Asociatia ProDemocratia a dat publicitatii un raport privind cheltuielile cu publicitatea electorala in presa scrisa, la nivel national si stradal. In acest top, primul loc este ocupat fara drept de apel de PSD, cu peste 3 milioane de dolari, adica mai mult decat toate celelalte partide la un loc. Partidul de guvernamant este urmat de PUR - cu peste 700.000 dolari, PNL - putin peste 700.

000 dolari, PD - 650.000 dolari si Alianta D.A. - 300.000 dolari. Candidatul independent Marian Vanghelie a reusit sa aloce pentru publicitatea electorala mai mult decat Actiunea Populara si celelalte partide, atingand suma de 170.000 dolari.

La nivelul Capitalei, situatia este asemanatoare, pe primul loc aflandu-se partidul de guvernamant, cu cheltuieli de aproape 900.000 de dolari pentru publicitate stradala si in presa scrisa, de circa sase ori mai mult decat reprezentantii Aliantei PNL-PD.

Potrivit analizei realizate de ProDemocratia, toti candidatii PSD intrati in turul doi de scrutin la Bucuresti pentru castigarea primariilor de sector au depasit limita impusa de lege in privinta cheltuielilor de publicitate stradala si in presa scrisa inca inainte de incheierea primului tur de scrutin in alegerile locale.

In comunicatul APD se arata ca, „intre cel doua tururi, acestia si-au marit sumele, departandu-se si mai mult de plafoanele impuse de lege“. In Bucuresti, lupta pentru castigarea voturilor alegatorilor in turul doi de scutin a facut risipa de bani pentru sapte candidati care au depasit limita legala a cheltuielilor alocate campaniei electorale.

Dintre acestia, cinci sunt din partea PSD, iar doi ai Aliantei D.A. PNL-PD, Andrei Chiliman (candidat la Primaria sectorului 1) si Adrian Inimaroiu (candidat pentru sectorul 4).

Cele mai mari cheltuieli din provincie au fost inregistrate de candidatul PSD la Cluj, Ioan Rus, cu 150.000 dolari. Acesta este urmat, la mare distanta, de George Scripcaru, reprezentantul PD in cursa pentru Primaria Brasovului, caruia i-a fost alocata suma de 56.000 dolari. Podiumul este completat de un alt candidat pesedist, Dumitru Sechelariu, cu 44.000 dolari.

Nota discordanta face liberalul Ioan Ghise, care nu a cheltuit nici un leu cu publicitatea electorala in Brasov.