O serie de companii de moda, printre care Valentino, Missoni, Marlboro Classics, Givenchy si Yves Saint Laurent, ar putea intra pe piata romaneasca in viitorul apropiat, oficialii acestor firme fiind deja in discutii cu potentiali parteneri locali. „Reprezentantii acestor case de moda au vizitat de cateva ori Romania si au depasit faza tatonarilor.

Ei cunosc foarte bine piata bucuresteana si cauta parteneri locali pentru incheierea unor contracte de franciza“, a declarat Oliver Petcu, managing partner la CPP Management Consultants, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, zona preferata pentru deschiderea de magazine este Calea Dorobanti, alte bulevarde centrale, Magheru sau Calea Victoriei, fiind percepute ca prea aglomerate sau lipsite de stil. Piata produselor de lux este un segment inca putin dezvoltat in Romania, din cauza nivelului redus al veniturilor majoritatii cetatenilor.

In ultimii ani, a aparut, insa, o categorie sociala care isi permite sa aloce sume importante de bani pentru cumpararea de bunuri scumpe. „Am descoperit, dupa ce am analizat clientela-tinta a unor astfel de magazine, ca in Romania exista mult mai multe persoane interesate de produse de lux decat credeam initial, intre 10.000 si 12.000 de romani au venituri foarte mari.

In afara de clientii din Capitala, exista un numar important de persoane din orase mici care vin in weekend pentru cumparaturi si se cazeaza, de exemplu, la hoteluri de cinci stele“, a precizat Petcu. Clientii vizati de casele de moda sunt persoane cu venituri peste medie, angajati ai unor companii multinationale, directori, angajati din sistemul bancar si reprezentati ai showbiz-ului.

Pe de alta parte, firmele care vand haine de lux dezvolta in paralel mai multe linii de produse, diferentiate ca pret. „Magazinele vor vinde si produse scumpe, destinate unei categorii de clientela, dar si haine mai ieftine“, a mai spus Petcu. CPP Management Consultants este o firma specializata in servicii de consultanta pentru industria luxului.