Mai mult de jumatate din taximetristii bucuresteni nu si-au dotat masinile cu aparate de marcat, motiv pentru care ar putea sa-si piarda licentele de transport. Termenul-limita pentru obtinerea numerelor fiscale expira la 31 decembrie, insa procedura greoaie, precum si neglijenta soferilor fac imposibila intrarea lor in legalitate.

Nici taximetristii independenti nu stau foarte bine la acest capitol, doar 50 la suta din acestia si-au depus dosarele in vederea obtinerii numerelor fiscale.

Initial, transportatorii in regim de taxi aveau obligatia sa dispuna de aceste aparate pina la 31 iulie. Cum foarte putini s-au grabit sa respecte legea, Primaria Capitalei a decis ca finalizarea dotarii cu aparate de taxat sa fie prelungita pina la 31 decembrie 2004. Insa nici aceasta pasuire nu i-a stimulat pe taximetristi sa-si depuna dosarele pentru obtinerea numerelor fiscale.

Atit soferii de taxi, cit si oficialii municipalitatii au recunoscut ca s-a ajuns la aceasta situatie din cauza “delasarii dimbovitene”.

Lene si dezinteres dimbovitean

Potrivit datelor furnizate de Directia de Transport din Primaria Generala, din cele 8.600 de taxiuri autorizate, doar 4.704 figureaza ca avind aparate de taxat, insa procentul celor care au si primit numerele fiscale de la administratiile financiare de sector este foarte mic.

“Lenea si dezinteresul dimbovitean sint doua motive pentru care taximetristii nu au facut demersurile necesare pentru a-si dota masinile cu aparate de marcat.

Pe ultima suta de metri, unii s-au grabit sa-si puna aparate, insa obtinerea numerelor fiscale este o procedura greoaie, iar pina la sfirsitul anului sint putine sanse ca acestia sa intre in legalitate”, ne-a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei amintite.

Alt termen, doar prin hotarire de guvern

Potrivit Legii taximetriei, soferii care pina la sfirsitul anului nu vor intra in posesia numerelor fiscale isi vor pierde licenta. “Probabil multi se asteapta la o noua prelungire a termenului, insa acest lucru se face doar prin hotarire de guvern sau prin ordin al ministrului administratiei si internelor.

Daca nu se va intimpla asa, cei care nu au numere fiscale vor iesi din sistem, iar licentele vor fi acordate celor care se afla pe listele de asteptare aflate la Primaria Capitalei”, a mai precizat Gheorghe Udriste.

“Multi mizeaza pe aminarea termenului”

Reprezentantul firmei “Taxi 2000”, Dan Sora, afirma ca de vina pentru nedotarea masinilor cu aparate fiscale sint atit taximetristii, cit si guvernantii care le permit acest lucru. “Multi mizeaza pe aminarea termenului, fiindca asa au fost invatati.

Masinile noastre au aparate de taxat in proportie de suta la suta, insa numere fiscale au obtinut doar 90 la suta din soferi”, a precizat Sora, adaugind ca aparatele, care costa intre 7 si 9 milioane de lei, sint achitate de soferii de taxi.

Angajatii mai multor companii de taxi au confirmat, la rindul lor, ca nu valoarea aparatului de taxat i-a impiedicat sa intre in legalitate, ci lenea.