Englezoaicele, din ce in ce mai independente la cumparaturi

de Diana Valentin     HotNews.ro
Joi, 16 august 2007, 0:00


Studiul a aratat ca, incepand din anii 1990, autonomia femeilor in ceea ce priveste deciziile financiare a crescut cu peste 30% (de la 9% la 12,5%), in timp ce autonomia barbatilor s-a diminuat cu 20%, in aceeasi perioada.

Femeile cheltuiesc cu 120 milioane de lire pe saptamana mai mult decat barbatii pentru haine si controleaza 68% din toate cheltuielile pentru gospodarie (in valoare de £1,16 miliarde). In plus, femeile au de doua ori mai multa influenta decat partenerii lor in alegerea vacantelor (18% comparativ cu 7%) si imbunatatirea locuintei (34% comparativ cu doar 17%).

Raportul Visa indica, de asemenea, ca in timp ce generatiile anterioare luau decizia de achizitie in functie de activitati tipice femeilor si respectiv barbatilor, cuplurile de astazi sunt mult mai predispuse sa ia deciziile majore impreuna.

Principalele 5 bunuri cumparate de catre parteneri si pentru care partenerii decid in egala masura sunt: vacantele (75%), creditul ipotecar (69%), aparatura pentru locuinta (59%), asigurarile pentru locuinta (51%) si masina (51%).


O alta tendinta relevata de catre studiu este aceea ca tinerele cupluri sunt mult mai independente. 61% dintre cuplurile tinere considera ca isi pot cheltui banii ramasi disponibili indepedent de partenerul lor, dupa ce au hotarat impreuna asupra achizitiilor majore - fie ipoteca sau asigurare.

De asemenea, raportul arata ca femeile conduc atunci cand vine vorba de decizia de a achizitiona bunuri de valoare foarte mare, aproape de doua ori mai multe femei decizand pe cont propriu atunci cand este vorba de obiecte scumpe pentru gospodarie.



Despre cercetare

Studiul Visa a fost realizat de compania Research Now folosind interviuri online care au fost aplicate unui esantion reprezentativ de 1.004 adulti, cu varsta de peste 16 ani, selectat din baza de date a Future Foundation Changing Lives, Eurobarometru si cercetarea privind cheltuielile si alimentatia (EFS - Expenditure and Food Survey).

"Cheltuielile de consum" la care se face referire in acest studiu reprezinta 65% din totalul chetuielilor inregistrate de catre EFS. Aceasta clasificare exclude anumite cheltuieli intrucat deciziile consumatorilor nu sunt aplicabile tuturor pietelor, cum ar fi platile pentru utilitati, chirii sau distractie.

















39 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version