divizia de hypermarketuri urmeaza sa isi faca in urmatoarea perioada intrarea pe piata romaneasca, fiind deja securizate (contractate), potrivit informatiilor din piata, mai multe locatii in diferite zone ale tarii.

Exista chiar opinii in piata romaneasca potrivit carora una dintre posibilele locatii pentru un magazin Real ar putea fi tocmai magazinul Metro Cash & Carry de la Otopeni, avand in vedere aparitia magazinului din Baneasa.

Oficialii Metro Cash & Carry Romania nu au dorit sa faca vreun comentariu privind aceasta posibilitate.

pe larg in Ziarul Financiar