Hotararea nr. 1454 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea criteriilor de implantare a structurilor de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare si definirea tipologiei structurilor de vanzare

Hotararea stabileste criteriile de implantare a structurilor de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare si defineste tipologia structurilor de vanzare, in scopul dezvoltarii armonioase a retelei de distributie a produselor si serviciilor de piata, cu respectarea liberei concurente si a reglementarilor in domeniul urbanismului.

Agentii economici care exercita comert cu amanuntul prin structuri de vanzare cu suprafata mare au obligatia sa respecte caracteristicile si tipologia acestora din punct de vedere al suprafetei, tipului de magazin si grupelor de marfuri comercializate, pentru a satisface nevoile consumatorilor referitoare la produsele si serviciile oferite.

Prin implantarea structurii de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare se intelege:

- constructia unei noi structuri de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare;

- modificarea, consolidarea sau extinderea unei structuri de vanzare cu amanuntul existente, a carei suprafata de vanzare, dupa realizarea proiectului, va fi mai mare de 1.000 m2;

- schimbarea exercitiului comercial desfasurat de comerciant intr-o structura de vanzare cu suprafata mare;

- crearea unui centru comercial cu suprafata de vanzare totala mai mare de 1.000 m2; etc.

Exercitarea activitatilor de comercializare in structuri de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare, realizate dupa data de 17 decembrie 2004 si care nu au fost sau care nu respecta criteriile pe baza carora au fost constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.