Cei mai multi dintre contribuabilii romani care ajung la ghiseele administratiilor fiscale se plang de faptul ca trebuie sa prezinte prea multe documente (36%), sa faca prea multe drumuri (28%), ca sunt nevoiti sa astepte prea mult, nu li se explica exact ce au de facut si sunt plimbati de la un ghiseu la altul.

Acestea sunt rezultatele unui sondaj de opinie realizat de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) referitor la principalele probleme cu care se confrunta romanii in fata ghiseelor Fiscului, sondaj care indica insa ca 29% dintre contribuabili - persoane fizice - nu au nimic de reprosat angajatilor statului.

Aproape jumatate (46%) dintre reprezentantii firmelor sunt de parere ca principala problema in relatia cu administratiile financiare o reprezinta birocratia excesiva, urmata de asteptarile prea lungi si "plimbarile" de la un ghiseu la altul.

Reprezentantii firmelor sunt suparati si de faptul ca trebuie sa faca prea multe drumuri, iar functionarii fie nu sunt politicosi, fie nu-si recunosc vina atunci cand gresesc. Mai mult, reprezentantii firmelor recunosc, in proportie de 6%, ca "fara o "atentie" nu rezolva nimic", in timp ce doar 3% dintre persoanele fizice sunt dispuse sa recunoasca acest lucru.

Potrivit sondajului realizat de ANAF, o cincime dintre firmele care lucreaza cu Fiscul nu au nimic de reprosat lucratorilor acestei institutii, un procentaj destul de mare avand in vedere nemultumirile enumerate.

Principala sugestie pe care contribuabilii o fac in vederea imbunatatirii activitatii fiscale este cea a reducerii numarului de formulare (aproximativ 52% dintre respondenti), urmata de angajarea unui numar mai mare de lucratori (30%).

Mai mult de o treime dintre cei intervievati spun ca o solutie ar fi deschiderea unui numar mai mare de ghisee, iar aproximativ un sfert cred ca o solutie ar fi si prelungirea programului cu publicul.

De remarcat ca atat in cazul persoanelor fizice, cat si in cel al firmelor, doar un procent dintre respondenti cred ca depunerea declaratiilor on-line ar reduce birocratia si aglomeratia de la ghiseele administratiilor financiare.

Principalele reprosuri ale contribuabililor * 35%-46% - prea multe documente * 26%-28% -prea multe drumuri * 23%-28% - timpul prea lung de asteptare * 17%-25% - plimbarile de la un ghiseu la altul * 3%- 6% - sunt nevoiti sa dea spaga pentru a-si rezolva problemele * 20%-29% - nu au nimic de reprosat.