Talismane aducatoare de noroc, mototrotinete, radiatoare de otel, detergenti, lapte ori vopsea de par sint produse pentru care nu s-au sfiit sa pozeze Adrian Pintea, Catalina Mustata, Stefan Banica jr., Alexandru Bindea, Nadia Comaneci. De ce accepta unele persoane cunoscute sa se asocieze cu anumite produse, uneori neasteptate, aflati in cele ce urmeaza.

Vopseaua de par a lui Iantu

Ne-a explicat ce sanatos este sa-ti iei zilnic doza de vitamine, recomandind Multivita. Ne-a zimbit din afise, sfatuindu-ne sa apelam la serviciile RomTelecom. Dar si sa ne racorim cu o bere Ursus. Acum, Virgil Iantu a revenit pe piata publicitara. Prezentatorul de la Prima TV face reclama la o vopsea de par care este destinata, in special, femeilor.

E primul barbat mioritic care recomanda un astfel de produs. Pentru asta ne asteptam sa zarim un Iantu cu parul proaspat vopsit intr-o nuanta la moda. El insa ne priveste din poza la fel de grizonat cum il stim. Pentru ca, ne declara el, nu ar accepta niciodata sa se vopseasca. Sloganul e facut pe ideea protevista “Nicu zice ca...”. Deci: “Iantu zice ca e ultra!”.

“Loncolon Ultra”, caci despre acest produs este vorba, se va lansa la toamna, cu 11 nuante noi. “Nici intr-un caz nu as fi folosit vreodata vopsea de par, dar, cind mi s-a facut propunerea, mi s-a parut o gaselnita care m-a distrat. Campania tine un an si o sa evolueze. Unii inteleg despre ce e vorba, altii nu, dar daca or sa urmareasca povestea, or sa-si dea seama.

Am facut-o pentru ca am crezut ca e OK asocierea mea cu imaginea firmei respective. As mai face reclame, sint unul dintre rasfatati in privinta asta, totul e sa se potriveasca cu stilul meu, iar campania sa fie pe gustul meu. Nu as accepta insa niciodata sa fac reclama la tigari. Nici pentru 1.000.000 de dolari!”

Mototrotineta lui Pintea

“Dumneavoastra va mai deplasati pe jos?”, intreaba actorul Adrian Pintea, dintr-o reclama la o mototrotineta, cu un pret de plecare de 4.990.000 de lei. Tot el ne recomanda aparatul de curatat cu aburi si masina de insurubat si de gaurit cu acumulator ale aceleiasi firme din Oradea. E drept ca e mai rapid sa te deplasezi cu mototrotineta, dimineata, cind e traficul mai intens.

Iti faci loc printre masini, pe carosabil, dar si printre trecatori, pe trotuar. Oare Pintea-haiducul merge la teatru calare pe mototrotineta? “Multi dintre noi facem astfel de reclame pentru ca piata de oferte pentru munca profesionista ca actor este insuficienta si dezorganizata.

Pina ce nu vom avea un box-office real si functional, vom face tot ce putem sa ne descurcam ca niste cetateni mindri de patria noastra. Daca asta ar avea un impact negativ, inseamna ca publicul meu se comporta ireventios.

Nu cred ca are nici un fel de impact negativ, publicul meu nefiind cel de la emisiunile cu fite si fotomodele, adica noua fata pe care a luat-o cultura in Romania, pe care eu nu o recunosc ca indreptatita sa se numeasca asa. As mai face astfel de reclame, dar depinde de sumele de bani care ar fi investite in aprecierea muncii mele.

Legea economiei de piata ne impune confidentialitatea absoluta asupra sumelor cu care sintem platiti pentru servicii de prestatori culturali, cum sintem numiti in continuare in Codul Muncii. Nu este vorba aici de o suma generoasa, este o bataie de joc ceva mai mica decit un salariu.

Nu as accepta sa fac reclama la ceva ce ar tine de zona imbecila, suava si lipsita de consistenta a realitatii de azi”, considera Pintea.

Detergentul lui Banica

Nu stim ce fel de relatie este intre Dero si Banica jr. Nici o admiratoare, oricit de gospodina, nu va asocia figura sa cu un detergent, oricit de istet ar fi acesta. Banica spalind sosete intr-un lighean, plin de clabuc pina la coate, inainte de a urca pe scena... Greu de crezut. Cu toate astea, Dero a crezut in el.

Si a organizat si citeva concerte avindu-l ca protagonist pe interpretul rock’n’roll.

Talismanul Catalinei Mustata si laptele vacilor inteligente al Nadiei

Luni intregi, actrita Catalina Mustata ne-a prezentat un talisman-minune, aducator de noroc, dragoste, bani, sanatate, care indeplinea toate dorintele. “Eu il am tot timpul pe deget. Ce zic in reclama respectiva pentru mine a functionat. Cind faci reclama la un semn mistic egiptean, cum este cel pe care il am pe inel, cineva crede si poate ca, gindind pozitiv, i se intimpla lucruri bune.

Este firesc sa fii judecat sau privit intr-un anume fel dupa o astfel de reclama. Dar e optiunea fiecaruia. Eu am acceptat sa fac aceasta reclama. N-ar fi exclus sa fac si altele, peste tot in lume actorii, mici sau mari, fac asta. Uneori este rentabil sa faci o reclama, alteori ba.

Actorii, cel putin cei tineri, nu au alte posibilitati de cistig, cum erau pe vremuri, cind se faceau 30-40 de filme pe an. Atunci prefera sa cistige un ban ca sa aiba independenta sa aleaga rolurile pe care si le doresc”, ne-a declarat actrita.

Nadia Comaneci, marea campioana a lumii la gimnastica, face flick-flack-uri si tzucahare printre rafturile pline ale unui supermarket. Pline de Dorna, “laptele vacilor inteligente”... De ce il recomanda Nadia? Ca sa ne iasa si noua tzucaharele sau ca sa fim la fel de inteligenti ca vacile?

Pajul Bindea si cada acrilica

Actorul Alexandru Bindea, studentul preferat al regretatului Dem Radulescu, a acceptat sa se invesminteze in paj (una bucata bluza mov cu mineci bufante strinse la incheietura si guler alb si una bucata peruca cu breton) ca sa recomande citeva produse Romstal: aparat de aer conditionat, set de baie, radiatoare de otel sau cada acrilica.

Imaginea lui s-a bazat pe ideea “solutii moderne, oferite de profesionisti, la probleme vechi de cind lumea!”.