Cele mai “curioase“ formulare de inregistrare on-line includ casute pentru nume, locul nasterii, serviciu, venit, adresa, e-mail, numere de telefon, hobby-uri. Ultimele publicatii on-line din Statele Unite care si-au postat formulare “indiscrete“ sunt The Philadelphia Inquirer si The Atlanta Journal-Constitution.

Reprezentantii industriei media spun ca este cinstit sa ceara aceste informatii personale din partea celor care vor sa citeasca versiunea on-line a unor publicatii.

“Din moment ce un cititor de publicatii on-line are acces la acelasi continut informational ca in cazul versiunii tiparite, dar fara sa plateasca ceva pentru ceea ce citeste pe net, este “fair” sa facem aceste cereri in schimbul accesului la articolele publicatiei“, spun reprezentantii editorilor americani, citati de AP.

Pe de alta parte, strangerea datelor personale ale cititorilor virtuali a devenit un element esential in aspectul “business“ al informatiei publicistice.

“Publicatiile vor sa stie cine le acceseaza site-ul, cat timp stau cititorii pe site si nu in ultimul rand cine sunt cei dispusi sa plateasca pentru stiri“, declara Scott Bosley, director executiv la Asociatiei Americane a Editorilor de Ziare, citat de AP.

Atac la intimitate

In clipa in care Atlanta Journal-Constitution a introdus aceasta masura controversata, publicatia s-a trezit cu o multime de e-mail-uri si telefoane de la cititori furiosi, iar 15% din inregistrarile de la Philadelphia Inquirer nu au adrese e-mail corecte.

“Au fost cititori care ne-au “facut” porci si ne-au acuzat ca distrugem Internetul“, a declarat Fred Mann, manager director la Philly.com.