Renault si Dacia au luat decizia de a comercializa modelul Logan pe majoritatea pietelor Europei occidentale, incepind de la jumatatea anului viitor, sub sigla Dacia. Anuntul a fost facut de Louis Schweizer, presedintele constructorului francez de automobile, intr-un interviu acordat duminica ziarului german “Welt am Sonntag”.

Intr-o prima faza, masina romaneasca va fi lansata in Franta, apoi in Germania si Spania, urmind ca in celelalte state sa fie livrata in functie de solicitari. Printre motivatiile aduse de Schweizer s-au numarat primirea excelenta de care s-a bucurat Logan in presa auto internationala, precum si reactiile extrem de favorabile ale publicului larg.

La lansarea modelului care se fabrica in uzina Dacia de la Colibasi se anuntase ca Logan va fi distribuit in 35 de state in curs de dezvoltare precum Rusia, Maroc, Columbia, Turcia, Iran.

Pentru vestici, de la 7.500 de euro in sus

In Occident vor fi comercializate versiunile Logan care beneficiaza de un nivel de echipare in conformitate cu cerintele acestor piete: dotari-standard precum ABS, aer conditionat, directie asistata. Preturile de vinzare, care vor fi stabilite la primavara, vor porni de la 7.500 de euro, ele oscilind in functie de fiscalitatea prezenta in fiecare tara.

La testele anti-crash, obligatorii in Europa de vest si care sint efectuate de institutul german EuroNCAP, Logan a primit trei stele, un calificativ bun pentru un asemenea model.

De citeva zile, vinzarile modelului Dacia Logan au demarat cu mare succes in Romania. Celor peste 11.500 de pre-comenzi lansate in vara li s-au adaugat alte 2.250 de comenzi ferme inregistrate in perioada 9-13 septembrie, cind in reteaua comerciala din tara noastra a fost organizat evenimentul “Porti deschise la Logan”.

Pariu aproape cistigat

In ultimii zece ani, in industria de autovehicule a fost pusa mereu pe tapet fabricarea unui autoturism performant la un pret cit mai scazut, baremul impus fiind de 5.000 de euro. In realizarea acestui proiect

s-au inscris constructori celebri ai Europei precum BMW, Mercedes sau Volkswagen. Nici unul dintre cele trei concerne nu a putut fabrica un model care sa arate bine, sa fie echipat cu un motor performant si sa coste atit de putin. Ideea a fost materializata insa de grupul francez Renault, cunoscut pentru modelele foarte populare si sigure pe care le-a lansat in ultimii cinci ani.

In 1999, Louis Schweizer, presedintele Renault, a dat unda verde pentru “automobilul de 5.000 de euro” (pret de fabrica), fapt care s-a concretizat prin Logan, lansat oficial in iunie. Obiectivul impus este de 700.000 de unitati vindute pina in anul 2010.

Atac la Skoda, Fiat si Renault

Potrivit unor analisti, aparitia lui Logan pe pietele occidentale va atrage un procent semnificativ din clientela pe care o au deja marcile Skoda (modelul Fabia), Fiat (Albea) si Renault (Megane ll Sedan). El va fi preferat datorita pretului mult mai mic (diferenta de cel putin 2.000 de euro).

Publicul caruia i se adreseaza Logan este acelasi ca si in tara noastra: “familie tinara cu venituri medii”. Se anticipeaza ca in Europa de vest noua Dacie va fi achizitionata de studenti, fermieri si mici negustori.

Fourmont: “Logan, de aceeasi calitate in toate tarile”

Francois Fourmont, directorul general de la Dacia, stia ca seful sau de la Paris va face un anunt important, reactie la aprecierile adunate in ultima vreme de noul produs franco-roman.

Domnule Fourmont, de ce ati hotarit sa vindeti Logan si in Europa de vest?

Primirea pe care presa a rezervat-o modelului Logan a fost pozitiva. O cerere din partea clientilor s-a manifestat in mod spontan in Europa de vest. Vehiculul raspunde tuturor standardelor occidentale. Relatarile din partea presei internationale sint apreciative.

Modelele care vor fi importate pentru piata occidentala vor fi aceleasi care se vind deja in Romania?

Nivelul de calitate va fi acelasi pentru toate vehiculele Logan, oricare ar fi tara lor de destinatie. Vom propune pentru pietele din Occident versiuni care beneficiaza de un nivel de echipament conform asteptarilor publicului din aceste tari.

Credeti ca uzina de la Colibasi va suporta un ritm si mai mare de productie, fara sa fie afectata calitatea produsului?

Uzina produce in prezent 35 de vehicule pe ora. Studiem diferite posibilitati pentru a mari capacitatea de productie, daca va fi necesar.

Aveti un plan pentru asaltul occidental al lui Logan? Care sint tarile unde veti exporta masiv?

Lista definitiva a tarilor din Europa occidentala nu este inca stabilita. Este prea devreme pentru a anticipa un volum al cererilor pentru fiecare tara.

Schweizer: “O masina care nu ne face de ris”

Anuntul facut de Schweizer a fost preluat si comentat de presa internationala.

“Le Nouvel Observateur” (Franta): “Dacia Logan, “masina de 5.000 de euro”, produsa de Dacia, filiala din Romania a companiei Renault, va fi comercializata din iunie 2005 si in Europa de vest. “Vom incepe comercializarea masinii in iunie, in Franta, in Germania si apoi, progresiv, in celelalte tari din Europa occidentala.

Este o masina buna, care nu ne face de ris, iar publicul a aratat un interes la care nu ne asteptam. Nu speram insa sa vindem foarte multe Loganuri in Occident”, a declarat Louis Schweizer, directorul general al Renault”.

Agentia Reuters: “Dacia Logan a fost conceputa pentru drumurile dificile din tarile in curs de dezvoltare. Vinzarea in Europa occidentala este un pas indraznet intr-un moment in care majoritatea producatorilor de masini incearca sa capteze piata cu automobile avind dotari de lux”.