Industria romaneasca de componente auto este tot mai atractiva pentru investitorii straini, dovada fiind cele mai noi proiecte ale companiilor Montupet si Coficat, a caror valoare se apropie de 150 milioane euro.

De altfel, Pirelli a anuntat ca demareaza, la Slatina, un parteneriat cu Continental in cadrul noii fabrici Cord Romania, investitia ridicindu-se la 40 milioane euro.

Strainii aleg Romania, motivati de costul scazut al miinii de lucru, de calificarea personalului si, mai spun ei, de traditia tarii noastre in ce priveste una dintre cele mai profitabile industrii din lume: auto.

Traditia de care vorbesc noii investitori a beneficiat insa din plin de aportul colosilor din domeniu: grupul german Draxelmaier a investit deja in Romania peste 120 milioane euro, ultima investitie fiind o unitate situata in Hunedoara, unde se vor produce componente electrice pentru autoturisme.

De asemenea, confratele Draxelmaier, grupul INA Schaffler, recunoscut drept lider mondial in materie de rulmenti, vrea sa investeasca 180 milioane euro tot intr-o fabrica de componente auto.

La rindul lor, reprezentantii companiei japoneze Yazaki au pus pe picioare doua centre de asamblare care folosesc marcilor nationale.

Volane “Made in Romania” pentru Ferrari

Recent, “Evenimentul zilei” a relatat pe larg despre afacerea unor investitori italieni care produc la Ribita, in judetul Hunedoara, volane care ajung in mina celor mai pretentiosi impatimiti ai automobilismului.

Aproape in fiecare zi, pe portile fabricii din Ribita ies circa 3.000 de volane care ajung pe masini Ferrari, Jaguar, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Land Rover, dar si pe Daihatsu, Subaru ori Suzuki. Multumiti de rezultate, italienii vor sa se extinda si sa construiasca o alta fabrica unde sa produca centuri de siguranta.

De altfel, asemenea componente se produc deja la Brasov, de firma Autoliv. Centurile fabricate la noi, ca si tapiseriile pentru scaunele auto (produse la Talmaciu - Sibiu), ajung sa “mobileze” cele mai noi modele expuse la saloanele auto.

Francezii dau de lucru romanilor

Compania franceza Montupet a hotarit luna trecuta sa investeasca in productia de componente auto din aluminiu circa 120 milioane euro. Proiectul Montupet este cea mai mare investitie realizata de companie in afara Frantei, si va genera o cifra de afaceri anuala de 200 milioane euro si 2.150 de noi locuri de munca.

Compania, lider mondial in productia de cap-cilindru, a semnat deja un contract cu uzinele Dacia - Renault, unde se vor duce componentele din aluminiu.

“Prin aceasta investitie, Montupet devine liderul investitorilor straini din industria componentelor auto, care au fost asistati anul acesta de Asociatia Romana pentru Investitii Straine (ARIS). Fata de previziunile initiale, volumul investitiei este cu mult mai insemnat: de zece ori mai mare, si se vor crea de cinci ori mai multe locuri de munca.

Proiectul se va intinde pe o suprafata de 15 hectare, din care aproape jumatate vor reprezenta suprafata construita”, a declarat Alexandru Popa, presedintele ARIS.

Tot prin agentie, Coficab, o firma din Tunisia, a ales sa investeasca 25 milioane euro tot in productia de componente auto.

La Slatina, cord metalic pentru piata europeana

La finalul lunii septembrie, compania Pirelli a anuntat ca va crea o societate mixta, impreuna cu Continental, in vederea construirii, la Slatina, a unei fabrici de cord metalic pentru anvelope.

Unitatea, care va fi situata in apropierea fabricii Pirelli de cabluri si sisteme, va furniza 350 de locuri de munca si o productie anuala de 30.000 tone de cord metalic (armatura pentru anvelope) care va deservi piata est-europeana.

Noua companie, Cord Romania SRL, intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani circa 40 milioane euro.