Protestatarii de la Evenimentul Zilei, sanctionati de Ringier

de     Ziua
Joi, 30 decembrie 2004, 0:00


Editorul coordonator al "Evenimentului zilei", Gelu Trandafir, si seful departamentului "Eveniment", Radu Busneag, doi dintre sustinatorii fostului redactor-sef Dan Turturica, au fost convocati aseara - dupa inchiderea primei editii a ZIUA - la o sedinta disciplinara, in care s-a pus in discutie eventuala lor sanctionare pentru neindeplinirea sarcinilor de serviciu.

Contactat de ZIUA, Dan Turturica - care a fost inlocuit de la conducerea ziarului printr-o decizie a actionariatului Ringier Romania - a opinat ca judecarea celor doi gazetari poate fi privita ca o actiune de intimidare:
"Gelu Trandafir si Radu Busneag au primit convocari pentru a se prezenta azi, la ora 18.00 (n.red.- ieri seara) la Comisia de Dsicplina a trustului, imputandu-li-se faptul ca nu si-ar fi indeplinit sarcinile de serviciu". In plus, Radu Busneag a tinut sa precizeze pentru ZIUA ca directorul executiv al Ringier, Cosmina Noaghea, este cea care a semnat convocarea.

"In convocare se arata ca nu as fi participat la sedinta de sumar din data de 28 decembrie 2004, sedinta care fusese programata la ora 12.00. In acea zi insa si la acea ora, atat eu, cat si ceilalti colegi ai mei care ne-am exprimat nemultumirea fata de schimbarea lui Dan Turturica ne aflam la sediul Delegatiei Comisiei Europene, unde am protestat in tacere".


Ringier invoca abaterile de la Codul Muncii
In citatiile trimise lui Busneag si lui Gelu Trandafir, directorul executiv al Ringier insista asupra faptului ca prin neprezentarea la sedinta de sumar, cei doi jurnalisti ar fi incalcat dispozitiile Codului Muncii.

Potrivit art. 264 din aceasta lege, atunci cand constata abaterile in activitatea unui salariat, poate sa-i aplice acestuia o sanctiune sub forma:
a) avertismentului scris;
b) suspendarii contractului individual de munca pentru o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
c) retrogradarii din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
d) reducerii salariului de baza pe o durata de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;
e) reducerii salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;
f) desfacerii disciplinare a contractului individual de munca".

Pana la inchiderea primei editii a ziarului nostru, Comisia de Disciplina a Ringier nu pronuntase inca nici un verdict in cazul celor doi gazetari.

In fata aceleasi comisii ar fi trebuit sa compara si un alt editor coordonator, Carol Sebastian, dar si Dan Tapalaga (seful Departamentului "Politica") si Daniel Popica (seful Departamentului "Economic"), insa acestia si-au prezentat demisia marti seara, asa incat o eventuala sanctionare a lor a iesit din discutie.

Romania Libera: Cititorii "Evenimentului Zilei" cer anularea abonamentelor
  • BBC: Evenimentul Zilei - un scurt istoric















  • 31 vizualizari


    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version