Reprezentanti ai celui mai mare producator de software din lume, Microsoft, discuta cu oficialii concernului media Time Warner, care detine America Online (AOL), diverse posibilitati de parteneriat prin care cele doua companii sa isi intareasca pozitia pe piata Internetului si sa concureze mai bine cu rivalii Google si Yahoo, scrie presa americana in frunte cu Wall Street Journal.

Informatia nu a fost confirmata oficial, dar surse apropiate afacerii spun ca Microsoft ar fi interesata sa achizitioneze chiar o parte din actiunile diviziei de Internet a Time Warner, America Online (AOL), tranzactie care ar putea aduce schimbari importante pe piata serviciilor online, scrie presa internationala.

Daca parteneriatul dintre Microsoft si Time Warner se va incheia favorabil, cele doua companii vor detine aproximativ acelasi procent din AOL, conform unor surse apropiate situatiei.

Deocamdata, cele doua companii sunt in negocieri pentru acest parteneriat care va duce, cel mai probabil, la crearea unei singure divizii de Internet formata din AOL si MSN, scrie publicatia online The New York Post.

Colaborarea dintre cele doua compani va implica desigur si specializarea in cautarea pe Internet, publicitatea online, dar si a serviciilor de messenger, conform unui executiv al diviziei AOL.

In acest moment, AOL foloseste serviciile de cautare ale Google, ceea ce aduce popularului motor de cautare o parte semnificativa din audienta si incasari pe partea de publicitate online.

In schimb, o alianta MSN-AOL ar modifica radical raportul pe piata telefoniei prin Internet (VoIP - Voice Over IP) unde Yahoo este lider acum.

Combinarea serviciilor de messenger MSN Messenger si AOL Instant Messenger ale celor doua companii ar putea duce la un serviciu foarte avansat cu care Google Talk sau Yahoo Messenger nu vor mai putea concura, a precizat el.

Divizia de Internet a Time Warner este, se pare, si in atentia altor giganti ai Internetului. Pentru Google, achizitionarea AOL ar reprezenta o sansa sa isi extinda serviciile catre noi domenii, iar Yahoo si-ar putea imbunatati pozitia pe piata serviciilor de messenger, conform executivului Time Warner.

America Online a pierdut treptat popularitatea de care s-a bucurat la inceputul dezvoltarii Internetului, motiv pentru care compania a inceput sa ofere gratuit tot mai multe dintre serviciile pentru care, in mod normal, clientii plateau un abonament lunar, scrie publicatia online PC World.

Insa aceasta strategie nu a dus decat la pierderea clientilor care s-au indreptat spre serviciile similare oferite de Yahoo, MSN sau chiar si Google. Parteneriatul dintre MSN si AOL ar putea ajuta Time Warner sa castige teren in competitia cu Yahoo pe partea media, sunt de parere unii analisti.

Parerile cu privire la aceasta achizitie sunt impartite. Este adevarat ca parteneriatul va permite celor doua companii sa castige teren, insa ar fi o decizie prematura pentru Time Warber, a precizat Richard Greenfield, analist la Fulcrum Global Partners.

pe larg in Ziarul Financiar