Pentru a se convinge ca intr-adevar serviciile din turismul romanesc se ridica la standarde occidentale, mai multi investitori straini din domeniu au cerut Romanian Convention Bureau (RCB) sa efectueze controale incognito la mai multe hoteluri. In urma controalelor neasteptate, s-a dovedit ca situatia hotelurilor este foarte ingrijoratoare.

,,Am intalnit de la patroni care nu au abilitatile necesare pentru conducerea unui hotel, personal neinstruit, decoratiuni de proasta calitate, mancare uneori suficienta cantitativ, dar de-o calitate indoielnica, pana la cearsafuri murdare“, a declarat Paul Marasoiu, vicepresedinte RCB.

Pe de alta parte, Nicu Radulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), spune ca, incepand de anul trecu,t Romania a devenit o destinatie sigura si preferata pentru turistii europeni. „In ceea ce priveste calitatea serviciilor turistice, acest subiect trebuie dezbatut in continuare“, a declarat Radulescu, adaugand ca cei care lucreaza in domeniu trebuie scoliti.

Vicepresedintele ANT a mai spus ca educatia si amabilitatea reprezinta secretul calitatii in domeniul turismului, calitati pe care romanii le au din nastere, numai ca acestea trebuie „slefuite“.

„Scoala de formare a personalului din turism trebuie sa acorde atentie mai multor lucruri, printre care cunoasterea unei limbi straine si cunostinte despre natura“, a mai spus Radulescu.

Turismul intern a inregistrat o crestere mai mica decat cel extern in anul 2003. La ora actuala, se afla pe litoral 10.000 de turisti, mai mult cu 12% fata de acelasi moment al anului trecut. Mai mult de jumatate dintre acestia sunt cazati in hoteluri de doua stele.

Pentru acest sezon, care va fi deschis oficial in data de 15 iunie, se estimeaza si o crestere a turistilor straini cu pana la 12% fata de anul trecut. „Cei mai multi straini vin din Germania, dar anul acesta asteptam si turisti americani, pentru ca suntem promovati de piata americana“, a precizat Radulescu.

In opinia lui Radulescu, conditiile de cazare sunt mult imbunatatite fata de anul trecut, preturile ramanand constante. Seful RCB a mai spus ca deja a inceput al doilea val de controale pe litoral, agentii prinsi in neregula riscand sa se aleaga in prima faza cu avertismente, apoi amenzi si chiar declasificarea unitatilor.

Pentru a fi depistate cat mai usor neregulile, ANT va infiinta o linie verde, unde clientii nemultumiti pot face sesizari.