CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura au implementat o solutie informatica financiar-contabila care are ca scopuri cresterea gradului de eficienta si scaderea costurilor de operare.

Acest ansamblu tehnologic a costat cinci milioane euro, bani provenind din fonduri PHARE si bugetare. Noua tehnologie a fost furnizata de catre S&T, care i-a avut ca subcontractori pe Siveco, Oracle si HP.

Prin noul sistem financiar-contabil integrat s-a urmarit introducerea unor proceduri de lucru si a unor modalitati de raportare standardizate care sa permita obtinerea in timp real a unor situatii centralizatoare asupra nivelului de profitabilitate al companiilor feroviare.

In particular, pentru CFR Calatori cu ajutorul acestui sistem se va putea determina intre ce ore si pe ce distante transportul este mai profitabil, realizandu-se astfel o adaptare a ofertei la cerintele pietei.

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului intentioneaza ca pe termen mediu intreaga activitate feroviara sa se organizeze pe principiul centrelor de cost - centre de profit, astfel incat pentru fiecare sectiune de circulatie sa se poata urmari rezultatele.

In functie de datele furnizate se vor lua decizii referitoare la viitorul sectiilor feroviare: inchidere, mentinere la aceiasi parametri sau investitii justificate de cererea de transport.