Diversele media au reflectat in mod diferit momentele electorale. Astfel, din totalul materialelor difuzate la televiziune care au avut legatura cu actantii din campania electorala, Puterea a avut o reprezentativitate de 56%, in vreme ce Opozitia a fost prezenta pe sticla in proportie de numai 41%, iar UDMR - de doar 3%.

Ca fapt distinct, in campania electorala, atitudinea critica de la stirile tv in legatura cu membrii Opozitiei a fost indulcita. Chiar si in aceste conditii, Adrian Nastase si Uniunea PSD+PUR au fost pozitiv promovati intr-o masura mult mai mare decit principalii lor contracandidati, Antena 1, PRO TV si TVR fiind posturile cu pronuntata atitudine pro-Putere.

De altfel, Nastase conduce detasat si intr-un clasament al prezentelor tv asociate cu actiuni pozitive, Antena 1 fiind postul de televiziune care l-a prezentat in cele mai multe materiale cu tendinta pozitiva. Pe de alta parte, Uniunea PSD+PUR a „incaput“ de cele mai multe ori la televizor, Alianta D.A. inregistrind, in comparatie, cu putin mai mult de jumatate de aparitii.

Uniunea PSD+PUR a fost asociata, la televizor, cu cele mai multe actiuni pozitive, campionul aparitiilor asociate cu actiuni negative fiind PRM. In fine, Uniunea PSD+PUR a avut parte de cele mai multe prezentari cu tendinta pozitiva, Antena 1 relatind, in acest fel, in mai mult de jumatate dintre materiale. Prin comparatie, Alianta D.A.

a fost prezentata cu tendentiozitate pozitiva de doua ori mai putin.

Presa scrisa - mai echilibrata

Atitudinea critica fata de competitorii politici a fost mai echilibrat raspindita in presa scrisa decit la televiziune. Conform Raportului AMP, in campania electorala Adrian Nastase a aparut cel mai des in presa scrisa, acumulind 457 de aparitii, in vreme ce Traian Basescu a adunat aproape 300 de aparitii.

Nastase a fost si cel care a contabilizat cel mai mare numar de actiuni negative reflectate, dar si cele mai multe actiuni pozitive. Candidatul social-democrat la Presedintia Romaniei a avut parte, de asemenea, de cele mai multe aparitii cu atitudine negativa, secondat fiind de Traian Basescu.

Uniunea PSD+PUR a fost, in presa scrisa, campioana actiunilor negativ reflectate, ca si a materialelor care au avut o atitudine negativa. Per total, Puterea a fost prezenta in presa scrisa in proportie de 59%, Opozitia - 38%, iar UDMR - 3%.

Audio si campanie

In presa audio, Radio Romania Actualitati s-a comportat ca un agent mascat de PR pentru Putere. RRA a difuzat cele mai multe materiale ce pot fi asociate cu actiuni pozitive in privinta lui Adrian Nastase si a Uniunii PSD+PUR.

Nastase a avut, de asemenea, cea mai mare vizibilitate la radio, iar per ansamblu, Uniunea PSD+PUR a fost prezenta in mai mult de jumatate din totalul stirilor monitorizate. Totusi, Uniunea a adunat la radio si cel mai mare numar de materiale critice.