Guvernul a adoptat saptamana trecuta o hotarare privind procedura si criteriile de acordare a fondurilor nerambursabile din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Acest fonduri se acorda pentru infiintarea sau dezvoltarea de intreprinderi mici si mijlocii, unitati cooperatiste, asociatii familiale, precum si de activitati independente desfasurate de persoane fizice autorizate, proportional cu numarul de someri incadrati in munca si care isi desfasoara activitatea in localitati confruntate cu fenomene de saracie si excluziune sociala din cauza nivelului

ridicat al somajului.

Pentru obtinerea fondurilor, solicitantii trebuie sa prezinte proiectul/studiul de fezabilitate si documentele care atesta capacitatea tehnico-economica in original si in copie, sigilate in plicuri separate, pe care se mentioneaza dupa caz, ca este copie sau original si datele de identificare a solicitantului.

Hotararea mai stabileste si continutul documentatiei ce trebuie depusa in vederea finantarii.

Astfel, cererea insotita de proiectul/studiul de fezabilitate si de documentele care atesta eligibilitatea si capacitatea tehnico-economica se depune, de catre solicitant pana la o data stabilita, la sediul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala se afla localitatile in care urmeaza sa se acorde fondurile nerambursabile.

Pentru a se califica in "cursa" pentru obtinerea creditelor nerambursabile este necesar ca firmele solicitante sa se incadreze in una din urmatoarele categorii: societate comerciala mica sau mijlocie (potrivit prevederilor legale); unitate cooperatista; asociatie familiala infiintata de someri, in care cel putin unul din membrii asociatiei familiale a realizat un stagiu total de cotizare in

sistemul asigurarilor pentru somaj de minimum 24 de luni; somer care a dobandit calitatea de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice in mod independent si a realizat un stagiu total de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj de minimum 24 de luni.

Tot pentru calificarea pentru obtinerea de fonduri nerambursabile firmele trebuie sa nu se afle in procedura de executare silita, reorganizare judiciara, faliment, inchidere operationala, dizolvare, lichidare sau administrare speciala, sa nu inregistreze debite la bugetul de stat.

Acordarea fondurilor nerambursabile pentru finantarea proiectelor/studiilor de fezabilitate selectionate se face in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, proportional cu numarul de locuri de munca nou create.

Pe locurile de munca nou create trebuie incadrati someri care au domiciliul sau resedinta in localitatile in care se acorda fonduri nerambursabile.