Rebelii ameninta sa inece in singe sectiile de votare. Mesajul lor, care nu este semnat de nici o grupare, avertizeaza ca “acela care va participa la alegeri va fi responsabil de alegerea sa, iar consecintele vor fi dureroase”.

“Lucruri de neimaginat i se vor intimpla lui si familiei sale pentru ca a luat parte la aceasta conspiratie de a ocupa pamintul Islamului,” se mentioneaza in textul impartit irakienilor. Militantii mai spun ca au pregatit bombe, rachete, mortiere, masini-capcana pentru fiecare centru de votare.

Guvernul a anuntat masuri severe de securitate pentru a-i proteja pe alegatori, inclusiv inchiderea aeroportului din capitala pentru doua zile si interzicerea circulatiei masinilor pe strazile din orase. Militantii au spus insa ca aceste masuri nu ii vor proteja pe cetatenii irakieni pentru ca “fortele coalitiei nu pot garanta nici macar securitatea bazelor si a soldatilor lor”.

In mesaj, irakienii sint sfatuiti sa nu se apropie la mai mult de 500 de metri de sectiile de votare, pentru a evita sa fie raniti.

Birouri secrete si candidati fara nume

Seria de atentate impotriva birourilor de votare, precum si amenintarile lansate de rebelii irakieni nu au ramas fara rezultat, dovada faptul ca atit autoritatile, cit si candidatii au luat toate masurile imaginabile pentru a evita expunerea la atacuri, ajungindu-se la situatii paradoxale.

Astfel, irakienii sint indemnati sa vina la urne, dar acestea sint ascunse, si sa voteze candidati care au refuzat sa-si deconspire identitatea. Ministerul irakian de interne a incercat sa pastreze secretul in ceea ce priveste locurile unde vor fi amplasate cele 5000 de birouri de vot, precizind ca acestea ar putea fi mutate in ultimul minut.

Temerile merg atit de departe incit nu numai amplasamentele birourilor de votare, ci si numele multor candidati sint tinute secrete. De aceea, in cursa electorala participa, de fapt, liste girate de diverse personalitati, fara ca numele si, cu atit mai mult, fotografiile majoritatii candidatilor de pe aceste liste sa fie date publicitatii.