Conducatorii companiei “Autoframos” din Moscova se imbata cu apa rece

In Rusia se vind aproximativ 1,5 milioane de automobile pe an. In ciuda acestui fapt, nu exista inca o marca de masina care sa satisfaca buzunarele tuturor clientilor si care astfel sa detina monopolul vinzarilor.

Pornind de la modelul Daciei romanesti, renumita companie “Autoframos” din Moscova s-a gindit sa sparga piata cu noul Renault Logan, investind pina acum peste 230 de milioane de euro. Compania s-a infiintat in urma cu citiva ani, fiind un parteneriat “fifty-fifty” intre Renault si primaria din capitala Rusiei.

Constructorul francez a hotarit ca in fabrica moscovita sa fie asamblate noile modele Logan, masina cu care Renault intentioneaza sa acapareze pozitia de lider de piata. Primele modele vor fi scoase pe banda in cursului anului viitor, urmind ca in 2007 sa se atinga cifra record de 720.

000 de masini pe an! Astfel, renumitele concerne Toyota, Hyundai, Ford si Daewoo, care impreuna au vindut in primele sase luni ale acestui an putin peste 150.000 de automobile, vor avea o concurenta serioasa, mai ales ca pretul unui model Renault Logan va oscila intre 7.000 si 10.000 de euro.

“Modelul Renault Logan pe care il vom fabrica va fi cu mult mai bun decit cel din Romania, Turcia sau Iran. Va fi mai greu cu aproximativ cinci kilograme pentru a imbunatati calitatea tablei si a preintimpina astfel fenomenul de coroziune”, a anuntat recent Danny Labalet, directorul companiei “Autoframos”.

Romanii zimbesc ironic

Declaratia oficiala a conducatorului rus a stirnit reactii contradictorii. In presa moscovita, acest anunt a fost primit cu efuziune, rusii aratindu-se foarte multumiti ca Loganul facut la ei va fi cel mai bun, mai ales din punct de vedere al preintimpinarii fenomenului de ruginire a tablei, neajuns foarte des intilnit la masinile fabricate in fostele republici sovietice.

Pe de alta parte, declaratia lui Labalet a iscat zimbete ironice la Bucuresti, unde se considera ca directorul de la “Autoframos” n-a incercat decit o lovitura de imagine. “Omul vrea sa-si vind marfa cit mai bine si apeleaza la astfel de remarce”, a fost prima reactie a celor care urmeaza sa fabrice si sa comercializeze Dacia Logan.

“Intre modelul Logan care va fi facut la Colibasi si cel care va fi vindut in Rusia nu va fi nici o diferenta din punct de vedere al calitatii sau al caracteristicilor tehnice.

Nu vorbim de doua automobile diferite, ci de un singur vehicul Logan, care va fi comercializat pe anumite piete sub marca Dacia, iar pe alte piete sub marca Renault, in functie de cit de prezenta este fiecare marca pe pietele respective. Logan, fie ca este comercializat sub marca Dacia sau sub marca Renault, dispune de aceleasi caracteristici si functionalitati, avind acelasi nivel de calitate.

Singura diferenta de care putem vorbi este la nivelul designului, masca fata fiind putin diferita, pentru a integra cele doua sigle, la rindul lor diferite.

Decizia de a comercializa modelul Logan pe unele piete sub marca Dacia, iar pe altele sub marca Renault nu este dictata de intentia de a avea un vehicul de o calitate superioara pe anumite piete fata de altele, ci de ratiuni comerciale si de marketing. Faptul ca Logan se comercializeaza si sub marca Renault este tocmai o garantie a calitatii acestui model.

Fabrica de la Moscova doar va asambla Loganul. Toate piesele si celelalte elemente sint produse in uzina de la Colibasi”, au raspuns prompt, de la Paris, conducatorii proiectului Logan.

Cereri duble, asteptare lunga

Noul model Dacia Logan a fost lansat oficial la inceputul lunii iunie la Paris, iar comercializarea lui in Romania va incepe pe 11 septembrie. Pina acum, dealerii din tara au inregistrat cereri record pentru un model care n-a fost vazut decit in fotografii. In acest moment, comenzile ferme pentru Logan (cu achitarea unui avans unic de 50 de milioane de lei) sint de 7.

300 de unitati, la nivelul intregii tari. In stocurile uzinii argesene, care luna trecuta a fost in pauza tehnologica, nu sint decit 3.000 de masini care pot fi livrate imediat. Multi dintre dealeri au intocmit liste de asteptare pentru cei interesati sa cumpere Logan, ultimii solicitanti, cei din aceasta saptamina, urmind sa primeasca masina abia la sfirsitul lunii octombrie.

Modelele care vor fi scoase la vinzare in prima faza vor avea un pret intre 5.700 si 7.500 de euro, cu motoare de 1,4 si 1,6 litri, pe benzina. In pret sint incluse toate taxele.