In Rusia, politia a luat masuri suplimentare de securitate pe aeroporturi, in gari si statiile de metrou.

Exista temeri ca cele doua avioane de pasageri care s-au prabusit noaptea trecuta, aproape in acelasi moment, au fost sabotate, desi pana acum nu au fost gasite dovezi in acest sens.

Presedintele Putin a cerut serviciilor de informatii sa stabileasca daca a fost vorba de un accident sau de un atentat.

O sursa guvernamentala a declarat agentiei Reuters ca FSB-ul se amesteca in situatii de acest gen numai atunci cand imprejurarile producerii accidentului sunt suspecte.

Reprezentantii serviciului de informatii ai Rusiei spun ca nu au nici o dovada concreta, pana acum, privind o eventuala implicare terorista in prabusirea celor doua avioane.

Principala ipoteza pe care merg deocamdata este ceea ce numesc 'o incalcare a reglementarilor'.

Dar un purtator de cuvant al unei din liniile aeriene implicate a declarat la BBC ca firma sa a primit o alerta de deturnare, cu cateva clipe inainte ca zborul Sibir catre Soci sa dispara de pe radar. Pierderea aproape simultana a doua avioane este tratata in mod cert drept suspecta.

Au fost gasite trupurile tuturor celor aflati la bord - peste 80 de persoane - si inregistratoarele de zbor, iar cercetarile continua.

Filmul accidentului

Doua avioane de pasageri rusesti s-au prabusit la un interval de cateva minute unul de celalalt. Ambele avioane decolasera de pe aeroportul din Moscova.

Inainte ca primul avion sa se prabuseasca, la circa 200 de kilometri sud de Moscova, in regiunea Tula, martorii oculari spun ca au vazut in aer o explozie.

Avionul, de tipul TU-134, avea la bord 42 de pasageri si avea ca destinatie orasul Volgograd. Prabusirea a avut loc in jurul orei 11 seara, ora locala.

Echipele de interventie au ajuns deja la locul accidentului, gasind coada avionului in apropierea satului Bucialki. Nu exista nici un supravietuitor. Cel de-al doilea avion, de tipul TU-154, care spre indrepta spre statiunea Soci, de la Marea Neagra - unde se afla in prezent si presedintele Putin - a disparut de pe ecranele radarelor aproape in acelasi moment in care primul avion se prabusea.

Controlorii de zbor au pierdut contactul cu avionul in timp ce acesta se afla undeva in apropiere de Rostov pe Don.

In zona respectiva a fost raportat un incediu, asa ca echipele de interventie s-au deplasat imediat acolo, gasind ulterior epava avionului.

Oamenii din zona afirma ca au auzit un zgomot puternic, de parca avionul zbura foarte jos, apoi o prima explozie, urmata de alte doua in urmatoarele cateva secunde. Imediat, s-a vazut incendiul produs la sol, unde a cazut avionul.

Echipele speciale studiaza ramasitele ambelor avioane pentru a stabili cauza tragediei.

Potrivit agentiei TASS, un purtator de cuvant al serviciului de securitate FSB a declarat ca deocamdata nu s-au gasit indicii care sa sugereze un atentat.

Inregistratoarele de zbor, asa numitele cutii negre, au fost trimise la Moscova si se spera ca citirea lor va furniza mai multe raspunsuri.

Unul din cei mai cunoscuti experti aviatici din lume, David Learmount, de la revista Flight International, spune ca cele intamplate ridica mari semne de intrebare:

"Faptul ca avem doua accidente aviatice, independent unul de altul, in aceeasi tara, in aceeasi zi este foarte, foarte straniu". El mai spune ca unul din cele doua avioane, TU-154, este cel mai intalnit aparat de zbor in tarile fostei URSS, spunand, "e construit ca un tanc, e un avion foarte bun".

Rusii se asteapta in aceasta perioada la atacuri din partea extremistilor ceceni, care se opun organizarii alegerilor prezidentiale de la sfarsitul saptamanii.

Suspiciunea ca a fost un atentat e sporita si de multiplele coincidente din acest caz. Ambele avioane au decolat de pe aeroportul Domodedovo si s-au prabusit practic in acelasi moment.

Autoritatile stau de vorba acum cu personalul aeroportului, in special cu tehnicienii care au verificat si alimentat aparatele.

In ultimii 5 ani, peste 800 de oameni si-au pierdut viata in accidente aviatice in Rusia. Potrivit unui raport din luna aprilie, 60% din accidente au fost provocate de nerespectarea regulilor de siguranta.