Yahoo Inc. a depasit asteptarile analistilor in privinta veniturilor si a profiturilor obtinute in trimestrul 4 al anului 2004, a anuntat furnizorul de continuturi Web si servicii de Internet.

Yahoo a pus rezultatele financiare puternice pe seama cresterii nivelului de utilizare a site-ului, concretizat in venituri ridicate obtinute din vanzarea de publicitate si a servicilor oferite pe baza de cotizatie.

Veniturile au crescut cu 62%, fata de aceeasi perioada a anului 2003, ajungand la 1.078 miliarde USD. Excluzand costurile de achizitie a traficului (TAC), veniturile Yahoo au crescut cu 54%, pana la valoarea de 785 milioane USD, depasind asteptarile analistilor de la Thomson First Call, care anticipasera un venit de 756 milioane USD.

TAC constituie partea din venit pe care Yahoo o plateste colaboratorilor.

Profitul net obtinut a fost de 372.52 milioane USD, sau 0.25 USD pe actiune, fata de 75.02 milioane USD, respectiv 0.05 pe actiune in acelasi trimestru al anului 2003.

Exceptand profitul de 185 milioane USD sau 0.13 USD pe actiune generat din vanzarea actiunilor la Google Inc., venitul net al Yahoo a fost de 187 milioane USD, respectiv 0.13 USD pe actiune, (cu 0.02 USD peste asteptarile analistilor).

Veniturile obtinute de Yahoo pe tot anul au crescut cu 120%, totalizand 3.58 miliarde USD. Exceptand TAC, venitul anual a crescut cu 77%, pana la valoarea de 2.60 miliarde USD. Profitul net pe 2004 a fost de 840 de milioane USD (0.58 USD pe actiune), suma in care intra si profitul de 314 milioane USD obtinut din vanzarea actiunilor la Google.

"Yahoo a avut un trimestru de sfarsit de an financiar excelent. Anul acesta compania s-a concentrat asupra nevoilor utilizatorilor, pe inovatie, dezvoltarea unor noi produse si investitiile in tehnologie.", a declarat Terry Semel, presedinte si CEO la Yahoo.