Drum bun! Primul autobuz realizat din fonduri private este lansat astazi

S.C. El Car Igescu SNC prezinta astazi public primul autobuz de transport interurban realizat in Romania dupa un concept propriu si din fonduri private de catre inginerul Dorian Igescu.

Denumit Igero, autobuzul respecta toate standardele ecologice si de siguranta transportului public impuse de catre Uniunea Europeana. Are 31 de scaune dotate cu centuri de siguranta, frane WABCO, ABS, aer conditionat, iluminare interioara individuala, compartiment de bagaje, podea inclinata, motor ecologic.

Consumul estimat al motorului este de aproximativ 15 litri de motorina la 100 de kilometri, aproape jumatate din consumul unui autobuz din aceiasi clasa importat, conform datelor furnizate de proiectant.

IGERO este un autobuz cu caroserie autoportanta care foloseste puntea produsa de Roman SA Brasov si motor Cummins. Autobuzul destinat transportului interurban poate fi foarte usor produs pentru transportul urban prin simpla coborare a podelei.

De asemenea, exista posibilitatea echiparii cu motoare ecologice GPL in conformitate cu normele de transport urban impuse in tarile Uniunii Europene.

Investitia personala a lui Dorian Igescu pentru realizarea prototipului se ridica la peste 100.000 de euro, insa la o productie de serie pretul unui autobuz este estimat la aproximativ 65.000 de euro, cu 30% mai ieftin decat cele din import.

IGERO a trecut cu bine testele Registrului Auto Roman, fiind inscris in circulatie cu numarul B04YGE.

Dorian Igescu, realizatorul lui IGERO, a fost seful promotiei 1978 al Facultatii de Transporturi, Sectia Automobile. Detine cinci brevete de inventator in domeniul auto, fiind primul realizator al unei masini romanesti de Formula 3 EASTER cu caroserie din fibra de sticla.

Dupa mai multe tentative de a implementa in Romania proiecte ambitioase in domeniul transportului public, in anul 2000 a plecat in Chile unde a ocupat timp de trei ani postul de director tehnic al celei mai mari fabrici de profil din regiune, Metalpar.

Cu banii adunati in aceasta perioada s-a intors in Romania si a construit in garajul propriu autobuzul IGERO.

Interesul starnit de posibila lansare in fabricatie a autobuzului IGERO in Romania este datorat faptului ca se vor crea 500 de locuri de munca directe si vor fi antrenate peste 2.000 de locuri de munca din industria orizontala.

Din acest motiv exista mai multe propuneri venite din partea detinatorilor romani de linii de fabricatie auto pentru a produce IGERO, lucru care ar relansa atat respectivele uzine cat si sectorul de industrie specific.

De asemenea, o companie din Israel s-a aratat interesata sa finanteze si chiar sa preia producerea autobuzului romanesc.

In vederea alinierii la normele Uniunii Europene, Romania va trebui sa inlocuiasca aproape in intregime parcul auto actual, urmand sa fie inlocuite aproximativ 7.000 de autobuze in urmatorii 3 ani.