Producatorul local de automobile Dacia asteapta un nou varf de vanzari pentru modelul Logan cu motorizare diesel, dupa ce in primele zece zile de la inceperea vanzarilor a inregistrat aproximativ 1.000 de comenzi.

"Am trecut in a doua etapa a dezvoltarii Logan. Noul model diesel vine sa raspunda cererii tot mai mari existente pe piata, pentru acest tip de motorizare. Cea mai mare parte dintre comenzi, 800 de unitati, au fost pentru varianta cu climatizare (varianta de top - n. red.)", a declarat directorul general al companiei, FranA?ois Fourmont.

In acest context conducerea companiei se asteapta ca numarul comenzilor sa creasca puternic in perioada urmatoare.

"Vanzarile modelelor diesel reprezinta 23,2% din totalul vanzarilor de vehicule de pasageri din Romania. Mai mult de jumatate dintre acestea sunt insa importate", a afirmat directorul de produs al Logan, Leonard Nica.

El crede ca lansarea pe piata a Logan 1,5 dCi (denumirea oficiala a variantei cu motorizare diesel) va contribui la scaderea importurilor pentru diesel. "Dacia-Renault este, la acest moment, primul exportator de pe piata romaneasca, iar comercializarea noului model diesel va creste si mai mult importanta modelului Logan", a completat Fourmont.

Sefii Dacia nu au avansat insa volume de vanzari pentru noul model, avand in vedere experienta anterioara, cand vanzarile modelului pe benzina al Loganului au depasit cu mult asteptarile.

"Este foarte greu sa facem fata cererii foarte ridicate, cu toate ca fabrica de la Pitesti este utilizata la capacitate maxima. Aici se produc 680 de vehicule pe zi, dintre care 100 sunt echipate cu motor diesel", a precizat Fourmont.

Logan 1,5 dCi este comercializat, in Romania, incepand cu luna septembrie a acestui an. In luna octombrie, modelul diesel va fi lansat si in Serbia si Muntenegru, unde motorizarea diesel este foarte cautata. La inceputul anului viitor vor fi disponibile pentru gama Logan diesel si elemente preucm sistemul ABS (impotriva blocarii rotilor la franare).

Tot de anul viitor, din luna februarie Logan 1,5 dCi va fi comercializat si in Europa Occidentala. "Gama Logan va fi extinsa incepand cu anul viitor, in octombrie 2006 fiind lansata varianta break a modelului diesel, iar in ianuarie 2007 vor fi disponibile pe piata si autovehiculele de tip furgoneta", a adaugat FranA?ois Fourmont.

Dotat cu un sistem de injectie directa common-rail (cu punte comuna) de generatia a doua, motorul variantei diesel de la Logan echipeaza in prezent si modelele Renault Clio Symbol, Kangoo si Modus.

"Datorita sistemului respectiv de injectie directa, Logan 1,5 dCi beneficiaza de o reducere a zgomotului, a emisiunilor poluante si a consumului. Consumul de 4,8 l la 100 km in ciclu mixt ofera vehiculului Logan o autonomie de peste 1.000 de km parcursi cu un rezervor de 50 de litri plin", a explicat Leonard Nica.

Variantele diesel au preturi situate intre 7.270 de euro si 8.670 de euro, cu aproximativ 1.000 de euro si, respectiv, 600 de euro mai ridicate decat ale variantelor corespunzatoare echipate cu motor pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri.

Costurile de intretinere specifice variantei diesel de la Logan sunt la randul lor mai ridicate decat ale celor pe benzina. Astfel, costurile totale se ridica la 884 de euro la 100.000 de km, pentru varianta diesel fara climatizare, si 894 de euro la 100.000 de km, in cazul modelului Logan dotat cu climatizare.

Aceste costuri sunt cu aproximativ 330 de euro mai ridicate decat cele specifice intretinerii modelului Logan pe benzina.

pe larg in Ziarul Financiar