Diaconescu si TVR se cearta la CNA

de     Evenimentul Zilei
Miercuri, 25 august 2004, 0:00


Pentru invectivele lui Gigi Becali, OTV a primit doar o somatie
Ieri, la sedinta Consiliului National al Audiovizualului, Dan Diaconescu a fost chemat sa dea explicatii pentru editia din 24 iunie 2004 a emisiunii sale de la OTV, in care l-a avut ca invitat pe Gigi Becali.

Scandalul a plecat de la o sesizare adresata CNA de catre TVR, care se plinge ca Becali i-ar fi afectat imaginea referindu-se la presupusele relatii de afaceri dintre televiziunea publica si Horatiu Nicolau, cel care a preluat, prin postul Telesport, exclusivitatea drepturilor de difuzare a meciurilor din campionatul national de fotbal.
Numai ca partea lezata, adica TVR, nu s-a folosit de dreptul la replica, desi Diaconescu i-a invitat pe reprezentantii postului sa intre in direct si sa-si exprime pozitia. In schimb, postul public a ales sa sesizeze direct CNA, la aproape doua luni de la consumarea evenimentului.

“Eu inteleg ca vreti sa scoateti castanele din foc cu mina noastra”, a replicat Ralu Filip, presedintele CNA. La rindul ei, reprezentanta TVR a dat un raspuns absurd: in asemenea cazuri “a fost lezat interesul public”! “Orice atingere adusa acestei activitati (a TVR - n.r.

) si a modului in care aceasta activitate se desfasoara reprezinta o vatamare a interesului public”, a continuat reprezentanta TVR, afirmind si ca TVR a cistigat chiar procese in justitie folosind acest argument.
De cealalta parte, Diaconescu a contraatacat punind pe tapet o afacere mai veche; realizatorul a declarat ca, in urma cu trei ani, la inceputurile OTV, ar fi avut o intelegere pentru inchirierea unei statii de emisie cu... TVR! Intelegerea a fost verbala, nesemnindu-se vreo hirtie. La un moment dat, a mentionat Diaconescu, TVR si-a luat statia inapoi, fara o notificare prealabila.

Dupa reintrarea OTV in emisie, acum citeva luni, Diaconescu a povestit ca a fost chemat la TVR “pentru negocieri”; in contul restului de bani pe care ramasese sa ii plateasca TVR, Diaconescu ar fi oferit un barter si i s-ar fi cerut in schimb sa semneze o hirtie care recunostea intelegerea de acum trei ani. O
saptamina mai tirziu, a afirmat Diaconescu, exact pe baza acelei hirtii, OTV a fost dat in judecata. “Am semnat ca prostul”, a spus realizatorul. Este evident insa ca replica lui Diaconescu tinteste credibilitatea postului public. Ieri, reprezentantii TVR ne-au informat ca un raspuns oficial din partea Oficiului Juridic al TVR va fi disponibil abia miine (azi - n.r.).
CNA a adresat, in final, o somatie OTV, dar pentru afirmatiile lui Becali referitoare la Serban Huidu si Mihai Gainusa (“fetele alea de homosexuali”, “o zdreanta, un nenorocit, un jeg, un gunoi”, “sa fie violati, ca daca n-ar fi homosexuali, macar sa fie violati” etc.)
Somatii au mai primit, pentru depasirea duratei alocate publicitatii, TVR 1 si Antena 1, iar B1 TV, National TV si Prima TV, pentru nerespectarea duratei minime dintre calupurile publicitare. Realitatea TV a primit o somatie referitoare la publicitatea mascata la American Village.



















38 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi