Proprietarii vor plati pentru casarea rablelor abandonate

de     Ziua
Luni, 17 ianuarie 2005, 0:00


Proprietarii de autoturisme si masini de transport marfa de pana la 3,5 tone vor trebui sa se conformeze unui sistem de colectare a masinilor vechi pentru a nu plati daca vor sa-si caseze masinile. Potrivit HG nr. 2406/2004, in acest sistem sunt incluse, pe langa proprietari, si producatorii si importatorii de autovehicule si firmele de fier vechi.

Prin noul act normativ se urmareste protectia mediului, prin cresterea gradului de colectare de recuperare si valorificare a diferitelor componente ale masinii si, in special, evacuarea in siguranta a fluidelor din autoturisme. Detinatorii de masini scoase din uz au obligatia de a nu abandona aceste vehicule ori componente sau lichide ale acestora, pe pamant sau in apa.

Totodata, ei au obligativitatea de a preda masinile casate firmelor abilitate de fier vechi. Pe de alta parte, producatorii trebuie sa asigure preluarea vehiculelor pe care le-au pus pe piata, atunci cand sunt scoase din uz. Astfel, ei vor trebui sa asigure un punct de colectare in fiecare judet, cate unul in fiecare oras cu peste 100.000 de locuitori si alte 3 in Bucuresti.

Detinatorii de masini uzate vor plati pentru casarea vehiculelor daca masinile in cauza nu sunt inmatriculate sau au fost inmatriculate ultima oara in afara Romaniei; vehiculele inmatriculate temporar in Romania; nu contin una sau mai multe componente esentiale (grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, etc.

) Potrivit Institutului de Cercetare pentru Ingineria Mediului (ICIM), costul pentru dezmembrarea unei masini, in conformitate cu normele UE, este estimat la 250 de euro, bani pe care firmele de fier vechi trebuie sa-i recupereze din reciclarea si valorificarea componentelor rezultate din vehiculele dezmembrate sau de la detinator. HG nr.

2406/2004 a stabilit ca, incepand cu 1 ianuarie 2007, sa se plateasca pentru casarea masinilor incomplete.

Actul normativ stipuleaza si conditii ce restrictioneaza activitatea in domeniu a firmelor de fier vechi. In functie de dotari, firmele vor putea doar colecta sau si trata vehicule scoase din uz. Masinile colectate nu vor putea fi stocate una peste cealalta, pe parti sau pe plafon, pentru a nu se scurge fluidele poluante din ele.















38 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri