In contextul in care fotbalul romanesc duce lipsa de fonduri pentru asigurarea unui climat propice performantei, parghiile atragerii ori mentinerii sponsorilor alaturi de cluburi scad pe zi ce trece. Astfel, ieri, in plenul Senatului, a fost aprobata o ordonanta potrivit careia, incepand cu data de 1 ianuarie 2005, publicitatea stradala la bauturile alcoolice va fi interzisa.

Proiectul stabileste ca publicitatea la bauturile spirtoase sa fie permisa numai in cazul celei difuzate prin intermediul presei scrise, al radioului, precum si al televiziunii.

In acest sens, este modificata prevederea din Legea 148/2000 privind publicitatea, care permitea existenta publicitatii pentru bauturile alcoolice „in orice modalitate, cum ar fi publicitatea stradala in toate formele“.

Cu alte cuvinte, parteneriatele intre reprezentantii fotbalului si firmele producatoare de bauturi spirtoase vor suferi drastic, in conditiile in care cluburile nu vor mai fi in masura sa afiseze, sub nici o forma, bannerele publicitare.

Concret, in prezent, gruparea din Soseaua Stefan cel Mare, Dinamo, si Federatia Romana de Fotbal vor fi afectate, incepand de anul viitor, de prevederile noii reglementari. Atat dinamovistii, cat si federatia au contracte de sponsorizare cu producatorul de votca Stalinskaya. Cu toate acestea, ingrijorarea nu s-a instalat inca in Groapa. „Nu ma pot pronunta acum despre aceasta problema.

Vom vedea ce se va intampla. Terenul Dinamo nu este strada, iar noi nu impartim fluturasi promotionali“, ne-a declarat directorul de marketing al clubului Dinamo, Cristi Iancu, oficialul „ros-alb“ subliniind, totodata, ca intelegerea dintre formatia bucuresteana si producatorul de alcool expira abia in luna decembrie a anului 2006. Intr-o situatie similara se afla FRF.

„Nu sunt la curent cu aceasta ordonanta. Indiferent de stipulari, vom analiza. Nu putem avea o pozitie oficiala la cateva ore de la aprobarea unui act normativ. Trebuie discutat cu partenerii, trebuie analizat de juristi si apoi ne vom pronunta“, a sustinut ofiterul de presa Paul Zaharia.

Una peste alta, reprezentantul intereselor cluburilor, presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir, in acelasi timp vicepresedinte al Comisiei de industrii din Camera Deputatilor, s-a dovedit „absent“ cu privire la noua reglementare. „Pe mine nu ma intereseaza. Liga Profesionista de Fotbal nu este afectata de aceasta ordonanta.

Intrebati cluburile“, ne-a precizat Dragomir. Interzicerea publicitatii stradale pentru bauturile alcoolice este a doua lovitura pentru fotbalul romanesc dupa ce Consiliul National al Audiovizualului a interzis publicitatea la alcool in audiovizual inainte de ora 22.00, fapt ce a nemultumit cluburile aflate sub contract cu producatori de bauturi spirtoase.