Evolutia tehnologiilor digitale va face ca imprimanta alb-negru sa devina inutila in urmatorii ani, exact asa cum s-a intamplat in cazul televizorului, a declarat pentru ZF Marius Persinaru, director general al Xerox Romania si Republica Moldova.

Bariera de pret dintre cele doua tehnologii incepe sa dispara, pe masura ce apar imprimante color din ce in ce mai ieftine, iar utilizarea culorii creste puternic la nivel mondial, eficienta materialelor printate color fiind demonstrata prin studii stiintifice.

Imprimantele alb-negru ajung la limita de jos a preturilor, de unde nu vor mai avea loc de scadere. "In doi-trei ani, cine va mai avea nevoie de o imprimanta alb-negru?", a intrebat Marius Persinaru.

In industria imprimarii devin tot mai clare mai multe tendinte importante, pe care Xerox incearca sa le impuna si pe piata din Romania. Sunt cautate tot mai mult solutiile flexibile, care permit realizarea de continut personalizat.

Companiile cu o baza larga de clienti, precum bancile, segmentul retail, companiile telecom, pot realiza campanii de marketing mult mai targetate, in functie de preferintele si gusturile clientilor, pentru a maximiza reusita fiecarei campanii.

"Daca compania retail stie care dintre clienti cumpara zahar sau cafea, atunci cand are o oferta pe zahar si cafea le poate trimite pliante personalizate numai clientilor interesati", a explicat seful Xerox Romania.

Compania cheltuieste bani degeaba tiparind 100.000 de pliante care contin aceleasi oferte, care ating de fapt un segment foarte mic din clienti.

Pentru aplicatii de marketing personalizat, Xerox a adus si in Romania DocuColor 6060 - cea mai rapida solutie de imprimare digitala (60 de pagini color pe minut), Nuvera CP 120 - tipografia digitala pentru carti in tiraj redus, imprimanta DocuColor 250 pentru fotografii si aparatul pentru brosuri, DB 200, cu clei pentru lipirea paginilor.

De asemenea, Xerox a prezentat la Muzeul National de Arta Contemporana un echipament pentru taierea colilor si prelucrarea brosurilor, ghilotina Ideal 4850-95 EP.

Tiparirea digitala incepe sa se contureze ca principala alternativa la tiparul offset pentru realizarea de carti si brosuri in volume mici. "Nici o tipografie clasica nu o sa scoata un numar de 10 carti intr-o editie.

Ne gandim aici la lucrari rare, carti cu audienta redusa, cursuri universitare si prezentari, care nu au nevoie de tiraje mari", a explicat Marius Persinaru.

Cel mai la indemana exemplu este cazul unei carti de succes, al carei tiraj initial s-a epuizat, dar pentru care exista in continuare comenzi - poate 5, 10 sau 50 de bucati.

Este mai eficienta utilizarea in acest caz a solutiei digitale, in loc de tiparea unui nou tiraj de 5.000 de volume, dar care s-ar putea sa nu fie vandut in totalitate.

Tehnologiile digitale permit de asemenea corectarea in timp real a unor erori observate in carti sau materiale promotionale, iar timpul de executare al lucrarii este extrem de scurt.

"Chiar daca o tipografie veche ar accepta un tiraj de 50 de carti - lucru extrem de greu de crezut - realizarea lui ar dura o saptamana", a explicat Marius Persinaru. Cu tehnologie Xerox, ele sunt gata in 30 de minute.

Prezenta pe piata locala din 1968, cand s-a deschis prima reprezentanta in Romania, Xerox a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 40 mil. $ (31,8 mil. euro), iar targetul pentru anul in curs prevede o crestere de 15-20%.

Pe primele sase luni din 2005, incasarile companiei au urcat cu doar 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut.