O data finalizate normele metodologice de organizare a campaniei electorale interne privind desemnarea candidatilor PSD pe listele pentru Senat si Camera Deputatilor, reprezentantii partidului de guvernamant au inceput sa se agite in stanga si in dreapta. Au multe de facut pana la 21 august, cand va incepe efectiv campania interna.

Trebuie sa stranga semnaturi si bani, pentru ca fiecare organizatie isi plateste campania pentru membrii inscrisi in cursa, trebuie sa tipareasca afise, pliante, brosuri, sa realizeze filmulete de prezentare, sa inceapa plimbarile prin teritoriu, sa participe la reuniuni cu membrii partidului, dar mai ales sa-i convinga pentru ca, la 5 septembrie, votul lor sa le garanteze o candidatura la

Parlament.

Organizatiile sunt in asteptare, toti stau cu sufletul la gura sa vada ce directive au mai venit de la centru cu privire la felul in care se vor desfasura alegerile interne. La inscrieri e buluceala mare, multi sunt dornici sa acceada pe liste, mult mai putini vor fi insa alesi.In fiecare organizatie in parte sunt unele persoane agreate de centru, pentru care va exista o grija deosebita.

Listele decise la 5 septembrie vor suferi apoi modificari ce vor fi operate de conducerea partidului, in functie de necesitati.

Finantare de la partid

Batalia care a inceput deja in partid se va da in primul rand pe fonduri, care, potrivit unor surse din PSD, ar putea atinge suma de 100.000 de euro de judet, in unele cum ar fi Bucurestiul, cifra putand sa urce bine peste 150.000 de euro.

De unde acesti bani? Din cotizatii, sponsorizari, in general din favoruri pe care unii si altii vor trebui sa le faca organizatiei in cauza daca doresc sa aiba pe listele pentru Parlament un anumit candidat. Pentru ca or fi ele alegeri libere in PSD, dar la final nu pot fi lasate la o parte nume grele din partid doar de dragul democratiei.

Ce se va face cu banii organizatiilor? Se va face campanie electorala dupa tot tipicul, mai ales ca de cateva zile incoace li s-a ridicat pesedistilor interdictia de a se promova in mass-media, asa cum se stabilise initial.

"Interdictia de a se face campanie electorala in mass-media a fost ridicata deoarece ea venea in contradictie cu interesul legitim al candidatilor la alegerile preliminare interne de a se face cunoscuti in randul partidului", a declarat saptamana trecuta Rovana Plumb, proaspata membra a Biroului National de Coordonare.

Campania incepe mai devreme

Toata aceasta idee a desemnarii listelor pentru Parlament prin alegeri nu a fost prea bine primita in organizatii. Clientii mai vechi pentru Parlament s-au simtit ofuscati ca sunt bagati in aceeasi oala electorala cu muritorii de rand din PSD. Cu toate acestea, alegerile preliminare organizate in partidul de guvernamant au un mare avantaj pentru pesedisti.

Campania electorala incepe cu 3 luni mai devreme. In conditiile in care membrilor de partid inscrisi in campania interna li se permite sa iasa in mass-media, sa-si tipareasca afise, sa-si faca filme de prezentare, sa imparta brosuri si pliante, sa organizeze intalniri cu membrii de partid, toate aceste actiuni le vor asigura vizibilitatea pe care o vor folosi si la toamna.

Avantajul lor este in fata candidatilor de la alte partide, care vor incepe abia in octombrie sa se promoveze. De amintit ca, dupa alegerile locale din vara, liderii PSD s-au declarat nemultumiti de faptul ca nici macar membrii si simpatizantii partidului nu au votat candidatii lor.

Acum, preliminarele stabilite a se desfasura in august si septembrie vor reusi, spera aceiasi lideri, fidelizarea bazinului constant de electori ai PSD.