Timp de cateva zile, Orasul Luminilor s-a transformat intr-o feerie a formelor, a trupurilor semidezgolite, a finelor matasuri si a dantelelor lenjeriei de lux. Parada desuurilor de lux, numita Salonul International al Lenjeriei, a fost intregita de un urias targ de bijuterii, moda, parfumuri, costume si obiecte de arta.

Pentru al treilea an consecutiv, Parisul a regrupat, in parcurile de expozitii de la Versailles si Villepinte 16 saloane rezervate profesionistilor. 16.000 de ziaristi, 15.000 de creatori, 25.000 de marci si 500.000 de vizitatori compun impresionantul bilant al acestei sarbatori anuale a modei.

Sonia Rykiel, cea care a excelat in inventarea lenjeriei intime a anilor '60, cand aceasta zona era aproape inexistenta in moda, a venit cu noi chei de seductie, precum sutienul din tul de microfibra imprimat multicolor sau lenjeria baroca stil budoar din dantela si satin. Issey Miyake a imaginat pentru primavara 2005 o minicolectie de lenjerie care mizeaza pe senzatia de "a doua piele".

La celebrele Galeries Lafayette, vizitatorii au ocazia sa admire colectia de lenjerie intima a lui Kylie Minogue, "Love Kylie", care s-a bucurat de un succes urias in intreaga lume anul trecut.

Prezentari de lenjerie intima au mai avut, in afara "clasicilor", Chantal Thomass, dar si fiii veteranei britanice Vivienne Westwood, cu marca Agent Provocateur, fondata de 1994. Brandul Black Label, sub licenta La Perla, a reprodus desene de stripteuze, dintr-un calendar al anilor '50, pe deux-pieceuri din satin negru.

O noutate care era anuntata de ceva vreme, confirmata acum, o reprezinta sutienele vizibile pe sub bluze, si care se asorteaza la tinuta la fel de bine ca si accesoriile clasice. La Chanel, de exemplu, sutienul tip bustiera din tul negru se poarta ca top la un pantalon-corsar sau o fusta lunga.

"Moda a integrat melanjurile toaleta propriu-zisa-desuu, zi-seara, clasic-baroc", a concluzionat creatorul Christian Lacroix pe marginea tendintelor prezentate la Paris.